نمایشگاه IFA 2019

همه گوشی‌ها و تبلت‌های جدیدی که در نمایشگاه IFA 2019 معرفی شدند

نمایشگاه IFA 2019 در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی خود است. همانطور که می‌دانید روزهای ابتدایی ماه سپتامبر همیشه محبوب‌ترین زمان سال برای سازندگان اسمارتفون‌ها و علاقمندان دنیای گوشی‌هاست. دلیل آن هم نمایشگاه و معرفی بسیاری از جذاب‌ترین هندست‌های نیمه دوم سال در این رویداد است. برای اینکه ببینید هر کدام از شرکت‌ها با چه اسمارتفون‌هایی در این رویداد حاضر شدند، با ما همراه باشید تا از نزدیک نگاهی به این گوشی‌ها بیندازیم.

سونی

رونمایی سونی از اسمارتفون اکسپریا ۵ در نمایشگاه IFA 2019، نشان دهنده بازگشت این شرکت به سری‌های کامپکت است. این پرچمدار کوچک تقریبا همه مشخصات اکسپریا ۱ را در خود دارد که از جمله می‌توان به دوربین سه‌گانه با قابلیت Eye AF، چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵، اسپیکرهای استریو، ضد آب بودن، شیار کارت microSD و موارد دیگر اشاره کرد.

فقط دو تغییر عمده در اکسپریا ۵ اتفاق افتاده که یکی مربوط به نمایشگر گوشی می‌شود که الان یک پنل ۶.۱ اینچی اولد با رزولوشن +1080p (به جای نمایشگر ۶.۵ اینچی 4K اکسپریا ۱) است و دیگری ظرفیت باتری دستگاه که از ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت در اکسپریا ۱ به ۳۱۴۰ میلی‌آمپرساعت کاهش پیدا کرده است. با این‌ حال، گوشی همچنان از شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برد.

اکسپریا ۵
اکسپریا ۵

سخت‌افزار دوربین‌های اکسپریا ۵ و اکسپریا ۱ تقریبا یکسان است، اما نرم‌افزار دوربین اکسپریا ۵ بهبود یافته و عملکرد بهتری دارد. اکسپریا ۵، برای کار کردن با یک دست بسیار عالی است. این اسمارتفون گرچه از هر دو گوشی گلکسی S10e و آیفون XS باریک‌تر است، اما نمایشگر آن سطح بیشتری دارد و یک دوربین اضافه‌تر هم به پشت آن اضافه شده است.

سونی اکسپریا ۵، از هفته آینده پیش‌سفارش‌های خود را آغاز خواهد کرد، اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. بارگیری دستگاه نیز برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده و اگر شخصی بتواند آن را قبل از این تاریخ سفارش دهد، یک جفت هدفون بی‌سیم نویز کنسلینگ WF-1000XM3 سونی را به‌طور رایگان دریافت خواهد کرد.

نوکیا

شرکت HMD با دست بسیار پر به نمایشگاه IFA 2019 آمده بود. این شرکت، ۵ گوشی جدید را معرفی کرد که دو تای آنها یعنی نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2 مجهز به اندروید وان بودند.

نوکیا 7.2 که بهتر از چهار تای دیگر است، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی را در پشت خود دارد. این برای نخستین بار است که گوشی‌های نوکیا از چنین سنسور قدرتمندی بهره می‌برند. علاوه بر این دوربین، شاهد یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید (۱۱۸ درجه) و یک سنسور عمقی با افکت‌های بوکه ZEISS نیز بر روی دستگاه هستیم. باتری نوکیا 7.2 ظرفیتی معادل ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد.

نوکیا 7.2
نوکیا 7.2

نوکیا 6.2 مشخصاتی مشابه نوکیا 7.2 دارد، اما اندازه دوربین پشت آن از ۴۸ مگاپیکسل به ۱۶ مگاپیکسل کاهش یافته و در جلوی دستگاه نیز به جای سنسور ۲۰ مگاپیکسلی از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. تفاوت دیگر این دو هندست جدید مربوط به چیپست آنها می‌شود. نوکیا 7.2 از اسنپ‌دراگون ۶۶۰ بهره می‌گیرد، اما نوکیا 6.2 مجهز به اسنپ‌دراگون ۶۳۶ است. عملکرد این دو چیپست خیلی نزدیک به هم است، با این‌حال، ۶۶۰ سرعت‌های کلاک بالاتری نسبت به ۶۳۶ دارد.

شرکت HMD در نمایشگاه IFA 2019 برلین همچنین سبد گوشی‌های مجهز به سیستم عامل KaiOS خود را با معرفی دو هندست جدید توسعه داد. یکی از آنها، نوکیا 800 Tough بود که با داشتن استانداردهای IP68 و MIL-STD-810G و بدنه مستحکم جزو گوش‌های خشن به حساب می‌آید. باتری دستگاه با ظرفیت ۲۱۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌تواند حدود ۴۰ روز حالت استندبای را پشتیبانی کند. نوکیا 800 Tough، یک گوشی مدرن با اتصال 4G ،VoLTE و یک GPS داخلی است و ضمنا برنامه گوگل مپس را نیز در داخل خود دارد.

هندست بعدی مجهز به KaiOS، نوکیا 2720 Flip بود. این گوشی از یک نمایشگر خارجی ۱.۳ اینچی و یک صفحه‌نمایش داخلی ۲.۸ اینچی بهره می‌برد. دستگاه دارای اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و واتس‌اپ است و از شبکه‌های VoLTE و VoWiFi نیز پشتیبانی می‌کند. ضمنا دستیار صوتی گوگل اسیستنت هم برای آن در نظر گرفته شده است.

و محصول آخر، نوکیا ۱۱۰ مدل ۲۰۱۹ بود که تنها ۲۰ دلار قیمت دارد و جزو ارزان‌قیمت‌ها محسوب می‌شود. این گوشی با اینکه فقط ۵ دلار از نوکیا ۱۰۵ گران‌تر است اما در عوض یک شیار کارت microSD، یک دوربین ابتدایی و چندین بازی خوب را بر روی خود دارد.

ایسوس

شرکت ایسوس در نمایشگاه امسال برلین از اسمارتفون بسیار قدرتمند خود یعنی ایسوس راگ‌فون ۲ رونمایی کرد. این هندست، اولین دستگاه موبایلی است که مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵ پلاس است و ضمنا اولین اسمارتفونی به حساب می‌آید که از یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ۱۰ بیت HDR بهره می‌برد. این گوشی از ۲۰ سپتامبر به قیمت ۹۰۰ دلار قابل دسترس خواهد بود. نسخه Ultimate Edition آن هم که حافظه داخلی دستگاه را تا ۱ ترابایت افزایش داده و اتصال LTE را سریع‌تر کرده است، قیمتی حدود ۱۲۰۰ دلار خواهد داشت.

ایسوس راگ‌فون ۲
ایسوس راگ‌فون ۲

سامسونگ

شرکت سامسونگ با وجود آنکه گوشی گلکسی A90 5G را چند روز قبل از نمایشگاه IFA 2019 معرفی کرده بود، اما در این رویداد هم آن را به نمایش گذاشت. این اسمارتفون با داشتن یک چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵، اولین پرچمدار سری A محسوب می‌شود و همچنین اولین هندستی خارج از مجموعه گلکسی S و نوت است که از DeX پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه این دستگاه با مجهز بودن به فناوری 5G، سومین اسمارتفون سامسونگ است که از این شبکه نسل جدید بهره می‌برد.

گلکسی A90 5G
گلکسی A90 5G

سامسونگ در این رویداد رسما عرضه مجدد گلکسی فولد را تایید کرد. ضمن اینکه پیش‌سفارش‌های این گوشی تاشو در کشور آمریکا را کنسل نمود. شرکت همچنین از یک تبلت مستحکم جدید به نام گلکسی تب پرو اکتیو نیز رونمایی کرد. این تبلت مجهز به مود DeX و یک قلم S Pen است و با داشتن استانداردهای IP68 و MIL-STD-810G یک دستگاه بسیار مستحکم بوده و برای کسانی در بیرون کار می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود.

موتورولا

موتورولا در نمایشگاه امسال IFA، بهترین گوشی اندروید وان خود یعنی موتورولا وان زوم را معرفی کرد. این اسمارتفون بر پایه موتو Z4 ساخته شده (با نمایشگر مشابه ۶.۴ اینچی اولد و چیپست مشابه اسنپ‌دراگون ۶۷۵)، اما به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آن، یک دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3x، یک سنسور اولترا واید و همچنین یک سنسور عمقی اضافه شده است. موتورولا وان زوم، اولین گوشی چهار دوربینه موتورولا بوده و همچنین اولین هندست شرکت است که یک دوربین تله‌ دارد.

موتورولا وان زوم
موتورولا وان زوم

موتورولا در نمایشگاه امسال از یک گوشی پایین‌رده جدید به نام موتورولا E6 پلاس نیز رونمایی کرد. این هندست در مقایسه با موتو E6، یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۱ اینچی (به جای ۵.۵ اینچ) دارد، اما ظرفیت باتری آن یکسان باقی مانده است (۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت). موتو E6 پلاس از یک چیپست ۱۲ نانومتری P22 هلیو و رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد. ضمن اینکه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پشت آن به یک سنسور عمقی نیز مجهز شده است.

هواوی

هواوی در نمایشگاه IFA 2019 چیپست جدید کایرین ۹۹۰ خود را معرفی کرد. این تراشه دارای دو ورژن 4G و 5G است. نسخه 5G براساس فناوری بسیار پیشرفته 7nm+ EUV ساخته شده و هسته‌های پردازنده خود را با سرعت‌های کلاک بالاتری اجرا خواهد کرد. ضمن اینکه یک هسته اضافی NPU نیز بر روی آن تعبیه شده است. همانطور که می‌دانید این چیپست در داخل پرچمدار آینده هواوی یعنی میت ۳۰ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با این‌حال، مشکل هواوی در مورد اسمارتفون‌های سری میت ۳۰ این است که این گوشی‌ها به علت تحریم‌های آمریکا قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل‌پلی بر روی خود نخواهند بود. اما خوشبختانه گوشی‌های هواوی P30 و P30 پرو از این مشکل به دور مانده‌اند و حتی خواهند توانست رابط کاربری EMUI 10 را که مبتنی بر سیستم عامل جدید اندروید ۱۰ است، دریافت کنند. هواوی ضمنا در این نمایشگاه دو رنگ جدید را برای P30 پرو معرفی کرد.

ال‌جی

ال‌جی در نمایشگاه امسال IFA، از یک نسخه بزرگ‌تر G8 به نام G8X ThinQ رونمایی کرد. این اسمارتفون، یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن 1080p دارد. صفحه‌نمایش‌های G8 و G8S به ترتیب ۶.۱ اینچی با وضوح 1440 و ۶.۲ اینچی با رزولوشن 1080p هستند. اسکنر اثر انگشت ال‌جی G8X، به زیر صفحه نمایش انتقال یافته و بریدگی آن هم کوچک‌تر شده است. به علاوه، دوربین سلفی آن به یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی Quad Bayer مجهز گردیده که بهبود بزرگی برای این هندست محسوب می‌شود.

ال جی G8X ThinQ

با این‌حال، تمرکز اصلی ال‌جی در نمایشگاه امسال بر روی اکسسوری نمایشگر دوگانه بود که یک پنل اولد ۶.۴ اینچی را به گوشی اضافه می‌کند.

TCL و آلکاتل

شرکت TCL که اکثرا تحت برند آلکاتل فعالیت می‌کند، امسال در نمایشگاه IFA 2019 برلین توانست اولین گوشی خود با برند TCL را معرفی کند. این اسمارتفون که TCL PLEX نام دارد یک گوشی میان‌رده با نمایشگر ۶.۴۳ اینچی، چیپست اسنپ‌دراگون ۶۷۵، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسل است.

نمایشگاه IFA 2019 آلکاتل 3X
آلکاتل 3X

ضمنا شاهد سه گوشی جدید آلکاتل هم در رویداد امسال بودیم. آلکاتل 3X مدل ۲۰۱۹، یک هندست پایین‌رده با یک نمایشگر ۶.۵ اینچی و رزولوشن +720p و یک دوربین سه‌گانه در پشت است. آلکاتل 1V مدل ۲۰۱۹، اندروید گو را بر روی خود دارد و با قیمت ۸۰ دلار عرضه خواهد شد. در نهایت تبلت آلکاتل اسمارت تب ۷ که برای بچه‌ها طراحی شده و قیمتی حدود ۸۰ دلار خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH