برخلاف انتظارات، گلکسی A90 سامسونگ فاقد دوربین چرخشی خواهد بود

تاکنون شایعات زیادی درباره اسمارتفون گلکسی A90 منتشر شده و این شایعات سردرگمی خبرگزاری‌ها و کاربران را به دنبال داشته است. در ابتدا این موضوع مطرح شد که A90 نسخه تغییریافته گلکسی A80 است و برای بازارهای مختلفی ارایه خواهد شد. بعدها نیز شایعاتی مبنی‌بر عرضه این تلفن به عنوان اولین عضو از خانواده سری گلکسی R مطرح شد که خبر درستی نبود. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که شایعات و اخبار جدید درباره این اسمارتفون، موثق‌تر هستند.

چند روز پیش مشخص شد که گلکسی A90 در دو نسخه مختلف با شماره مدل‌های SM-A905 و SM-A908 عرضه می‌شود. هرچند احتمال می‌رود که نسخه پرو این هندست نیز معرفی شود. هردو مدل این تلفن مجهز به آخرین و به‌روزترین پردازنده شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون 855 هستند. این اولین باری است که سامسونگ در میان‌رده‌های خود از یک چیپست پرچمدار استفاده می‌کند.

در بخش دوربین نیز شاهد حضور یک دوربین سه‌گانه با لنز‌های 48، 12 و 5 مگاپیکسلی برای مدل SM-A905 همراه با لرزشگیر جدید و ناشناس Tilt OIS هستیم.

دوربین مدل SM-A908 نیز از همان لنز‌های مدل قبلی استفاده می‌کند، اما به جای لنز 12 مگاپیکسلی از یک لنز 8 مگاپیکسلی در مجموعه سه‌گانه دوربین این تلفن استفاده شده است.

از اطلاعات جدید منتشر‌شده درباره این تلفن هم می‌توان به عدم وجود دوربین چرخشی اشاره کرد. برخی معتقد بودند که A90 نیز همانند A80 از یک دوربین چرخشی برای ثبت تصاویر سلفی بهره خواهد برد، اما اکنون مشخص شد که مجموعه دوربین سلفی در بالای تلفن قرار گرفته است.

جزییات جدید دیگری نیز در رابطه با این هندست منتشر شده است. این تلفن مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی فول اچ‌دی پلاس سوپر‌آمولد Infinity-U سامسونگ است. سامسونگ در این اسمارتفون سنت‌های قدیمی خود را شکست و از پنل Inifinity-U برای یک میان‌رده استفاده کرده است. حداقل می‌توان مطمئن شد که مدل SM-A905 از رزولوشن QHD برای نمایش تصاویر و ویدیو‌ها استفاده می‌کند. باید این نکته را هم یادآور شد که مدل مذکور دارای دوربین بهتر و لرزشگیر جدید Tilt OIS است.

عجیب‌ترین نکته درباره A90، پشتیبانی آن از اینترنت 5G در مدل SM-A908 است، زیرا این مدل نسبت به برادر خود دارای امکانات کم‌تری در زمینه دوربین بوده و به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای جبران هزینه‌های مربوط به تراشه‌های 5G از سخت‌افزار‌های نسبتا ضعیفی برای این مدل استفاده کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH