بازار ساعت هوشمند در سیطره اپل؛ سامسونگ و Fitbit در رتبه‌های دوم و سوم

بنا به گزارش جدیدی که به‌تازه‌گی منتشر شده، اپل با سهم تقریبا پنجاه درصدی خود در بازار ساعت هوشمند همچنان بالاتر از سامسونگ و Fitbit قرار دارد.

زمان زیادی طول کشید تا ساعت‌های هوشمند راه خودشان را پیدا کرده و ثابت کنند که می‌توانند بدون آنکه نیازی به اتصال مداوم به یک اسمارتفون داشته باشند کارهای اولیه خودشان را انجام دهند. اما این روزها، بازار دستگاه‌های پوشیدنی با رشد قابل‌توجه خود باعث شرمساری صنعت تقریبا راکد و کساد گوشی‌های هوشمند گردیده است.

براساس آخرین گزارش موسسه Strategy Analytics، بارگیری جهانی ساعت‌های هوشمند در طول سه ماهه دوم امسال جهش ۴۴ درصدی داشته و از تعداد ۸.۶ میلیون به ۱۲.۳ میلیون دستگاه رسیده است. شاید باور آن سخت باشد اما اپل تقریبا نصف این تعداد را به خودش اختصاص داده و در بازه زمانی ماه آوریل تا ژوئن سال ۲۰۱۹، بالای ۵.۷ میلیون دستگاه فروخته است. در حالیکه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به تعداد ۳.۸ میلیون دستگاه از پوشیدنی‌های خود را به فروش رسانده است.

ساعت هوشمند

به‌رغم وجود رقبای زیاد، سهم اپل در بازار ساعت هوشمند نسبت به سال گذشته از ۴۴.۴ درصد به ۴۶.۴ درصد افزایش یافته است و تحلیلگران معتقدند که این سیطره حداقل برای چند سال ادامه خواهد داشت. در بازار ساعت‌های هوشمند نیز مانند بازار تبلت و اسمارتفون، سامسونگ رقیب اصلی اپل است. این شرکت کره‌ای با عرضه ساعت گلکسی واچ اکتیو خود در اوایل سال ۲۰۱۹ توانست سهم خود را تا میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

سهم سامسونگ در بازار ساعت هوشمند نسبت به سال قبل، بالای ۵ درصد رشد داشته و از ۱۰.۵ به ۱۵.۹ درصد رسیده است. همچنین سامسونگ توانسته در سه ماهه دوم امسال، رقم ۰.۹ میلیون دستگاه برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ را دو برابر کند (۲ میلیون دستگاه در حال‌حاضر). موسسه Strategy Analytics پیش‌بینی کرده است که با عرضه گلکسی واچ اکتیو ۲ که به‌زودی اتفاق خواهد افتاد، جایگاه جهانی سامسونگ در زمینه پوشیدنی‌ها محکم‌تر از قبل خواهد شد؛ به‌ویژه اینکه شرکت Fitbit هم در حال دست‌وپا زدن در این بازار است.

بازار ساعت هوشمند

فروش ساعت هوشمند شرکت Fitbit از ۱.۳ میلیون در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ به تعداد ۱.۲ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم امسال رسیده و سهم شرکت نیز در همین بازه زمانی از ۱۵.۲ درصد به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته است. ظاهرا، ساعت ارزان‌قیمت Fitbit Versa Lite چندان هم قیمت‌های پایینی نداشته و آن‌چنان که بایدوشاید مورد اقبال مشتریان قرار نگرفته است. البته خوشبختانه نسل دوم ساعت Versa (یعنی Versa 2) در راه است و احتمال داده می‌شود که از فروش خوبی برخوردار خواهد بود، اما این برند برای عقب نماندن از رقبایی مانند ساعت‌های هوشمند Fossil و Garmin مجبور است مقاومت جانانه‌ای بکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH