آی‌فون 2020 اپل احتمالا با الگوی طراحی کاملا جدید عرضه خواهد شد

با طرح شایعات علنی‌تر پیرامون آی‌فون‌های سال 2020 اپل، آی‌فون‌های جدید سال 2019 (که بر اساس گمانه‌زنی‌ها، آی‌فون 11 و آی‌فون 11 پرو نام دارند) به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

بر اساس اظهارات مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه TF International Securities (به نقل از وب‌سایت 9to5Mac)، آی‌فون‌های سال 2020 اپل شاهد یک بازطراحی اساسی خواهند بود. آقای کو در یک یادداشت جدید خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که آی‌فون‌های سال آینده از یک قالب طراحی کاملا جدید بهره خواهند برد. همچنین پشتیبانی از اتصال 5G و ارتقا عملکرد دوربین نیز سایر تحولات هندست‌های جدید را تشکیل می‌دهند.

آی‌فون در آینده از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد

وی معتقد است که این 3 پیشرفت اساسی، فروش کم‌رونق آی‌فون را تقویت نموده و رشد سالیانه بالاتر نسبت به گذشته را در پی خواهد داشت. البته آقای کو در خصوص قالب طراحی کاملا جدید آی‌فون‌های آینده به هیچ‌گونه جزئیاتی اشاره نکرده است. به‌کارگیری یک الگوی طراحی صنعتی مشابه با آخرین مد‌ل‌های آی‌پد پرو که دارای زوایای اسپورت، جوانب تخت و برآمدگی دوربین است؛ چندان نامطلوب به‌نظر نمی‌رسد. پیش‌تر اعلام شد که تصور به‌کارگیری مجدد طراحی آلومینیومی در بدنه هندست‌های اپل امری دشوار است. اپل از زمان عرضه آی‌فون 8 و آی‌فون X و با هدف پشتیبانی آن‌ها از مشخصه شارژ بی‌سیم، ساختار شیشه‌ای را جایگزین فلز کرد. اکنون همگی می‌دانیم که هنگام استفاده از شارژ بی‌سیم، فلزات عملکرد چندان مناسبی از خود نشان نمی‌دهند. از سوی دیگر انتظار می‌رود که اپل به منظور شارژ نمودن باتری ایرپادها، گوشی آی‌فون 11 پرو امسال خود را با مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم روانه بازار نماید. بدین‌ترتیب به‌کارگیری ساختار فلزی در آی‌فون سال 2020 حتی بیش‌ازپیش بعید به‌نظر می‌رسد.

قالب طراحی جدید کماکان می‌تواند دارای معانی متعددی باشد. بهره‌گیری از ناچ کوچک‌تر، حسگر تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر، حسگر تشخیص عمق در بخش پشتی دستگاه برای اهداف واقعیت‌افزوده و درگاه USB-C در عوض لایتنینگ همگی جزو مشخصات شایعه شده برای آی‌فون سال 2020 هستند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که اپل قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را به آی‌فون‌های سال آینده خود اضافه نماید.

آقای کو پیش‌تر ادعا کرد که آی‌فون‌های 2020 به‌همراه نمایشگرهایی با ابعاد جدید عرضه خواهند شد و مدل‌های 5.4 و 6.7 اینچی آینده به‌ترتیب با ورژن‌های 5.8 و 6.5 اینچی فعلی جایگزین می‌شوند. یک آی‌فون 6.1 اینچی (به احتمال فراوان سومین نسل از آی‌فون XR) نیز کماکان در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

آی‌فون‌های امسال برای سومین بار از الگوی طراحی آی‌فون X بهره خواهند برد؛ هندستی که در سال 2017 روانه بازار شد. اگرچه این سبک طراحی در زمان خود به منزله یک تحول انقلابی بود؛ اما تولیدکنندگان اسمارت‌فون با به‌کارگیری طراحی‌های لبه‌به‌لبه جسورانه‌تر و حذف ناچ، سریعا از آی‌فون X پیشی گرفتند.

گوشی‌هایی نظیر وان‌پلاس 7 پرو و گلکسی نوت 10 با وجود نمایشگرهای دارای نسبت ابعاد بالاتر از آی‌فون پیشی گرفتند. از سوی دیگر سایر گوشی‌ها مانند هواوی P30 پرو و گوگل پیکسل 3 نیز با دوربین‌های فوق‌العاده روانه بازار شدند؛ دوربین‌هایی که مشخصا برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور طراحی شده‌اند.

با فرض عملی شدن این شایعات، آی‌فون 2020 احتمالا دستگاهی است که روند ثابت فروش آی‌فون را معکوس خواهد کرد.یفو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH