تصویر iOS 13 از تحولی جدید در آی‌فون‌های 2019 اپل حکایت دارد

در حالی‌که شایعات اولیه از پافشاری اپل بر ادامه استفاده از درگاه لایتنینگ اختصاصی خود در سری آی‌فون 11 حکایت داشتند؛ اما تصویر مشاهده شده در iOS 13 ظاهرا به حقیقتی متفاوت اشاره دارد. توئیت منتشر شده توسط یک کاربر جوان با نام رافائل موتون (به نقل از وب‌سایت MSPoweruser) دربردارنده تصویری از صفحه ریستور آی‌فون در iOS 13 است و ظاهرا یک کابل USB Type-C را نمایش می‌دهد. اپل پیش‌تر در آی‌پد پرو سال گذشته خود از درگاه Type-C استفاده نموده است. در صورت اعمال به‌موقع این تغییرات در آی‌فون‌های 2019 اپل، مشخصه مذکور 1 سال زودتر از موعد موردانتظار ارائه خواهد شد.

بسیاری از کاربران احتمالا اتصال ناخوشایند 30 پینی مورد استفاده جهت شارژ مدل‌های اولیه آی‌فون و آی‌پد را به‌خاطر دارند. در سپتامبر سال 2012 اپل از اتصال لایتنینگ رونمایی کرد و این درگاه برای نخستین بار در آی‌فون 5، آی‌پاد تاچ نسل 5 و هفتمین نسل از آی‌پاد نانو به‌کار گرفته شد. همان‌طور که در پاراگراف فوق نیز به‌صورت اجمالی اشاره شد؛ درگاه Type-C نخستین بار در آی‌پد پرو 2018 اپل مورد استفاده قرار گرفت.

سرعت انتقال داده از طریق درگاه USB Type-C در مقایسه با اتصال لایتنینگ مرسوم اپل بسیار سریع‌تر است

بر اساس شایعات، آی‌فو‌ن‌های 2019 به‌همراه آداپتور شارژ سریع 18 واتی روانه بازار می‌شوند و شارژرهای 5 واتی استاندارد سالیان گذشته با نمونه‌های 18 واتی جدید جایگزین خواهند شد. شارژر 18 واتی با برچسب قیمتی 29 دلاری از طریق اپل استور قابل‌خریداری است؛ اما ظاهرا خریداران یکی از مدل‌های جدید آی‌فون در اواخر سال جاری، برای بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع ناچار به صرف هزینه‌ای مضاعف نخواهند بود. یکی از دلایل عدم اعتقاد کارشناسان به اقدام اپل مبنی بر استفاده از درگاه Type-C در مدل‌های امسال آی‌فون این است که با توجه به شایعات مطرح شده، هندست‌های سال 2019 کمپانی به‌همراه دانگل تبدیل Type-C به لایتنینگ روانه بازار می‌شوند. در صورت بهره‌مندی گوشی از یک درگاه Type-C، وجود این اکسسوری در بسته‌بندی محصول غیرضروری خواهد بود.

صفحه ریستور آی‌فون در iOS 13 نمایانگر اتصال Type-C است

پیش‌تر در ماه ژانویه، منابعی که مشغول کار بر روی دستگاه بودند؛ اعلام کردند که اپل در خصوص اقدامات آینده خود اطمینان نداشته و ظاهرا به تست ورژن‌هایی از آی‌فون‌های آینده خود با هر 2 درگاه Type-C و لایتنینگ پرداخته است. مزیت ویژه درگاه Type-C برای کاربران آی‌فون این است که اکنون بسیاری از ابزارهای‌جانبی مجهز به اتصال Type-C هستند و در خصوص نمونه‌های نیازمند آداپتور تبدیل نیز معمولا انواع مجهز به درگاه Type-C از برچسب قیمتی ارزان‌تری برخوردار هستند. بعلاوه با استفاده از درگاه USB Type-C داده‌ها با سرعت بسیار بالاتری منتقل می‌شوند. اتصال لایتنینگ، داده‌ها را با سرعتی معادل درگاه USB 2.0 یا 480 مگابیت‌برثانیه انتقال می‌دهد. برای مقایسه جالب است بدانید که با استفاده از اتصال Type-C، نرخ انتقال داده از طریق پورت‌های USB 3.1 نسل 1 و USB 3.1 نسل 2 به 5 گیگابیت‌برثانیه و 10 گیگابیت‌برثانیه افزایش خواهد یافت.

انتظار می‌رود که آی‌فون‌های 2019 از قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی نمایند. این مشخصه نخستین بار در اسمارت‌فون هواوی میت 20 پرو و سپس سری گلکسی S10 سامسونگ (تحت‌عنوان PowerShare) به‌کار گرفته شد. فناوری شارژ معکوس بی‌سیم به گوشی امکان می‌دهد تا به‌عنوان یک پد شارژ بی‌سیم عمل نماید. کاربران اپل آی‌فون قادر خواهند بود گوشی خود را به‌صورت وارونه بر روی یک میز قرار داده و با استقرار کیس حمل ایرپادهای جدید، اپل‌واچ یا یک هندست سازگار بر روی پنل پشتی گوشی نسبت به شارژ ابزارهای مذکور اقدام نمایند. از آن‌جا که این فناوری موجب تخلیه شارژ باتری آی‌فون میزبان خواهد شد؛ لذا کارشناسان بر این باورند که اپل، ظرفیت باتری‌های به‌کارگیری شده در مدل‌های 2019 آی‌فون را افزایش خواهد داد. بر اساس گزارشات، آی‌فون 11 مکس از یک باتری با ظرفیتی بین 3491 تا 3650 میلی‌آمپرساعت بهره خواهد برد. انرژی موردنیاز آی‌فون 11 احتمالا از طریق یک باتری با ظرفیت 3189 تا 3322 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود؛ در حالی‌که باتری به‌کارگیری شده در آی‌فون 11R احتمالا دارای ظرفیت 3089 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. در میان کلیه مدل‌های آی‌فون تولید شده تا به امروز، آی‌فون 11R بیش‌ترین میزان شارژدهی باتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تصویری از طراحی احتمالی پنل پشتی آی‌فون‌های اولدی 2019 اپل

آی‌فونهای 2019 در کنار بهره‌مندی احتمالی از درگاه Type-C و باتری قدرتمندتر برای مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم، احتمالا از یک ماژول مربعی‌شکل جدید جهت استقرار دوربین‌های پشتی بهره خواهند برد. این ماژول در گوشه بالایی و سمت چپ پنل پشتی هر یک از مدل‌ها مستقر خواهد شد. آی‌فون 11R مجهز به دوربین پشتی دوگانه خواهد بود؛ در حالی‌که 2 مدل دیگر آی‌فون از سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌گیرند. آی‌فون‌های جدید اپل احتمالا در ماه سپتامبر آینده معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH