آموزش تنظیمات اینترنت همراه اول بر روی گوشی

همراه اول پرمخاطب‌ترین و اولین اپراتور تلفن‌همراه در کشورمان به‌شمار می‌رود. به‌دنبال پیشرفت‌های این اپراتور طی سالیان گذشته، امروزه ضریب نفوذ و پهنای باند سرویس اینترنت آن به میزان چشمگیری افزایش یافته و کاربران با خریداری بسته‌های اینترنت 4G موسوم به نوترینو می‌توانند از اتصال داده‌ای پرسرعت بهره‌مند شوند. اما فعال‌سازی اینترنت همراه اول بر روی گوشی مستلزم اجرای مراحلی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

مرحله اول: فعال‌سازی اینترنت

برای انجام این‌کار می‌توان از 2 روش مختلف ارسال پیامک یا کد دستوری استفاده کرد. بدین‌ترتیب که کاربر بایستی اپلیکیشن پیام‌رسان گوشی را باز کرده و یک پیامک خالی بدون متن را به شماره 8088 ارسال نماید. همچنین وی می‌تواند برنامه شماره‌گیر گوشی را اجرا کرده و کد دستوری #231*10* را از خط همراه اول خود شماره‌گیری نماید.

پس از طی این مرحله و دریافت پیامک تائید، سرویس اینترنت روی خط موردنظر کاربر فعال خواهد شد. حال بایستی تنظیمات مربوط به اینترنت را بر روی گوشی ذخیره کرد.

مرحله دوم: ذخیره‌سازی تنظیمات اینترنت

اعمال تنظیمات روی گوشی به 2 شکل خودکار و دستی امکان‌پذیر است. به منظور اعمال خودکار تنظیمات کافیست برنامه پیام‌رسان گوشی را باز کرده و مدل دستگاه را به شماره 8008 پیامک نمایید. به‌عنوان مثال جهت دریافت تنظیمات اینترنت برای گوشی سامسونگ گلکسی S9 کافیست عبارت Samsung Galaxy S9 را به شماره 8008 ارسال کنید. در صورت وجود تنظیمات برای گوشی موردنظر، پیامک حاوی تنظیمات اینترنت دریافت شده و بر روی گوشی قابل نصب خواهد بود.

در صورت دریافت پیامک عدم شناسایی دستگاه ناچارا بایستی تنظیمات را به‌صورت دستی ذخیره کرد. بدین منظور بایستی مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه Connections را لمس نمایید.
  • در صفحه باز شده، گزینه Mobile Networks را انتخاب کرده و سپس گزینه Access Point Names را لمس کنید.
  • بر روی دکمه ADD در گوشه فوقانی سمت راست پنجره ضربه بزنید.

  • با باز شدن پنجره EDIT ACCESS POINT، در قسمت Name عبارت MCCI Internet و در بخش APN عبارت mcinet را وارد نمایید. سایر موارد را نیز همانند تصویر زیر تنظیم کرده و نهایتا دکمه Save را لمس نمایید.

  • گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کرده و سرویس داده آن را فعال کنید.

به منظور خریداری بسته‌های اینترنت نیز می‌توانید به آدرس اینترنتی www.mci.ir/notrino-plans مراجعه نموده یا از کدهای دستوری و اپلیکیشن همراه من استفاده کنید.

مراحل فوق بر روی هندست‌های اندرویدی قابل انجام است؛ لذا جهت اعمال تنظیمات اینترنت در گوشی‌های آی‌فون بایستی به شکل زیر عمل کرد:

  • به قسمت تنظیمات گوشی آی‌فون خود مراجعه نموده و گزینه Cellular را انتخاب کنید.
  • گزینه Cellular Data در بخش فوقانی پنجره را فعال کرده و سپس وارد قسمت Cellular Data Network شوید.
  • در تب APN عبارت mcinet را وارد نمایید.
  • گوشی خود را یک‌بار خاموش و روشن کنید. بدین‌ترتیب اتصال اینترنت همراه بر روی دستگاه شما فعال خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH