انتشار تصاویری جدید از اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4XL

ظاهرا فروشگاهی در کشور ویتنام با نام D Store Mobile، منبع انتشار بسیاری از اخبار اخیرا اعلام شده پیرامون اسمارت‌فون پیکسل 4XL به‌شمار می‌رود. اگرچه وب‌سایت The Verge ادعا می‌کند که این دستگاه جعلی نیست؛ اما خرده‌فروشی مذکور تایید کرده که این دستگاه یک مدل تست بوده و ورژن نهایی گوشی محسوب نمی‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها، محصول نهایی در روز 15 اکتبر معرفی خواهد شد. بعلاوه فروشگاه فوق، مجموعه‌ای از چندین تصویر جدید مربوط به مدل سفیدرنگ گوشی را برای وب‌سایت The Verge ارسال کرد.

این مجموعه تصاویر به مشخصات دوربین‌های گوشی اشاره می‌کنند. بر این اساس هر 2 مدل سری پیکسل 4 از دوربین پشتی 12.2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.73 بهره خواهند برد. این در حالیست که دوربین اسمارت‌فون پیکسل 3 مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 بود. عریض‌تر بودن لنز دوربین سری جدید پیکسل به‌معنای عبور نور بیش‌تر از میان لنز است. همچنین تصاویر مذکور نشان می‌دهند که دوربین‌های دوگانه جلویی گوشی مجهز به حسگرهای 8.1 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.0) و 0.3 پیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2) هستند و احتمالا حسگر دوم از نوع TOF بوده و جهت سنجش عمق صحنه به‌کار گرفته خواهد شد. ماژول دوربین پشتی بایستی از 2 حسگر دیگر نیز میزبانی نماید که یکی از آن‌ها مجهز به لنز تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و دیگری یک حسگر طیفی است. حسگر طیفی قادر به ثبت تصاویری است که چشم انسان به‌طور معمول قادر به مشاهده آن‌ها نخواهد بود. پرتوهای X، امواج مادون‌قرمز و نور ماورابنفش در این طیف قرار دارند.

امسال گوگل میزان تولید هندست‌های پیکسلی را 2 برابر نموده و بر اساس پیش‌بینی‌ها بین 8 تا 10 میلیون دستگاه گوشی تولید خواهد کرد

بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته، پیکسل 4 XL مجهز به یک نمایشگر آمولد 6.23 اینچی با رزولوشن 1440 در 3040 و نسبت ابعاد 19:9 خواهد بود. نرخ نوسازی تصویر در این نمایشگر معادل با 90 هرتز است که احتمالا تجربه پیمایشی کاملا روان و نمایش بهتر انیمیشن‌ها (شامل انیمیشن‌های بازی‌های موبایلی) را به‌دنبال خواهد داشت. توان پردازشی دستگاه از طریق پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 (و نه 855 پلاس) تامین می‌شود. با توجه به ارتقا کارآیی پردازنده گرافیکی آدرنو 640 در تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس، پیش‌تر تصور می‌شد که سری پیکسل 4 نیز از ورژن اورکلاک شده تراشه پرچم‌دار فعلی کوالکام بهره‌برداری نماید. تمامی شواهد نشان می‌دهند که پیکسل 4XL مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. انرژی موردنیاز گوشی توسط یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود و سیستم‌عامل اندروید 10 نیز به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه نصب خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون پیکسل 4 به‌همراه یک نمایشگر آمولد 5.7 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتزی، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080 در 2280 پیکسل) و نسبت ابعاد 19:9 روانه بازار خواهد شد. این مدل از دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی در قسمت پشتی بهره برده و مجهز به یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود.

مدل تست اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4XL با رنگ سفید

هر 2 هندست پیکسل 4 و پیکسل 4XL از مشخصه Motion Sense رونمایی خواهند کرد. این مشخصه به کاربران امکان خواهد داد تا با استفاده از ژست‌های حرکتی دست به کنترل برخی جوانب ویژه گوشی بپردازند. ژست‌های مذکور توسط تراشه ردیاب Soil گوگل که در بخش فوقانی هندست‌های پیکسل قرار دارد؛ دریافت شده و جهت اجرای اعمالی نظیر تعویض آهنگ‌ها، قطع صدای هشدارها، رد نمودن تماس‌ها، فعال‌سازی نمایشگر، نمایش اعلان‌ها و سایر امور به‌کار گرفته می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که کاربران در صورت تمایل می‌توانند مشخصه Motion Sense را غیرفعال نمایند. همچنین گوگل، عملکرد سیستم فیس آنلاک را ارتقاء داده و با بهره‌گیری از تکنیک نگاشت سه‌بعدی مشابه با سامانه فیس آی‌دی گوشی‌های آی‌فون، آن‌را به یک فناوری ایمن تبدیل نموده است. هر 2 مدل پیکسلی جدید احتمالا از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و سیستم فیس آنلاک بهره خواهند برد؛ اگرچه گوگل با دنباله‌روی از رویکرد اپل تا به امروز می‌تواند صرفا از فیس آنلاک بهره‌برداری نماید.

گوگل به منظور رقابت با سامسونگ و اپل در مقیاسی بسیار کوچک‌تر بر روی توسعه سری پیکسل خود به شکلی جدی کار می‌کند. در سال 2018، گوگل 4.7 میلیون دستگاه پیکسلی را به فروش رساند (70 درصد این هندست‌ها در ایالات‌متحده عرضه شدند) و امسال نیز قصد دارد تا با 2 برابر نمودن میزان تولید خود، بین 8 تا 10 میلیون هندست را روانه بازار کند.

برند پیکسل در ایالات‌متحده واقعا محبوب است؛ البته بخش زیادی از افزایش میزان فروش دستگاه‌های پیکسلی مدیون عرضه مدل‌های میان‌رده پیکسل 3a و پیکسل 3a XL در اوایل سال جاری است. این هندست‌ها به مشتریان امکان می‌دادند تا با پرداخت مبلغی بسیار کم‌تر، یکی از بهترین (یا حتی بهترین) سیستم‌های عکس‌برداری در جهان را خریداری نمایند. با فرض قیمت‌گذاری 799 و 899 دلاری اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL به‌نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد هندست‌های ممتاز خود را با برچسب‌های قیمتی ارزان‌تر از سری گلکسی نوت 10 سامسونگ و مدل‌های آی‌فون 11 پرو روانه بازار نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH