اپل احتمالا روی مک‌بوک پرو 16 اینچی با نمایشگر اولد بدون حاشیه کار می‌کند

لپ‌تاپ‌های مک‌بوک اپل برای سال‌ها از نمایشگرهای مجهز به پنل LCD بهره گرفته‌اند. با این‌حال اپل احتمالا تحولی چشمگیر را در فناوری نمایشگر لپ‌تاپ‌های خود ایجاد خواهد کرد؛ چرا که بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه کره‌ای The Elec، اپل بر روی یک لپ‌تاپ مک‌بوک پرو جدید کار می‌کند و این دستگاه احتمالا مجهز به نمایشگر اولد خواهد بود.

گزارش ادعا می‌کند که این لپ‌تاپ مجهز به یک نمایشگر اولد 16 اینچی تمام‌صفحه خواهد بود. این خبر احتمالا از نظر بسیاری از کاربران چندان شگفت‌آور به‌نظر نمی‌رسد؛ چرا که اوایل سال جاری مینگ چی کو؛ تحلیل‌گر مشهور اپل ادعا کرد که غول کوپرتینویی احتمالا روی یک مک‌بوک پرو 16 اینچی برای سال 2019 کار می‌کند. با این‌حال گزارش در آن مقطع زمانی، هیچ‌گونه اشاره‌ای به نمایشگر اولد نکرده بود و لذا این پدیده یک پیشرفت جدید به‌شمار می‌آید.

در حالی‌که گزارش به نمایشگر لبه‌به‌لبه صریحا اشاره نکرده است؛ اما بر اساس گمانه‌زنی وب‌سایت BGR، اندازه این لپ‌تاپ احتمالا مشابه با مدل 15.6 اینچی خواهد بود و این موضوع به معنای پیش‌روی هرچه بیش‌تر نمایشگر به سمت لبه‌های جانبی است. چنین رویکردی مشابه با الگوی فعلی آی‌فون XS مکس است؛ چرا که به لطف کشیدگی نمایشگر به سمت لبه‌های دستگاه، ابعاد این هندست تقریبا با مدل‌های پلاس پیش‌تر عرضه شده یکسان است.

اپل اخیرا و از زمان عرضه آی‌فون X در سال 2017 به سراغ پنل‌های اولد برای گوشی‌های آی‌فون خود رفته است و انتظار می‌رود که این کمپانی در آینده نیز کلیه آی‌فون‌های خود را به نمایشگر اولد تجهیز نماید. مک‌بوک‌های اپل نیز از تکنولوژی اولد بهره می‌گیرند؛ اما این فناوری تنها در قسمت نوار لمسی لپ‌تاپ به چشم می‌خورد. در صورت صحت گزارش، مک‌بوک جدید می‌تواند نخستین لپ‌تاپ اپلی مجهز به نمایشگر اولد قلمداد شود.

همچنین گزارش شده که سامسونگ احتمالا یکی از تامین‌کنندگان نمایشگرهای اولد موردنیاز اپل خواهد بود و این مساله چندان شگفت‌انگیز نیست؛ چرا که در حال حاضر سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان پنل‌های نمایشگر اولد به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH