وان پلاس 7 تی

وان پلاس 7 تی پرو به‌زودی معرفی خواهد شد

به نظر می‌رسد که نسخه جدیدی از اسمارتفون وان پلاس 7 پرو با نام وان پلاس 7 تی پرو (OnePlus 7T Pro) توسط شرکت وان پلاس به بازار عرضه خواهد شد. به احتمال زیاد این اتفاق رخ خواهد داد، چرا که نسخه جدید تلفن‌های قدیمی این شرکت مانند وان پلاس 3، وان پلاس 5 و وان پلاس 6 پس از گذشت شش ماه با پسوند T روانه بازار شدند. پس از تجربه موفق این شرکت در رابطه با این اسمارتفون‌ها، احتمال دارد که چینی‌ها برروی یک تلفن هوشمند جدید با پسوند T کار کنند.

یکی از افشاگران ادعا می‌کند که وان پلاس 7 تی پرو قطعا معرفی و عرضه خواهد شد.

طبق گفته‌های مکس جی، محصول بعدی وان پلاس قطعا در نسخه T معرفی می‌شود. این خبر می‌تواند بدین معنی باشد که هردو تلفن وان پلاس 7 تی و وان پلاس 7 تی پرو در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهند شد، البته احتمال اینکه فقط نسخه جدید وان پلاس 7 پرو معرفی شود نیز وجود دارد. قطعا تاکنون شرکت وان پلاس برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید و عرضه این تلفن دارد، اما هیچ جزییاتی در این رابطه وجود ندارد. به احتمال زیاد، مهم‌ترین بخش به‌روز‌شده نسخه جدید وان پلاس 7، پردازنده آن خواهد بود.

به عنوان مثال در اسمارتفون وان پلاس 3 تی از پردازنده اسنپدراگون 821 استفاده شد که نسخه معمولی از اسنپدراگون 820 بهره می‌برد. اما دو اسمارتفون وان پلاس 5 تی و 6 تی به دلیل عدم ساخت تراشه جدید توسط شرکت کوالکام از فرآیند ارتقا پردازنده جا ماندند.

هندست‌های وان پلاس 7 و 7 پرو نیز مجهز به چیپست اسنپدراگون 855 هستند و انتظار می‌رفت که نسخه جدید این دو تلفن نیز با همان پردازنده معرفی شوند تا اینکه کوالکام در اواسط ماه جولای از نسخه جدید اسنپدراگون 855 با نام 855 پلاس برای تلفن‌های گیمینگ رونمایی کرد. بنابراین نباید از حضور اسنپدراگون 855 پلاس برروی سری وان پلاس 7 تی تعجب کرد.

وان پلاس 7 تی پرو شباهت‌هایی به نسل قبلی خود دارد

برای اولین بار تصاویر این تلفن در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده که ادعا می‌شود این تصاویر مربوط به نمونه اولیه وان پلاس 7 تی پرو است. این تلفن دارای یک نمایشگر خمیده بزرگ بوده که هیچ شکاف یا حفره‌ای برای دوربین سلفی آن وجود ندارد. باتوجه به اینکه تصاویر مذکور برای نمونه اولیه دستگاه هستند، مشخص نیست که این تلفن از دوربین سلفی پاپ‌آپ استفاده می‌کند و آیا ابعاد دستگاه نیز تغییر کرده‌اند یا خیر. هم‌چنین، تلفن مذکور دارای کیس محافظ بزرگی است تا عناصر طراحی آن به‌طور جزئی یا کلی پنهان بمانند.

طبق گفته‌های مکس جی، این تصویر یک نمونه اولیه قدیمی از تلفن موردنظر است. نمونه‌های اولیه جدید همراه با شماره شناسایی کارمندان برروی صفحه‌نمایش دستگاه هستند. بنابراین احتمال دارد که برخی از تغییرات فیزیکی یا خارجی تلفن به تازگی ایجاد شده باشند و این نمونه را نتوان به عنوان یک نمونه رسمی تلقی کرد. باتوجه به احتمال معرفی پرچمداران جدید وان پلاس در ماه نوامبر، ممکن است که طراحی نهایی دستگاه دستخوش تغییرات بزرگی شود.

اگرچه هیچ تصویری از بدنه پشتی وان پلاس 7 تی پرو منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که این هندست نیز مانند نسل قبلی خود از یک دوربین سه‌گانه برای ثبت تصاویر استفاده کند. علاوه‌بر این، احتمال دارد بخش‌هایی از دستگاه که عملکرد کلی آن را بهبود می‌بخشند نیز ارتقا پیدا کنند. ارتقا دوربین سلفی تلفن نیز دور از ذهن نیست.

بخش بعدی هندست که احتمال ارتقا آن وجود دارد، فضای ذخیره‌سازی دستگاه است. احتمال دارد که نسخه جدید وان پلاس 7 پرو برای رقابت با گلکسی نوت 10 مجهز به رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایتی باشد.

افزایش عمر باتری، اندروید 10 با پوسته رام Oxygen OS نیز از سایر مشخصات احتمالی وان پلاس 7 پرو تی به‌ شمار می‌روند. بنابر درخواست‌های مکرر کاربران در طول زمان، احتمال پشتیبانی گوشی از شارژ بی‌سیم نیز وجود دارد، اما باتوجه به این که وان پلاس علاقه‌ای به شنیدن پیشنهاد ندارد، نمی‌توان انتظار داشت که فناوری شارژ بی‌سیم در این تلفن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

زمان عرضه و قیمت

با نگاهی به گذشته و سابقه شرکت وان پلاس احتمال دارد که هردو تلفن جدید وان پلاس در روز سه‌شنبه، 29 اکتبر معرفی شده و جمعه، 1‌ام نوامبر به بازار عرضه شوند.

باتوجه به روش قیمت‌گذاری این کمپانی چینی، احتمال دارد که قیمت این دو دستگاه حدود 20 الی 30 دلار گرانتر از نسل قبلی خود باشد. بنابراین ممکن است که وان پلاس 7 تی پرو با قیمت 699 دلار در آمریکا عرضه شود، درحالی که نسخه استاندارد آن یعنی وان پلاس 7 تی با قیمت 579 یورو در دسترس مشتریان اروپایی قرار گیرد. البته از آن جایی که وان پلاس 7 پرو از محبوبیت بالایی برخوردار است، احتمال کاهش قیمت آن برای افزایش رضایت مشتریان وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH