راهنمای انتخاب و خرید کفپوش موزاییک

موزاییک به عنوان کفپوش در مکان‌های مختلف استفاده می شود. موزاییک در حقیقت کفپوشی متراکم از بتن می باشد که تراکم خود را از لرزش و پرس به دست آورده است . کفپوش های موزاییکی از سیمان ، پودر سنگ ، آب و ماسه در ابعاد و طرح های مختلف تشکیل شده است . در ادامه نکاتی را در مورد انتخاب مناسب کفپوش های موزاییکی برای شما بیان خواهیم کرد ، با ساختمون همراه باشید.

همه چیز درمورد کفپوش موزاییک

موزاییک به طور کلی از آب ، ماسه ، سیمان ، پودر سنگ و رنگ های افزودنی تشکیل شده است . مراحل تولید کفپوش های موزاییکی به شرح زیر است . برای تولید موزاییک ابتدا مصالح مورد نظر مهیا شده و بعد از انبار کردن و شستشوی مصالح ، مواد را باهم مخلوط می کنند.

پس از مخلوط کردن مواد برای قالب گیری و برش مواد به محل دیگری فرستاده می شود . بعد از قالب گیری و خشک شدن مواد برای ساییدن و از بین بردن ضایعات به گرم خانه فرستاده شده و با بتونه کاری و دپو کردن مراحل تولید کفپوش موزاییک به اتمام می رسد.

کفپوش های موزاییکی دارای دو سطح بوده که لایه رویی ظاهر و نقش موزاییک را تشکیل می دهد که اغلب به دلیل افزودن رنگ های مجاز رنگی بوده و لایه زیرین که مقاوم تر از لایه رویی بوده و قابلیت تحمل فشار بیش تری را نسبت به لایه رویی دارد.

همانطور که قبلا گفتیم کفپوش های موزاییکی به دو روش ویبره ای و پرسی تولید می شوند . در روش پرسی دستگاه پرس با ایجاد فشار موجب متراکم شدن موزاییک می شود . در روش ویبره ای فشاری وجود ندارد و تراکم مواد تنها با دستگاه لرزاننده ایجاد خواهد شد.

کفپوش های موزاییکی معمولا برای ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری استفاده می شود . برای آشنایی با انواع کفپوش های موزاییک با مشاورین ساختمون می توانید ارتباط داشته باشید . کفپوش های موزاییک انواع مختلفی دارند که می توان به موزاییک معمولی ، ویبره ای ، سیمانی ، سنگ دار ، پلاکی و شیاردار و شسته و .. اشاره کرد.

در موزاییک های معمولی که از دو لایه تشکیل شده است در قالب های فولادی یا چدنی ریخته می شوند و با اضافه کردن آب به آن و پس از خشک شدن ساب می زنند تا موزاییک شکل بگیرد .در مورد کفپوش های موزاییکی شسته، به مدت 5 ساعت در گرم خانه نگهداری می شود تا آب فیزیکی خود را موزاییک از دست بدهد.

موزاییک های تک لایه دارای ضخامت 17 میلیمتری بوده و وزن آن سبک تر از کفپوش های موزاییک معمولی می باشد . از این نوع موزاییک ها برای سالن و پشت بام ها استفاده می کنند .بهترین و مناسب ترین گزینه کفپوش موزاییکی پشت بام ها که دارای استحکام بالا و نفوذپذیری پایین آب هستند، کفپوش های موزاییکی تک لایه می باشند.

موزاییک های شیار دار در سطح رویی خود دارای برجستگی و فرورفتگی هایی خواهند بود . کفپوش های سیمانی نیز سنگ دانه تزیینی نداشته و تنها طرح و شیار ساده خواهند داشت . برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خرید و انتخاب مناسب کفپوش های موزاییکی می توانید با کارشناسان و مشاورین متخصص در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید.

نکاتی که قبل از خرید موزاییک باید در نظر بگیریم این است که برای پوشاندن کف پشت بام ، پیلوت ، پارکینگ ، محوطه های داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری ، سالن های مسقف و .. از انواع کفپوش های موزاییکی با سطح صاف بدون برجستگی و طرح استفاده می شوند . این نوع از کفپوش های موزاییکی علاوه بر شستشوی راحت از لحاظ کاربری و زیبایی انتخاب مناسبی برای موارد بالا محسوب می شوند . برای محیط های بدون سقف و روباز از محصولات موزاییکی که دارای استحکام و دوام و زیبایی هستند استفاده می شود.

انتخاب کفپوش مناسب برای محل کار یا منازل نیازمند کسب آگاهی از مشخصات و مزایا و معایب آن می باشد . در این میان همیشه بودجه حرف اول را در انتخاب مناسب کفپوش می زند . چنان چه قصد خرید انواع کفپوش را دارید ، توصیه ما این است که با مطالعه و تحقیق و استفاده از راهنمای کاربردی خرید کفپوش های موزاییکی ، صحبتی با مشاورین و کارشناسان این زمینه در ساختمون داشته باشید . مشاورین ساختمون شما را در زمینه انتخاب و خرید بهینه و اقتصادی کفپوش های موزاییکی راهنمایی و یاری می رسانند.

وب سایت ساختمون معرفی کننده شرکت های ساختمانی در زمینه درب ضد سرقت، کاغذ دیواری، دوربین مدار بسته، درب اتوماتیک و … است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH