شبکه 6G هواوی

هواوی تحقیقات شبکه 6G را در مرکز تحقیق و توسعه کانادا آغاز کرد

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در مراحل ابتدایی توسعه شبکه 5G به سر می‌برند، هواوی تحقیقات بر روی نسل ششم شبکه را در مرکز تحقیق و توسعه خود در کانادا آغاز کرد. بر اساس گزارشات رسیده، این شرکت در این مرکز با 13 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در خصوص شبکه 6G همکاری و تعامل می‌کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت چینی، شکل تجاری این شبکه تا سال 2030 در دسترس نخواهد بود.

شبکه 6G هواوی

در ابتدای سال جاری بود که خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که سامسونگ اولین قدم‌های خود را در زمینه شبکه 6G در مرکز تحقیقاتی خود در سئول برداشته است. با این تفاسیر تلاش شرکت هواوی برای قرار گرفتن در میان شرکت‌های پیشرو در شبکه 6G به هیچ‌وجه جای تعجب ندارد.

همچنین در ماه ژوئن شرکت‌های نوکیا، اریکسون و SK Telecom اعلام کردند که همکاری استراتژیکی در خصوص گسترش شبکه 6G خواهند داشت. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که هنوز صحبت در خصوص نسل ششم شبکه بسیار زود است و در حال حاضر حتی استانداردی هم برای این شبکه وجود ندارد. به عبارت دیگر بیشتر صحبت‌های مطرح شده در این خصوص به شکل فرضیه و بر روی کاغذ هستند و تا کاربردی شدن راه زیادی باقی مانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH