فروش آیفون XR

آیفون XR پرفروش‌ترین‌ گوشی دنیا در نیمه نخست سال 2019

فروش آیفون XR در نیمه اول سال 2019 فراتر از انتظارات ظاهر شده است. به گفته IHS Market، قیمت تلفن‌های هوشمند در چند سال اخیر تا 1000 دلار نیز رسیده است، اما ارزان‌ترین عضو خانواده آیفون X با نام XR در صدر میزان فروش اسمارتفون‌ها قرار دارد. طبق گزارش تحلیلگران بازار، فروش آیفون XR در نیمه اول سال 2019 به 30 میلیون عدد رسیده است.

هرچند که قیمت 749 دلاری این آیفون را نمی‌توان به عنوان یک قیمت مناسب بیان کرد، اما در بهترین حالت باید این نکته را درنظر داشته باشید که آیفون XR به عنوان ارزان‌ترین آیفون موجود در بازار به دست مشتریان می‌رسد.

IHS Market اعلام کرد که تعداد 13.6 میلیون آیفون XR در سه‌ماهه نخست و 13.3 میلیون در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به فروش رسیده است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که جمع این ارقام برای نیمه اول 2019 به 26.9 میلیون واحد می‌رسد.

این اعداد بیش از دو برابر میزان فروش اسمارتفون گلکسی A10 هستند که رتبه دوم لیست پرفروش‌های نیمه اول سال جاری در اختیار آن است.

جوسی هونگ، مدیر بخش آنالیز و تحقیقات IHS Market می‌گوید: “اسمارتفون‌های اپل در مقایسه با تلفن‌های اندرویدی از تنوع کمتری برخوردار هستند. به عبارتی دیگر، میزان فروش کلی اپل در بین مدل‌های کمتری تقسیم می‌شود و نتیجه آن، میزان فروش بیشتر هر مدل از آیفون نسبت به تلفن‌های اندرویدی است. دقیقا مانند همین موضوع که آیفون XR در رتبه بالاتر از اسمارتفون‌های سامسونگ قرار دارد.”

دو هندست آیفون 8 که در سال 2017 معرفی شدند و آیفون XS Max نیز در لیست پرفروش‌ترین اسمارتفون‌ها تا نیمه اول سال جاری حضور دارند. میان‌رده‌های جدید سامسونگ، یعنی گلکسی A10 و A50 با فروش 13.4 و 12 میلیونی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این لیست قرار گرفته‌اند. هردو تلفن با قیمتی کمتر از 400 دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسند. هیچ‌کدام از مدل‌های سری گلکسی اس 10 در لیست پرفروش‌ترین‌های نیمه اول سال 2019 حضور ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH