پیکسل 4XL

گوگل پیکسل 4 با یک نمایشگر 90 هرتزی معرفی خواهد شد!

حدود یک ماه پیش شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اسمارتفون‌های جدید گوگل یعنی پیکسل 4 و 4XL مجهز به نمایشگرهای ۹۰ هرتزی خواهند بود. حالا به نظر می‌رسد که این موضوع از طریق کدی که در کدهای سورس اندروید ۱۰ وجود داشته، تایید شده است.

کاربران فروم توسعه‌دهندگان XDA در هنگام بررسی کدهای سورس جدیدترین سیستم عامل گوگل یعنی اندروید ۱۰ به تعدادی کد برخورد کردند که مرتبط با رفرش‌ریت نمایشگر بود. یکی از این کدها، امکان شناسایی فری‌ریت براساس محتوا را توضیح داده است و دیگری به اضافه کردن قابلیتی اشاره کرده که به دستگاه اجازه خواهد داد تا نشان دهد هر اپلیکیشن با چه فرکانسی (۶۰ یا ۹۰ هرتز) در حال اجرا شدن است.

البته این اطلاعات به‌خودی‌خود چیزی را درباره پیسکل 4 ثابت نمی‌کنند. دلیل آن هم این است که گوگل به‌طور مستمر کدهایی را به اندروید ۱۰ اضافه می‌کند تا این سیستم عامل با تعداد بیشتری از دستگاه‌های سازندگان مختلف سازگار گردد. اما آنچه که موضوع را کمی متفاوت می‌کند، کامنتی است که در کنار کدهای گفته‌شده وجود داشت.

موضوع از این قرار است که در بین کدها، کدی جهت فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی مود ۹۰ هرتزی نمایشگر اضافه شده که از قرار معلوم موقتی بوده است. اما کامنتی که در بالای آن وجود دارد می‌گوید که ویژگی مذکور فقط برای دستگاه‌های P19 باید قابل دسترس باشد. حالا اگر P را اول کلمه پیکسل و 19 را سال ۲۰۱۹ فرض بگیریم، در این صورت مشخص می‌شود که این کامنت درباره گوشی‌های پیکسل 4 است.

پیکسل 4

همچنین بررسی‌ بیشتر کدهای سورس اندروید ۱۰ نشان داد که گوگل می‌خواهد قابلیت نشان دادن رفرش‌ریت نمایشگر را به عنوان یک Developer Option ارایه کند. این قابلیت قرار است به صورت یک مستطیل، در زیر آیکون ساعت نوار وضعیت نمایش داده شود و رنگ قرمز آن نشان‌دهنده ۶۰ هرتز و رنگ سبز آن نشان‌دهنده ۹۰ هرتز خواهد بود. این امکان به کاربر اجازه خواهد داد تا ببینید یک اپلیکیشن خاص در چه فرکانسی اجرا می‌شود. علاوه بر این، گوگل می‌خواهد امکان دیگری را ارایه کند تا گوشی زمانی که یک ویدیو بر روی پیکسل 4 در حال پخش است، به‌طور خودکار رفرش‌ریت نمایشگر را متناسب با آن تنظیم کند.

پیکسل 4 احتمالا مجهز به یک پنل ۵.۷ اینچی اولد با وضوح +1080p خواهد بود و پیکسل 4XL هم از یک نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن +1440p بهره خواهد برد. مدل کوچک‌تر دارای یک باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و مدل XL هم از یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه خواهد کرد. هر دو گوشی در داخل خود یک چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و یک رم ۶ گیگابایتی دارند و از روز اول، اندروید ۱۰ را بر روی خود خواهند داشت.

ضمنا، برای اولین بار شاهد یک دوربین دوگانه در پشت یک گوشی پیکسل خواهیم بود. دوربین ثانویه این ست‌آپ قرار است یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فوتو باشد. در قاب جلو نیز، حاشیه بالایی دستگاه‌ها به خاطر قرار گرفتن فناوری تشخیص چهره گوگل و یک رادار Soli در آنجا، کمی بزرگ‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH