چگونه سرعت تشخیص فیس آی‌دی را در آی‌فون افزایش دهیم؟

فیس آی‌دی از جمله امکاناتی است که همراه با معرفی آی‌فون X ارایه شد. به گفته اپل در تبلیغات مربوط به آی‌فون X، فیس آی‌دی نسبت به تاچ آی‌دی از لحاظ امنیتی، پیشرفت‌ قابل توجهی کرده است و در نتیجه امنیت بیشتری دارد. به هرحال این افزایش امنیت منجربه کاهش سرعت تشخیص فیس‌ آی‌دی در آی‌فون شده است.
در ادامه مطلب با آموزش افزایش سرعت تشخیص فیس آی‌دی در آی‌فون با ما همراه باشید.

امنیت و راحتی دو موضوع متضاد هستند. به همین خاطر است که مردم از پسوردهای ضعیف استفاده می‌کنند و یا حتی برای گوشی‌های خود پسورد نمی‌گذارند. خوشبختانه فیس‌ آی‌دی از این مورد مستثنی است؛ زیرا همراه با افزایش امنیت، کارایی آسان‌تر و راحت‌تری را ارایه می‌دهد.

فیس آی‌دی تا چه میزان امن است؟

به گفته اپل احتمال این‌که یک شخص دیگر بتواند گوشی شما را با استفاده از چهره‌ای که در فیس آی‌دی ثبت نشده است، باز کند یک در میلیون است. این احتمال در‌ صورتی‌که شما یک دوقلو همسان داشته باشید، افزایش می‌یابد؛ اما به‌طور معمول این موضوع، موردی نیست که برای همه افراد نگران‌کننده باشد. بنابراین برای بیشتر افراد استفاده از فیس آی‌دی نسبت به تاچ آی‌دی گزینه بهتری است.
هر دوی این روش‌ها از پس‌کدهای 4 تا 6 رقمی راحت‌تر هستند؛ اما به‌دلیل قانونی که مربوط به احراز هویت بیومتریک و اجرای قانون است، میزان امن‌تر بودن آن‌ها به‌طور کلی مشخص نیست.

اپل همراه با فیس آی‌دی قابلیتی را ارایه کرده است که تنها در صورت تشخیص توجه شما، گوشی را باز یا آنلاک خواهد کرد. قابلیت “تشخیص توجه” (attention detection) در صورت عدم مشاهده چشمان شما قادر به رمزگشایی گوشی‌ نخواهد بود‌. بنابراین اگر شخصی بخواهد هنگامی‌که خواب هستید با گرفتن گوشی شما در مقابل چهره شما آن را باز کند، از آن‌جاکه چشمان شما بسته هستند موفق به این کار نخواهد شد.

متاسفانه این ویژگی خاص، مشکلات خاص خود را نیز دارد. برخی از عینک‌های آفتابی مانع از دیدن چشمان شما توسط فیس‌ آی‌دی می‌شوند؛ بنابراین پروسه‌ تشخیص چهره زمان بیشتری می‌برد. هرچند این زمان طولانی تلقی نمی‌شود اما اغلب مدت‌زمان قابل‌توجهی است.

غیرفعال کردن ویژگی تشخیص توجه، مدت‌زمانی را که فیس آی‌دی برای تشخیص چهره شما صرف می‌کند کاهش خواهد داد. به‌خاطر داشته باشید که با غیرفعال کردن ویژگی تشخیص توجه، آی‌فون شما بدون اطلاع قبلی شما روشن خواهد شد، یعنی حتی اگر چشمان شما به‌طور کامل باز نباشند. اما اگر خواهان افزایش سرعت تشخیص فیس آی‌دی در آی‌فون هستید، می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن ویژگی “تشخیص توجه”

تنظیمات را باز کنید و بر روی دکمه‌ “Face ID & Passcode” بزنید. برای ادامه باید پسورد خود را وارد نمایید.
افزایش سرعت تشخیص فیس آی‌دی در آی‌فوندر بخش ATTENTION گزینه Require Attention for Face ID را پیدا کنید و سپس تاگل آن را خاموش و غیرفعال کنید.
افزایش سرعت تشخیص فیس آی‌دی در آی‌فونبرای تأیید تنظیماتی که انجام داده‌اید، بر روی “OK” کلیک کنید.
افزایش سرعت تشخیص فیس آی‌دی در آی‌فوناکنون ویژگی تشخیص توجه غیرفعال شده است. برای بررسی و تجربه افزایش سرعت تشخیص فیس آی‌دی، آی‌فون خود را یک‌مرتبه قفل و با فیس آی‌دی رمزگشایی نمایید.

امکانات دیگر “تشخیص توجه”

آی‌فون و آی‌پد شما می‌توانند از قابلیت تشخیص توجه برای اهدافی فراتر از فیس آی‌دی استفاده کنند. آی‌فون و آی‌پد در صورت تشخیص توجه شما می‌توانند مانع از کاهش نور صفحه شوند و یا اعلانات را بی‌صدا کنند.

در قسمت ATTENTION از صفحه‌ Face ID & Passcode، تاگل گزینه Attention Aware Features را روشن و فعال کنید.
افزایش سرعت تشخیص فیس آی‌دی در آی‌فونفیس آی‌دی از ویژگی‌های جالب و مفیدی است که به آی‌فون و آی‌پد اضافه شده است. حتی درصورت غیرفعال کردن قابلیت تشخیص توجه، فیس آی‌دی همچنان از روش‌‌های مشابه در اندروید امن‌تر است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH