گلکسی واچ اکتیو

رندر جدیدی از ساعت هوشمند سامسونگ با نام گلکسی واچ اکتیو 2 منتشر شد

تقریبا یک سال از عمر گلکسی واچ می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که ساعت هوشمند سامسونگ در طول این یک سال امتحان خود را پس داده و هیچ گزارش بدی از طرف کاربران ساعت گزارش نشده است. شایعات نشان می‌دادند که سامسونگ درحال آماده‌سازی نسل دوم گلکسی واچ با نام گلکسی واچ 2 است، اما گزارشات جدید بیانگر معرفی جایگزین نسل اول ساعت هوشمند سامسونگ با نام گلکسی واچ اکتیو 2 هستند. همچنین، رندری از این ساعت هوشمند توسط سایت Android Headlines منتشر شده است.

عرضه ساعت در دو نسخه وای‌فای و LTE

طبق گزارشات منتشر‌شده، می‌توان این ساعت را با نام گلکسی واچ اکتیو 2 شناخت. در بخش ظاهری، این ساعت بسیار شبیه نسخه اصلی واچ اکتیو است. یک صفحه دایره‌ای همراه با حاشیه‌های نازک در دور آن توسط یک قاب آلومینیومی پوشانده شده‌اند. با این‌حال، برخی از ویژگی‌های خاص این ساعت، آن را به رقیبی جدی برای ساعت هوشمند اپل تبدیل خواهد کرد.

همانطور که از تصاویر رندرهای این ساعت می‌توان متوجه شد، وجود دکمه دایره‌ای کوچک قرمز‌رنگ هوم/پاور است. شاید شما فکر کنید که وجود این دکمه از اهمیت چندانی برخوردار نباشد، اما باید گفت که احتمال دارد کاربرد این دکمه رنگی بسیار جالب باشد. شاید علت استفاده سامسونگ از حلقه رنگی در دکمه پاور ساعت به دلیل ایجاد تفاوت در نسخه LTE و نسخه وای‌فای باشد.

علاوه‌بر وجود یک دکمه با حلقه رنگی، یک سوراخ در بالای آن دکمه قرار دارد که می‌تواند از وجود یک میکروفون برای استفاده در مکالمات خبر دهد. البته هنوز هیچ مهر تاییدی برروی این اخبار و شایعات نخورده است. مکان قرارگیری دکمه نیز از قسمت بالایی سمت راست ساعت، به قسمت پایینی و در بخش بیضی آن قرار گرفته است.

تصاویری که از گلکسی واچ اکتیو 2 منتشر شده، رنگ سیاه و سفید آن را به رخ می‌کشند. هم‌چنین، رنگ مشکی این ساعت هوشمند با یک بند چرمی همراه خواهد بود. تصاویر جدید هم از وجود رنگ نقره‌ای نیز خبر می‌دهند. حتی انتظار می‌رود که این ساعت در رنگ طلایی نیز معرفی و عرضه شود.

نسل دوم گلکسی واچ اکتیو برروی قابلیت‌های سلامتی بدن تمرکز کرده است

علاوه‌بر تغییراتی که در متن بالا به آن‌ها اشاره شد، سامسونگ چند ویژگی برای بخش سلامتی و آمادگی جسمانی نیز برنامه‌ریزی کرده است. به‌عنوان مثال، سامسونگ به تقلید از اپل با معرفی یک نرم‌افزار ECG جدید، تصمیمی جدی برای بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار ساعت خود اتخاذ کرده است.

کاربران با استفاده از این قابلیت و از طریق مچ دست خود می‌توانند نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) تهیه کرده و قادر به اندازه‌گیری ضربان قلبشان باشند. بنابراین، تشخیص ضربان‌های نامنظم قلب بسیار سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

نسل اول گلکسی واچ اکتیو

به احتمال زیاد، داده‌های جمع‌آوری شده مربوط به سلامت کاربران این ساعت نیز در اختیار یک پزشک متخصص قرار می‌گیرد. درکنار مشاهده ضربان قلب و نبض، ویژگی اعلام خطر فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) قلب نیز در گلکسی واچ اکتیو 2 گنجانده شده است. فیبریلاسیون دهلیزی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به ضربان نامنظم قلب بوده که می‌تواند منجر به سکته قلبی افراد و حتی مرگ‌ آن‌ها شود.

این ساعت همانند اپل واچ دارای ویژگی تشخیص سقوط خواهد بود. این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال بوده و در صورت سقوط فرد برروی زمین با ایجاد ارتعاشاتی سعی در هوشیار کردن او می‌کند. اگر کاربر با ارتعاشات وارد‌شده در طول یک مدت خاص نیز هوشیار نشود، ساعت به‌طور خودکار با سرویس‌های امدادی تماس می‌گیرد.

به احتمال زیاد، سامسونگ نیز همانند اپل برای استفاده از قابلیت ECG ساعت هوشمند خود نیاز به کسب مجوزهای قانونی دارد. به این ترتیب امکان دارد که زمان معرفی و عرضه گلکسی واچ اکتیو 2 به علت روند کسب مجوزهای قانونی به تاخیر بیافتد. البته اگر این کمپانی کره‌ای مجوزهای لازم را قبلا دریافت کرده باشد، می‌توان انتظار داشت که زمان معرفی آن هیچ تاخیری نخواهد داشت.

تاریخ معرفی و عرضه

ما انتظار داریم که نسل دوم گلکسی واچ اکتیو سامسونگ در تاریخ 7 اوت (16 مرداد) همزمان با معرفی اسمارتفون گلکسی نوت 10 رونمایی شود. حدود چند هفته پس از معرفی ساعت نیز احتمال دارد که سامسونگ آن را به بازارهای جهانی عرضه کند. این ساعت در دو اندازه 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری به دست مشتریان خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH