عکس عجیبی که گفته می‌شود با دوربین گلکسی S5 گرفته شده، حاوی اطلاعاتی از این هوشمند است

samsung_galaxy_s5_mock_up_520x300x24_fill

می‌دانیم که دیگر شایعات به حد غیر عقلانی رسیدند، اما ظاهرا تمامی ندارند و امروز سایت فون آرنا عکسی را که حدودا 20 روز پیش در وب پخش شده بود منتشر کرده است که گفته می‌شود با دوربین گلکسی S5 در حالی که یک انگشت جلوی لنزش قرار دارد گرفته شده است. این عکس به تنهایی اهمیت چندانی ندارد، اما با اطلاعاتی که می‌دهد خیلی چیزها درباره این هوشمند را مشخص می‌کند. بر طبق اطلاعات موجود در EXIF، این عکس با دستگاهی بنام SM-G900-V گرفته شده است. موضوعی که مارا به یاد دستگاه SM-G900 و نسخه‌های گوناگونش می‌اندازد که دیروز از آنها صحبت کرده و باور داریم که این دستگاه در واقع همان اس 5 است. احتمالا این نسخه هم مربوط به مدلی خواهد بود که مرتبط به وریزون است.

با کند و کاو بیشتر در اطلاعات EXIF، متوجه شدیم که رزولوشن این تصویر 2988×5312 پیکسل است که نشان می‌دهد اس 5 دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی خواهد بود. اگرچه این تصویر با نسبت ابعاد 16:9 گرفته شده که نسبت ابعاد طبیعی این لنز نیست. یعنی اگر تصور کنیم که اس 5 مجهز به یک سنسور 4:3 باشد پس می‌توان گفت که دوربینش 21 مگاپیکسلی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر از نسخه‌های این اسمارتفون این مطلب را بخوانید.

تصویر کوچک شده گرفته شده با دوربین گلکسی S5:

galaxy-s5-photo-perhaps

1 در مورد “عکس عجیبی که گفته می‌شود با دوربین گلکسی S5 گرفته شده، حاوی اطلاعاتی از این هوشمند است”

  1. همونطور که خودتون گفتین من هم فکر میکنم که دوربین این گوشی بیشتر از 16 مگاپیکسل باشه چون بنا به رقابت تنگاتنگی که سونی و سامسونگ دارن وقتی سونی z1 با دوربین 21.7 عرضه میشه بعید بنظر،میرسه سامسونگ به مقدار کمتر از اون راضی بشه. هر چند مقدار پیکسل بیشتر شرط کافی و وافی برای ملاک قرار دادن کیفیت دوربین اسمارت فونها و ارزیابی نهایی اونها نمیباشد ولی در هر صورت رقابتیه که برندهای مختلف خواسته و ناخواسته درگیر آن هستند بعد از آمدن s4 و s4 active و s4 zoom از سامسونگ این رقابت با سونی در ارایه z و z1 وارد عرصه جدیدی گردید.
    در ضمن خانم صریحی من همیشه نوشته های شما رو میخونم و به اونها خیلی علاقه دارم چون بزبان ساده و قابل درک برای تمام سطوح نوشته میشه و بصورت مختصر و مفید و بقول معروف شُسته و رُفته نگاشته میشه، فقط خواهش میکنم که در بررسی های خودتون زیاد بر اعداد و ارقام روی کاغذ و یا بعضن ارایه شده از طرف کمپانیها تکیه نکنین و اگه براتون امکان داره نتایج این بررسیها یا ترجمه ها رو هم با تجربیات کار واقعی و قدرت بالقوه دیوایس های مختلف توامآن نمایید تا بشه به آگاهیهای ملموس تری دست یافت.
    مرسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH