حذف 3D touch در iOS 13

خبری از 3D touch در iOS 13 نخواهد بود

اپل برای اولین بار در گوشی‌های آیفون 6s و 6s پلاس از قابلیت 3D touch رونمایی کرد که بنابراین قابلیت، نمایشگر گوشی با تشخیص سطوح مختلف فشار انگشت کاربر، امکاناتی را در اختیار او قرار می‌داد.

از آن زمان تاکنون تمامی آیفون‌های عرضه شده توسط اپل به استثنای آیفون XR و SE مجهز به این قابلیت بودند اما با عرضه iOS 13 دیگر خبری از این ویژگی نخواهد بود و شاهد یک قابلیت جدید جایگزین هستیم.

البته کاربران قدیمی آیفون جای خالی این ویژگی را حس نخواهند کرد چرا که همانند آیفون XR لمس طولانی جایگزین این مشخصه شده است که این امر اپل را از ساخت نمایشگرهای مجهز به سنسور فشار بی‌نیاز می‌سازد.

در پیش‌ نمایشی که از iOS 13 شاهد بودیم، خبری از لمس سه بعدی یا همان 3D touch نبود و کاربر بایستی با لمس طولانی مدت به گزینه‌های اضافی مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کرد.

شاید تنها بدی حذف 3D touch این باشد که شما دیگر نمی‌توانید منوهای مورد نظر را بدون بلند کردن انگشت خود از روی نمایشگر، انتخاب کنید.

اپل با تولید آیفون x به فکر حذف این قابلیت افتاد چرا که با روی آوردن به استفاده از نمایشگرهای کم حاشیه، خواهان کاهش ضخامت نمایشگرهایش نیز بود که باعث افزایش قیمت تمام شده برای اپل می‌شد. اما 3D touch نیز به خودی خود موجب افزایش ضخامت نمایشگر و هزینه ساخت آن می‌شد که اصلا برای اپل خوشایند نبود از همین روی با توجه به این که شاید قابلیت لمس سه‌بعدی زیاد هم مورد استقبال کاربرانش قرار نگرفته، در جهت کاهش هزینه‌ها آن را حذف کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH