هواوی میت 30 و میت 30 پرو با تراشه کایرین 990 در روز 19 سپتامبر معرفی می‌شوند

با توجه به معرفی رسمی پرچم‌داران سری گلکسی نوت 10 توسط سامسونگ، اکنون شرکت هواوی نیز به دنبال به‌روزرسانی خانواده پیشرفته میت خود است. پیش‌تر اطلاعات محدودی پیرامون هندست‌های میت 30، میت 30 پرو و میت 30 لایت منتشر شده است. با این‌حال در خصوص زمان و مکان عرضه رسمی اسمارت‌فون‌های مذکور هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. تا این‌که امروز وب‌سایت فناوری پیشرفته Mail.ru اعلام کرد که گوشی‌های میت 30 و میت 30 پرو طی روز 19 سپتامبر به‌طور رسمی در اروپا معرفی خواهند شد.

هواوی میت 30 پرو

ظاهرا این اطلاعات مستقیما از سوی دکتر وانگ چنگلو؛ رئیس واحد نرم‌افزاری کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی اعلام شده است. در صورت صحت این ادعا، یقینا اطلاعات مطرح شده معتبر خواهند بود. بر اساس ادعای منبع، دکتر وانگ خاطرنشان کرده که توان پردازشی میت 30 و میت 30 پرو از طریق تراشه جدید کایرین 990 تامین می‌شود. این نیمه‌هادی به‌عنوان یکی از قابلیت‌های شاخص خود، میزان بهره‌وری انرژی را ارتقا خواهد داد. جزئیات جدید یقینا در نقطه مقابل شایعات پیشین قرار می‌گیرند؛ چرا که پیش‌تر به بهره‌گیری پرچم‌داران هواوی از تراشه کایرین 985 اشاره شده بود. با این‌حال به احتمال فراوان دکتر وانگ از تراشه‌ای کاملا مشابه صحبت کرده که در جریان فرآیند توسعه، تنها نام تجاری متفاوتی برای آن منظور شده است. بعلاوه افزایش میزان بهره‌وری انرژی، اقدامی بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که تراشه جدید صرف‌نظر از نام حقیقی خود، نخستین نمونه تولید شده بر اساس فرآیند 7 نانومتری EUV کمپانی TSMC به‌شمار می‌رود. فرآیند EUV که احتمالا با نام تجاری +7nm مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ امکان افزایش 20 درصدی چگالی ترانزیستورها را فراهم نموده و احتمالا بهره‌وری انرژی بالاتری را ارایه خواهد کرد.

محافظ گلکس نمایشگر هواوی میت 30 پرو

انتظار می‌رود که تراشه کایرین جدید مجهز به یک مودم 5G داخلی باشد. با این‌حال اطلاعات فعلی در این زمینه کماکان با اما و اگرهایی همراه هستند؛ چرا که براساس ادعای یک منبع دیگر، نسخه مجزای میت 30 5G در حوالی ماه دسامبر سال جاری و چند ماه پس از برگزاری احتمالی رویداد 19 سپتامبر عرضه خواهد شد. براساس سایر جزئیات مطرح شده پیرامون میت 30 پرو، این هندست از یک پنل آمولد 6.7 اینچی ساخت شرکت BOE با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره خواهد برد. همچنین پشتیبانی از شارژ 55 واتی و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر نیز سایر مشخصات این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند. کماکان شاهد به‌کارگیری نمایشگری با یک ناچ نسبتا بزرگ هستیم و این پدیده احتمالا نشان‌دهنده وجود سخت‌افزار اسکن چهره پیشرفته است. بعلاوه با توجه به شایعات مطرح شده، میت 30 پرو از 2 حسگر غول‌پیکر 40 مگاپیکسلی در پشت دستگاه بهره خواهد برد. این حسگرها در ماژول دایروی‌شکل دوربین مستقر خواهند شد.

براساس پیش‌بینی‌ها، هواوی نوا 5i پرو تحت‌عنوان هواوی میت 30 لایت عرضه خواهد شد

بخش عمده‌ای از اطلاعات سخت‌افزاری اعلام شده احتمالا در نسخه معمولی میت 30 نیز به‌کار گرفته خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود که امسال، ورژن لایت این هندست با مشخصاتی کاملا متفاوت ارایه شود. این اسمارت‌فون به‌طور بالقوه حتی در مقایسه به نسخه‌های لایت پیشین نیز متفاوت‌تر خواهد بود؛ چرا که احتمالا همراه با سیستم‌عامل جدید HarmonyOS هواوی به‌عنوان جایگزین پلتفرم اندروید عرضه خواهد شد. چنین اقدامی حداقل با اتهام وارد شده علیه هواوی توسط ایالات‌متحده ارتباط دارد. در واقع با فرض صحت آخرین بخش از اطلاعات مطرح شده توسط دکتر وانگ می‌توان این‌طور برداشت کرد که خانواده میت 30 به‌صورت پیش‌فرض از سرویس‌های گوگل‌پلی بهره نخواهند برد. عرضه هندست‌های سری میت 30 با HarmonyOS در آینده می‌تواند پیامدهای جالبی را به‌ دنبال داشته باشد. اما بهتر است خیلی زود قضاوت نکنیم. چرا که حتی اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری کلیه مدل‌های سری میت 30 نیز پیش‌تر لو رفته است؛ با این‌حال احتمالا بایستی به صحت‌وسقم چنین اطلاعاتی نیز با دیده تردید نگاه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH