مایکروسافت مشخصه Internet Recovery را به ویندوز 10 اضافه می‌کند

به لطف عصر رونق اینترنت، نرم‌افزارها غالبا یک دانلود دیجیتالی محسوب می‌شوند و چنان‌چه کاربران آن‌ها را به‌صورت تصادفی حذف نمایند؛ در این‌صورت لازم نیست برای یافتن دیسک نصب برنامه به جستجو بپردازند. در عوض کاربران صرفا بایستی نرم‌افزار موردنظر خود را مجددا از وب‌سایت توسعه‌دهنده برنامه دانلود نمایند. با این‌حال نصب مجدد ویندوز 10 نیازمند مهارت‌های اندکی خواهد بود.

خبر خوب این‌که مایکروسافت نهایتا تصمیم گرفته تا مشخصه Internet Recovery را به کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 اضافه کند. این پدیده بدان معناست که کاربران در صورت تمایل به نصب مجدد ویندوز 10 می‌توانند آن‌را از فضای ابری دانلود نمایند. این روش برخلاف متدهای فعلی به یک پارتیشن، ابزارهای متفرقه، حافظه USB یا دیسک نصب فیزیکی احتیاج نخواهد داشت.

در این میان بایستی خاطرنشان کرد که مایکروسافت در واقع یک مشخصه بازیابی مشابه را برای کامپیوترهای سری سرفیس خود عرضه نموده است؛ اما اکنون این قابلیت برای دستگاه‌های غیر سرفیسی نیز عرضه خواهد شد. با این‌حال مایکروسافت اعلام کرده که مشخصه مذکور هنوز قابل دسترس نیست. این قابلیت، مراحل تولید داخلی را پشت سر می‌گذارد؛ اما هنوز فعال نشده است. لذا کاربران حتی در صورت عضویت در برنامه داخلی مایکروسافت نیز قادر به ارزیابی این مشخصه نخواهند بود.

با این‌حال کماکان بایستی منتظر ارایه این قابلیت در زمان‌های آینده باشیم؛ مشخصه‌ای که کاربران اپلی اکنون سال‌هاست که از آن استفاده می‌کنند. لذا وقت آن فرا رسیده که مایکروسافت نیز چنین مشخصه‌ای را به پلتفرم ویندوز خود اضافه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH