نمایشگاه IFA 2019

نگاهی اجمالی به تمامی گوشی‌های معرفی شده نوکیا در نمایشگاه IFA 2019

HMD Global یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه IFA 2019 است که با رونمایی از پنج هندست یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در این نمایشگاه محسوب می‌شود. دو هندست بر مبنای اندروید وان، دو هندست با سیستم عامل KaiOS و یک گوشی ساده محصولات جدید شرکت فنلاندی هستند.

نمایشگاه IFA 2019

نوکیا 7.2 به نحوی سردسته این مجموعه شناخته می‌شود. اولین اسمارت‌فون نوکیا با دوربین سه‌گانه و همچنین اولین هندست ارایه شده در غرب با سنسور 48 مگاپیکسلی، لقب‌هایی هستند که این دستگاه با خود یدک می‌کشد. زمانی در زمینه دوربین، اسمارت‌فون 808 PureView شناخته‌ترین محصول نوکیا بود، اما نوکیا 7.2 نه تنها در تعداد دوربین‌ها، بلکه در جنگ مگاپیکسل‌ها نیز بر این گوشی غلبه کرده است.

نوکیا 6.2 نیز تقریبا مشخصاتی شبیه به نوکیا 7.2 دارد؛ با این تفاوت که از جنس کامپوزیت پلیمر طراحی و تولید شده است. گفته می‌شود سختی و مقاومت این ماده بیشتر از پلی‌کربنات بوده و سبک‌تر از آلومینیوم نیز هست. شرکت در معرفی این گوشی مانور فراوانی بر روی ویژگی HDR10 داد و حالا همگان منتظر هستند ببینند وعده‌های نوکیا در این زمینه تا چه حد حقیقت دارند.

نمایشگاه IFA 2019

نوکیا 2720 تاشو یک بار دیگر نشان می‌دهد هنوز هم می‌توان شاهد حضور نسل جدید فناوری‌ها در گوشی‌هایی با ظاهری نسبتا قدیمی باشیم. می‌توان گفت تقریبا نسل گوشی‌های تاشو منقرض شده است، اما نوکیا با استفاده از سیستم عامل KaiOS و نرم‌افزارهایی چون واتس‌اپ، فیس‌بوک و گوگل مپس در تلاش است تا زندگی دوباره‌ای به این شکل از طراحی موبایلی ببخشد.

نوکیا 800 Tough به یادآورنده موبایل‌های جان سختی است که سال‌ها پیش توسط نوکیا روانه بازار می‌شدند. این گوشی به عنوان جایگزین نوکیا 3310 معرفی شده و برای نشان دادن شایستگی‌های خود گواهینامه‌های IP68 و MIL-STD-810G را کسب کرده است. به این ترتیب دارنده این گوشی جان سخت نگرانی چندانی بابت خیس شدن و یا سقوط آن نخواهد داشت. نوکیا 800 Tough و 2720 تاشو مجهز به GPS شده‌اند تا نشان دهند با نسل‌های گذشته خود تفاوت‌های فراوانی دارند.

در نهایت به گوشی نوکیا 110 می‌رسیم که جایگزین نوکیا 105 است و با قیمت 20 دلاریش، قابلیت‌های فراوانی دارد. درگاه کارت حافظه برای پخش فایل‌های MP3 تا 32 گیگابایت، دوربین و تعدادی از بازی‌های قدیمی گوشی‌های نوکیا که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه وجود دارند از جمله ویژگی‌های این گوشی ارزان قیمت محسوب می‌شوند.

4 در مورد “نگاهی اجمالی به تمامی گوشی‌های معرفی شده نوکیا در نمایشگاه IFA 2019”

  1. مدل 110 اگه بیاد ایران 300-400 هزار تومن قیمت میخوره، در حالی که با دلار آزاد میشه 200 هزار تومن.

    1. علیرضا سرخیل

      بله حق با شماست. متاسفانه در حال حاضر این مشکل گریبان گیر اکثر گوشی های موجود در بازار شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH