آی‌فون‌های سال 2020 اپل با نمایشگر اولد و در 2 نسخه 5G عرضه خواهند شد

بر اساس گزارشات، اولویت ارتقا آی‌فون‌های امسال بر مقوله دوربین متمرکز خواهد بود؛ اما به گفته یک تحلیل‌گر با نام مینگ چی کو، اپل در سری آی‌فون 2020 خود از چندین تغییر فیزیکی یا ظاهری جدید رونمایی خواهد کرد.

گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس اپل

نمایشگرهایی با اندازه جدید و به‌کارگیری پنل‌های اولد در کلیه مدل‌ها

همان‌طور که گزارشات پیشین نیز نشان داد؛ مینگ چی کو معتقد است که با آغاز سال آینده، اپل نمایشگر LCD مورد استفاده در سری اسمارت‌فون‌های خود را برای همیشه کنار خواهد گذاشت. این حرکت بدان معناست که پرچم‌دار اقتصادی و مدل معادل با آی‌فون XR نیز احتمالا همانند هندست‌های ممتاز اپل از یک پنل اولد بهره خواهند برد. اگرچه اپل صریحا اعلام نکرده است؛ اما نمایشگر ارتقایافته احتمالا با جهشی چشمگیر در رزولوشن تولید خواهد شد؛ موضوعی که پرچم‌دار اقتصادی اپل را در رده‌ای هم‌تراز با آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس قرار می‌دهد. با این‌حال اپل برای تغییر اندازه نمایشگر هیچ تصمیمی نگرفته است.

آقای کو در یکی از یادداشت‌های خود اعلام کرد که مدل 2020 آی‌فون XR همانند هندست نسل فعلی کماکان از نمایشگری با اندازه قطری 6.1 اینچی استفاده خواهد کرد؛ اما به لطف بهره‌گیری از پنل اولد و کاهش چشمگیر پهنای حواشی اطراف، این هندست احتمالا از ابعادی کمی کوچک‌تر برخوردار خواهد بود. پرچم‌دار اقتصادی سال آینده اپل احتمالا به‌همراه مدل‌های جانشین آی‌فون 11 و آی‌فون 11 مکس عرضه خواهد شد. تا این لحظه غول کوپرتینویی به استفاده از نمایشگرهای 5.8 و 6.5 اینچی در این مدل‌ها بسنده نموده است؛ اما بر اساس گزارشات، طی سال آینده این ابعاد به‌ترتیب به 5.4 و 6.7 اینچ تغییر خواهند یافت.

نمایشگرهای اولد به یک استاندارد تبدیل خواهند شد

براساس شایعات، مدل‌های ممتاز سال 2020 دارای حواشی باریک‌تری بوده و به‌صورت بالقوه فاقد ناچ خواهند بود. در صورت صحت این فرضیه، دستگاه 6.7 اینچی علیرغم برخورداری از نمایشگر اندکی بزرگ‌تر احتمالا از ابعادی مشابه با آی‌فون XS مکس برخوردار است.در حالی‌که ابعاد نسخه 5.4 اینچی با گوشی‌های آی‌فون X و آی‌فون XS متفاوت بوده و احتمالا به آی‌فون 8 نزدیک‌تر خواهد بود.

پشتیبانی از اتصال 5G صرفا در مدل‌های ممتاز آی‌فون

مینگ چی کو با رها کردن تغییرات فیزیکی به بررسی اصلاحات داخلی مدل‌های جدید آی‌فون پرداخته و پیش‌بینی‌های خود در خصوص پشتیبانی آی‌فون‌های سال آینده از فناوری 5G را بیان می‌کند. مشخصا وی معتقد است که پشتیبانی از فناوری مذکور تنها به دستگاه‌های 5.4 اینچی و 6.7 اینچی سال آینده محدود خواهد بود. هر 2 مدل از طیف امواج میلی‌متری با فرکانس کم‌تر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی خواهند کرد. در حال حاضر این طیف از امواج در سراسر ایالات‌متحده مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس جدول زمانی آقای کو در خصوص پشتیبانی اپل از شبکه‌های 5G، تا سال 2021 و عرضه پرچم‌دار اقتصادی نسل آینده کمپانی، این هندست از فناوری 5G پشتیبانی نخواهد کرد.

مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که طی سالیان آینده، اپل به تراشه‌های مودم ساخت شرکت کوالکام وابستگی زیادی داشته باشد. با این‌حال تا سال 2022 یا 2023، مودم 5G بومی کمپانی بایستی برای استفاده در دستگاه‌های اپلی مهیا شود. در آن مقطع زمانی، کمپانی اپل احتمالا روند کاهش حجم مبادلات تجاری با تامین‌کنندگان فعلی را آغاز خواهد کرد. در عین‌حال مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که اپل از طراحی آنتن و تقویت‌کننده پاور بومی خود استفاده نماید.

امسال، دوربین‌های آی‌فون در کانون توجه اپل قرار دارند

همان‌طور که در پاراگراف اول نیز اشاره شد؛ اصلاحات سخت‌افزاری امسال اپل در وهله نخست بر دوربین‌های جلویی و پشتی سری آی‌فون 11 متمرکز خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها هر 3 مدل از یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی کاملا جدید بهره خواهند برد؛ در حالی‌که پنل پشتی هر دستگاه از تعداد دوربین بیشتری میزبانی می‌کند.

تصاویر CAD از گوشی‌های آی‌فون 11 و آی‌فون 11 مکس

در صورت صحت گزارشات منتشر شده، کلیه مدل‌های آینده آی‌فون از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی گوشی به‌همراه دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابری و رزولوشن 12 مگاپیکسلی بهره خواهند برد. در هر 2 مورد احتمالا از قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) پشتیبانی می‌شود. یک لنز فوق‌عریض جدید با میدان‌دید 120 درجه‌ای احتمالا به‌عنوان مشخصه انحصاری آی‌فون 11 و آی‌فون 11 مکس به‌کار گرفته می‌شود. این سنسور نیز دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی خواهد بود؛ اما با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری فعلی به‌نظر می‌رسد که حسگر مذکور فاقد مشخصه OIS خواهد بود.

1 در مورد “آی‌فون‌های سال 2020 اپل با نمایشگر اولد و در 2 نسخه 5G عرضه خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH