حریم خصوصی اسنپ‌چت

حریم خصوصی کاربران اسنپ‌چت زیر سوال رفت

در اسنپ‌چت پیام‌ها و ویدئوهای ارسالی در چت‌ها پس از خواندن طرف مقابل قابل حذف شدن هستند تا حریم خصوصی کاربران در آن حفظ شود اما این موضوع بدین معنا نیست که محتواهای مربوطه از چشمان یک سری افراد پنهان می‌ماند!

بنابر گزارش مادربورد، ظاهرا برخی از کارکنان اسنپ به وسیله یک ابزار ویژه به محتواهای مذکور دسترسی پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد داده‌های کاربران اسنپ‌چت در سرورهای snap ذخیره می‌شوند حتی اگر زمان اندکی از ارسال و حذف آن‌ها گذشته باشد.

ابزار مربوطه اسنپ لیون نام داشته که با هدف کمک به دادگاه در مسائل حقوقی برای دسترسی به اطلاعات اشخاص اسنپ چت طراحی شده بود و حال در اختیار برخی از کارمندان آن قرار گرفته است که به کمک آن قادر به مشاهده شماره تماس، آدرس ایمیل، اطلاعات مکانی، تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده کاربران بوده‌اند.

لازم به ذکر است تمامی کارمندان به ابزار اسنپ لیون دسترسی نداشته و تنها آن دسته از افرادی که عضو تیم امنیتی آن بوده‌اند می‌توانستند از این سیستم استفاده کنند تا کاربرانی را که در این شبکه اجتماعی هرزنامه تولید می‌کردند، شناسایی کنند.

شرکت snap روی افرادی که از این ابزار استفاده می‌کردند نظارت داشته اما به نظر می‌رسد سیستم نظارتی آن‌ها نقص داشته است. کارمندان اسنپ بیان کردند دسترسی به SnapLion همانند داشتن «کلید پادشاهی» بوده است!

بیانیه اسنپ‌

شرکت snap پس از این ماجرا بیانیه‌ای صادر کرده که در آن ادعا می‌کند میزان محدودی از داده‌های کاربران اسنپ‌چت را نگه‌داری می‌کند و با سیستم قوی نظارتی خود تمامی کارکنان را کنترل کرده و هر کسی که اطلاعات کاربران را بدون مجوز مشاهده کند، بلافاصله اخراج می‌شود:

“حفظ حریم خصوصی کاربران مهم‌ترین مساله در اسنپ است. ما داده‌های اندکی را ذخیره می‌کنیم اما سیاست‌های دقیقی را برای کنترل کارمندان‌مان در نظر گرفته‌ایم تا دسترسی آن‌ها به اطلاعات کاربران‌مان را محدود و کنترل کنیم. هر نوع دسترسی غیرمجاز تخطی آشکار از استاندارهای کسب و کار است و در صورت شناسایی به سرعت با آن برخورد می‌شود.”

ژانویه گذشته اسنپ‌چت رمزگذاری End-to-End را به اپلیکیشن خود اضافه کرد؛ آن هم پس از 3 سال که سازمان عفو بین‌الملل اسنپ‌چت را به عنوان یکی از ضعیف‌ترین شبکه‌های اجتماعی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران معرفی کرده بود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH