اگزینوس 9825

احتمال استفاده گلکسی نوت 10 از پردازنده اگزینوس 9825 قوت گرفت

به‌نظر می‌رسد که پردازنده اگزینوس موجود برروی گلکسی نوت 10 نسخه بهینه‌شده‌ای از اگزینوس 9820 است. در سال‌های گذشته، هردو پرچمدار سری اس و نوت در یک سال، معرفی و عرضه می‌شدند و هردو تلفن از پردازنده مشابهی استفاده می‌کردند. اما این روند تغییر یافته و سامسونگ درحال کار برروی نسخه کامل‌تری از تراشه اگزینوس 9820 برای بهره‌گیری در خانواده سری نوت است. هم‌اکنون این تراشه برروی اسمارتفون گلکسی اس 10 تعبیه شده و احتمال دارد که نسخه جدید یا بهبودیافته آن در نوت 10 نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با وجود این که پرچمدار سری نوت در بنچمارک گیک‌بنچ با پردازنده اگزینوس 9825 مشاهده شده است، اما سازنده تراشه درباره این اخبار سکوت کرد و هیچ واکنشی به این موضوعات نشان نمی‌داد، تا اینکه یک تیزر یازده ثانیه‌ای از حساب رسمی سامسونگ اگزینوس در توییتر منتشر شد و به معرفی پردازنده خود در قالب کلماتی مثل “تکامل‌یافته”، “سطح بالا” و “پردازنده باهوش” پرداخت. نکته جالب این تیزر، تاریخ معرفی پردازنده در روز هفتم اوت است. به‌طور حتم، نمی‌توان همزمانی معرفی این پردازنده با معرفی تلفن‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس را اتفاقی دانست. باتوجه به این موضوع که شرکت سامسونگ اگزینوس به جزییات فنی پردازنده و حتی به نحوه معرفی آن اشاره نکرده است، احتمال دارد که شایعات درباره اسمارتفون جدید سری نوت و نسخه‌های مختلف پردازنده آن صحیح باشند.

البته ما امیدواریم که اگزینوس 9825 در زمینه‌هایی مانند عملکرد کلی دستگاه، پردازش تصاویر و مصرف باتری، کارایی خوبی داشته باشد. پردازنده‌های اگزینوس در برابر اسنپدراگون از محبوبیت نسبتا کمی برخوردار هستند و بحث‌ها درباره این دو تراشه سال‌هاست که ادامه دارد. نکته دیگر درباره اگزینوس 9825، فرآیند تولید 7 نانومتری آن بوده که اگزینوس 9820 برخلاف آن از فرآیند 8 نانومتری بهره می‌برد. همین موضوع باعث کمتر‌شدن مصرف باتری و بهبود عملکرد کلی دستگاه می‌شود.

در حال حاضر، هیچ جزییاتی درباره اگزینوی 9825 منتشر نشده و احتمال دارد که تا روز هفتم اوت اخبار و شایعات بیشتری از این تراشه به دست ما برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH