اسمارت‌فون ویوو نکس 3 با نمایشگر آبشاری و تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس معرفی شد

ماه گذشته شرکت ویوو با انتشار تیزر مربوط به اسمارت‌فون نکس 3 اعلام کرد که این دستگاه از یک نمایشگر آبشاری با لبه‌های خمیده و دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره خواهد برد. امروز ابعاد دیگری از این داستان نیز روشن شد؛ چرا که ویوو از سری نکس 3 شامل مدل‌های 5G و 4G LTE رسما رونمایی کرد. گوشی مجهز به یک نمایشگر آبشاری 6.89 اینچی FullView با پنل POLED و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است و تولیدکننده ادعا می‌کند که این هندست از نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 99.6 درصدی بهره می‌گیرد. لبه‌های جانبی نمایشگر آبشاری، هنگام پخش موسیقی یا دریافت یک تماس تلفنی می‌توانند روشن شوند.

توان پردازشی ویوو نکس 3 5G از طریق تراشه اورکلاک شده اسنپ‌دراگون 855 پلاس تامین می‌شود. کارآیی پردازنده گرافیکی آدرنو 640 در این تراشه حدودا 15 درصد افزایش یافته است. بعلاوه تراشه فوق از مودم 5G اسنپ‌دراگون X50 با قابلیت پشتیبانی از امواج میلی‌متری و شبکه‌های 5G با فرکانس کم‌تر از 6 گیگاهرتز نیز بهره می‌گیرد. همچنین اسمارت‌فون نکس 3 از جدیدترین ورژن حافظه‌های فلش موسوم به UFS 3.0 استفاده می‌کند. این حافظه‌ها امکان اجرای سریع‌تر بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها توسط گوشی را فراهم نموده و مدت زمان لازم جهت راه‌اندازی دستگاه را نیز تا حدودی کاهش خواهند داد.

نکس 3 5G مجهز به دکمه‌های مجازی است که به منظور جایگزینی با دکمه‌های فیزیکی از عکس‌العمل لرزشی استفاده می‌کنند

نکس 3 5G با 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار خواهد شد. ظاهرا ویوو نیز از رویکرد تولیدکنندگان چینی پیروی نموده و پرچم‌دار امسال خود را با ماژول دوربین دایروی‌شکل عرضه خواهد کرد. ویوو این ماژول را سیستم دوربین Lunar Ring نام‌گذاری کرده است. پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، یک دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 13 مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با مکانیسم پاپ‌آپ به افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه دستگاه کمک کرده است. اسمارت‌فون مذکور مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بوده و انرژی موردنیاز آن نیز از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. فناوری Super FlashCharge ویوو به منظور شارژ نمودن سریع باتری از یک آداپتور 44 واتی استفاده می‌کند. نهایتا سیستم‌عامل اندروید 9 همراه با رابط کاربری Funtouch OS 9.1 نیز به‌صورت پیش‌فرض بر روی هندست آینده ویوو نصب خواهد شد.

اسمارت‌فون نکس 3 5G از یک نمایشگر آبشاری با لبه‌های خمیده بهره می‌گیرد

سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار حتی در زمان استفاده طولانی‌مدت از اتصال 5G نیز مانع از داغ شدن دستگاه خواهد شد. به لطف بهره‌برداری از فناوری شتاب‌دهنده Dual WLAN شاهد بهبود سرعت ارتباط با شبکه هستیم. این فناوری امکان استفاده از 2 سیگنال وای‌فای به‌صورت هم‌زمان را فراهم می‌کند. با وجود عکس‌العمل‌های لرزشی، کاربران هنگام فشردن یک دکمه مجازی با ارسال پاسخی از جانب دستگاه مواجه خواهند شد.

“سری نکس 3، سندی مبنی بر تعهد ویوو در راستای طراحی و توسعه آینده‌نگرانه اسمارت‌فون‌ها است. این محصول نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌وقفه ویوو، عبور این برند از سد محدودیت‌ها و دستیابی آن به حد کمال است. ویوو با عرضه نکس 3، فناوری‌های پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار داده و تجربه کار با یک محصول نوآورانه را برای آن‌ها رقم خواهد زد. سری نکس 3 با بهره‌گیری از DNA خلاقانه برند ویوو یکی از ممتازترین تجارب موبایلی را ارایه نموده و از کلیه جهات، بهترین دستگاه‌های پرچم‌دار امروزی به‌شمار می‌روند. این محصولات، صنعت اسمار‌ت‌فون را به مرحله جدیدی از کاوش‌ها پیرامون فناوری 5G منتقل خواهند کرد.” – اسپارک نی؛ معاون ارشد ریاست ویوو

تا این لحظه ویوو به اطلاعات قیمت‌گذاری و زمان عرضه اسمارت‌فون جدید خود هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرده است. بر اساس اعلام کمپانی، گوشی نکس 3 به‌زودی در مناطق آسیا پاسیفیک، جنوب‌شرقی آسیا و سایر بازارها عرضه خواهد شد. بدیهی است که این هندست در ایالات‌متحده ارائه نخواهد شد. با این‌حال آگاهی علاقه‌مندان آمریکایی اسمارت‌فون از نوآوری‌های روی داده در خارج از مرزهای این کشور دارای اهمیت بالایی است. کمپانی ویوو در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که در حوزه تحقیق و توسعه فناوری 6G پیشتاز بوده است. بر اساس اظهارات ویوو، این کمپانی به سوی چالش‌های بیش‌تر و حوزه‌های ناشناخته فناوری 6G حرکت کرده است. اگرچه تجاری‌سازی فناوری 5G به تازگی آغاز شده است؛ اما ویوو درک کرده که رشد انفجارگونه داده‌ها در آینده و گسترش طیف کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی موجب شکل گیری موجب بعدی چالش‌ها در حوزه ارتباطات خواهند شد. این پدیده بدان معناست که کمپانی ویوو در سمینارهای مربوط به فناوری 6G مشارکت کرده و همکاری خود با برخی دانشگاه‌های خاص که در حوزه فناوری‌های پیشرفته 6G فعالیت می‌کنند را آغاز نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH