تصاویر تبلیغاتی سری هواوی میت 30 از عرضه 4 مدل مختلف حکایت دارد

سری میت 30 هواوی در روز 19 سپتامبر یعنی پنج‌شنبه پیش رو ضمن برگزاری رویدادی در شهر مونیخ رسما معرفی خواهند شد. اما تنها 3 روز مانده به برگزاری این مراسم، تصاویر مطبوعاتی کلیه هندست‌های سری مذکور توسط یک خبرچین با نام ایوان بلاس گردآوری و منتشر شده است.

هواوی میت 30 پرو

پیرو اطلاعات اخیرا لو رفته، تصاویر مطبوعاتی امروز نیز نمایانگر ماژول دوربین دایروی‌شکل همراه با یک حلقه بزرگ بر روی پنل پشتی دستگاه هستند. این پیکره‌بندی احتمالا از حسگر اصلی 40 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فناوری خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 میزبانی می‌کند. بعلاوه در کنار این دوربین از یک حسگر سینمایی 40 مگاپیکسلی جدید، یک حسگر 8 مگاپیکسلی مجهز به لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی 3 برابری و یک حسگر TOF اختصاصی جهت بهبود کیفی عکاسی بوکه استفاده می‌شود. همچنین بر اساس گزارشات، یک فلاش زنون نیز این مجموعه را همراهی خواهد کرد. بعلاوه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در کنار حسگر سلفی دوم شامل یک لنز فوق‌عریض نیز سایر اجزای تصویربرداری دستگاه را تشکیل می‌دهند. سخت‌افزار مربوط به این 2 حسگر درون ناچ عریض تعبیه شده روی قسمت فوقانی نمایشگر هندست مستقر می‌شوند. بعلاوه این ناچ از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مشابه فیس آی‌دی نیز میزبانی می‌کند. دقیقا در بخش تحتانی این سیستم شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر آبشاری غول‌پیکر 6.8 اینچی هستیم که با وجود لبه‌های خمیده قابل‌توجه در طرفین خود از طراحی شاخصی برخوردار است. در خصوص نرخ نوسازی این نمایشگر هنوز هیچ توضیحی ارایه نشده است؛ اما پنل مذکور احتمالا از رزولوشن 2400 در 1176 پشتیبانی خواهد کرد.

توان پردازشی گوشی احتمالا توسط تراشه جدیدا معرفی شده کایرین 990 5G تامین می‌شود. اطلاعات مربوط به پیکره‌بندی حافظه در مدل پایه هنوز اعلام نشده است؛ اما شایعات مطرح شده از توسعه مدلی با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل‌ارتقاء حکایت دارند. به‌نظر می‌رسد که مجموعه هواوی میت 30 پرو با وجود سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 تکمیل خواهد شد؛ اگرچه این‌بار شاهد به‌کارگیری سرویس‌های گوگلی نخواهیم بود. نهایتا باتری غول‌پیکر 4500 میلی‌آمپرساعتی در کنار فناوری‌های سوپرشارژ 40 واتی و سوپرشارژ بی‌سیم 27 واتی و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر نیز سایر مشخصات پرچم‌دار آینده هواوی را تشکیل می‌دهند.

هواوی میت 30

نسخه استاندارد هواوی میت 30 همانند ورژن پرو این سری از ماژول دوربین دایروی‌شکل در قسمت پشتی بهره خواهد برد. این ماژول در مجموع از 4 حسگر مختلف میزبانی می‌کند. اما با توجه به قیمت‌گذاری پایین‌تر این اسمارت‌فون انتظار می‌رود که شاهد عقب‌گرد قابلیت‌های هر یک از این حسگرها باشیم.

با مشاهده پنل جلویی اسمارت‌فون نیز کماکان متوجه تفاوت‌های آن با برادر بزرگ‌ترش خواهیم شد. هواوی به منظور کاهش هزینه‌های تولید از به‌کارگیری نمایشگر آبشاری در گوشی میت 30 صرف‌نظر نموده و در عوض از یک پنل تخت همراه با یک ناچ کوچک در قسمت فوقانی آن بهره گرفته است. این ناچ از 2 دوربین سلفی میزبانی می‌کند؛ اما فاقد سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی است.

همان‌طور که تصاویر مطبوعاتی لو رفته امروز نشان می‌دهند؛ اسمارت‌فون میت 30 نیز از شبکه‌های 5G پشتیبانی نموده و به همین خاطر از تراشه کایرین 990 5G همراه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی به‌صورت استاندارد بهره خواهد برد. تمامی این امکانات در کنار سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 و بدون اپلیکیشن‌های گوگل در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

هواوی میت 30 پورش دیزاین

پرچم‌دار نسل آینده سری پورش دیزاین هواوی احتمالا از جنبه سخت‌افزاری دارای شباهت بسیار زیادی با اسمارت‌فون میت 30 پرو خواهد بود. در واقع احتمالا تنها تفاوت اساسی آن‌ها به پیکره‌بندی پایه برای حافظه مربوط می‌شود. بر این اساس، میت 30 پورش دیزاین احتمالا مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. با این‌حال مولفه‌های طراحی خارجی این 2 هندست نیز کاملا متفاوت با یکدیگر به‌نظر می‌رسند.

دستگاه امسال با دنباله‌روی از رویکرد مدل‌های پیشین برند پورش دیزاین از پنل پشتی چرمی به‌همراه یک نوار شیشه‌ای کشیده در بخش میانی استفاده خواهد کرد. این قسمت از پیکره‌بندی دوربین چهارگانه، نام برند لایکا، لوگوی پورش دیزاین و نام هواوی میزبانی می‌کند.

هواوی میت 30 لایت

هواوی با هدف پاسخ‌گویی به مشتریان هدف با توان بودجه‌ای محدودتر، یک مدل ارزان‌تر با نام میت 30 لایت را نیز تدارک دیده است. این هندست اساسا همان نوا 5i پرو با نامی متفاوت است. میت 30 لایت مجهز به یک نمایشگر حفره‌دار 6.3 اینچی بوده و احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 روانه بازار می‌شود.

این هندست از ماژول دوربین مربعی‌شکل با ظاهری بسیار مشابه سری میت 20 سال گذشته استفاده خواهد کرد. اما این‌بار احتمالا شاهد به‌کارگیری مجموعا 4 حسگر شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو اختصاصی 2 مگاپیکسلی و یک حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی برای بهبود تجربه عکاسی پرتره خواهیم بود.

پشتیبانی از شبکه‌های 4G LTE به‌صورت استاندارد، باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی و تراشه میان‌رده کایرین 810 سایر مشخصات احتمالی این هندست را تشکیل می‌دهند. نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که توان پردازشی تراشه کایرین 810 با چیپست اسنپ‌دراگون 730 ساخت کوالکام قابل مقایسه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH