پیکسل 4XL

درز اطلاعات جدید درباره گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و 4XL

امروز جزییات جدیدی درباره گوشی‌های گوگل پیکسل ۴ افشا شده است. این اطلاعات مربوط به نمایشگر و دوربین پشتی دستگاها می‌شود.

با آنکه سامسونگ امروز دو گوشی جدید خود را معرفی کرد، اما گوگل همچنان سخت در حال کار بر روی پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۹ خود است تا بتواند آنها را اوایل اکتبر امسال رونمایی کند (البته اگر مطابق برنامه زمان‌بندی عمل نماید). تابه‌حال اطلاعات زیادی درباره گوشی‌ گوگل پیکسل ۴ به بیرون درز پیدا کرده است، اما افشاگری جدیدی که امروز درباره آنها شده، جزییات تازه‌ای را برای اولین بار در اختیار ما قرار می‌دهند.

گفته می‌شود که هر دو گوشی پیکسل گوگل مجهز به نمایشگرهای آمولد ۹۰ هرتزی خواهند بود؛ بطوریکه پیکسل کوچک‌تر از یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی +FHD و پیکسل بزرگ‌تر ۴XL از یک پنل 6.3 اینچی +QHD بهره خواهند برد. گوگل با توجه به اینکه قبلا از برند Fluid AMOLED برای نمایشگرهای پیکسل خود استفاده کرده است، این‌بار از عنوان Smooth Display برای تبلیغ آنها بهره خواهد جست.

پیکسل 4 و 4 XL

اما در پشت دستگاه‌ها برای اولین بار شاهد یک دوربین دوگانه خواهیم بود. دوربین اصلی آنها مانند پیکسل‌های قبلی، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است، در حالیکه سنسور دوم آنها یک لنز تله‌فوتو ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود. اما سوال اینجاست که چه اتفاقی برای قابلیت Super Res Zoom پیکسل‌ها افتاده است؟ آیا این ویژگی به‌اندازه یک لنز اختصاصی خوب نبوده است؟

به نظر می‌ٰرسد که طرفداران عکاسی اولترا واید باید همچنان تا سال ۲۰۲۰ صبر کنند تا اینکه گوگل خود را به پای ترند دوربین‌های سه‌گانه برساند. از طرفی شرکت گفته بود که برای پیکسل ۴، در حال توسعه یک وسیله جانبی شبیه به DSLR است که احتمالا در دسترس همه قرار خواهد گرفت. با این‌حال هنوز اطلاعاتی درباره آن به بیرون درز پیدا نکرده است.

در مورد باتری گوشی‌ها هم باید بگوییم که باتری‌های پیکسل ۴ و ۴XL به‌ترتیب دارای ظرفیت ۲۸۰۰ و ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت هستند. هندست کوچک‌تر نسبت به مدل قبلی خود باتری کوچک‌تری دارد، اما ظرفیت باتری هندست بزرگ‌تر باوجود اینکه افزایش یافته، ولی به اندازه‌ای نیست که بتواند در مقابل اکثر رقبای اندرویدی خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

گوگل پیکسل ۴

اما نکته جالب توجه این است که امسال گوگل در یک حرکت تهورآمیز، حافظه رم پیکسل‌ها را از ۴ گیگابایت به ۶ گیگابایت افزایش داده است. البته شما برای داشتن پیکسلی با رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت باید کمی منتظر بمانید. حافظه داخلی پایه پیکسل‌های جدید، ۶۴ گیگابایت خواهد بود که امکان ارتقا به ۱۲۸ گیگابایت را نیز خواهد داشت.

چیپست داخل دستگاه‌های گوگل پیکسل ۴ قرار است اسنپ‌دراگون ۸۵۵ باشد. ضمن اینکه همچنان شاهد اسپیکرهای استریو، ماژول امنیتی Titan M و اندروید Q در آنها خواهیم بود. دستگاه‌ها، سه سال هم گارانتی نرم‌افزاری خواهند داشت. قابلیت‌های انحصاری گوگل اسیستنت نیز برای آنها ارایه خواهد شد؛ هرچند که این ویژگی‌ها قرار است تا چند ماه آینده در اختیار همه دستگاه‌های اندرویدی قرار بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH