11 کاری که ما باید قبل از پرواز از آنها اجتناب کنیم

پرواز حتی برای کسانی که از هواپیما نمی‌ترسند همیشه استرس‌زا است. عجیب نیست که شما مجبورید همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید، کیف‌های خود را ببنیدید، به موقع وارد فرودگاه شوید و کلیه مراحل لازم را که اغلب حتی با تجربه‌ترین مسافران از انجام آنها احساس سرگیجگی می‌کنند، طی کنید.

یکی از کارهای راحت در زمان سفر رزرو بلیط است که می‌تواند بر اساس بودجه بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس باشد و نیازی به اما و اگر ندارد. حال اینکه خرید اینترنتی بلیط ارزان هواپیما از سامتیک و رزرو بلیط قطار از سامتیک از هر کار دیگری هم راحت‌تر و هم مقرون به صرفه‌تر نیز است.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد برخی از اشتباهاتی که حتی نمی‌دانید در فرودگاه مرتکب شده‌اید، صحبت کنیم.

 

11- قرار دادن اسناد در یک کیف کوچک

برخی افراد تمام اسناد و مدارک لازم خود را در یک کیف کوچک قرار می‌دهند تا همیشه بتوانند آنها را در کنار خود داشته باشد. اما هرچه کیف بیشتری با خود داشته باشید، مراقب همه آنها بودن دشوارتر می‌شود. یک کیف کوچک را می‌توانید در تاکسی یا کافه فرودگاه جا بگذارید. بهتر است کارت شناسایی یا گذرنامه خود را در جیب یک کیف بزرگتر قرار دهید و مبلغ کمی را در مکان‌های مختلف قرار دهید.

10- پشت گوش انداختن پیدا کردن نحوه رسیدن به فرودگاه از قبل

اگر قصد دارید تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به فرودگاه بروید، فراموش نکنید که از قبل برنامه آن را بچینید. بعضی از مسیرهای حمل و نقل عمومی اغلب در شب دیگر کار نمی‌کنند یا اصلاً وجود ندارند، بنابراین ممکن است مجبور شوید تا برای استفاده از آنها در برنامه خود عصر را برای رفتن مشخص کنید.

از طرف دیگر، در برخی از شهرها قطارهای سریع السیر وجود دارد که 24 ساعت کار می‌کنند. بنابراین اگر چمدان‌های سنگینی دارید و در نزدیکی ایستگاه زندگی می‌کنید، با استفاده از این قطارها خود را به فرودگاه برسانید و از هزینه کردن برای تاکسی جلوگیری کنید.

9- عدم مدیریت خردمندانه وقت

توصیه می‌شود 2 تا 3 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برسید. اما گاهی اوقات پروازها با تاخیر مواجه می‌شوند و شما باید ساعت زیادی را در فرودگاه صرف انتظار کنید. از طرف دیگر، کسانی هستند که مایلند در آخرین لحظات به فرودگاه برسند و خطر دیر رسیدن را به جان می‌خرند و احتمالاً پرواز خود را از دست می‌دهند.

اگر مشکلات مدیریت زمان را تجربه کردید، از اپلیکیشن‌های پرواز استفاده کنید. آنها می‌توانند ساعت باز شدن گیت را به صورت شبانه روزی به شما اطلاع دهند. اگر حداقل 1.5 ساعت زودتر برسید، به هیچ عنوان دیر نخواهید کرد.

8- گذراندن شب در فرودگاه

این بدترین ایده‌ای است که شما به عنوان یک توریست می‌توانید داشته باشید. اکثر فرودگاه‌ها صندلی‌ راحت برای خواب در شب را ندارند و فقط صندلی‌های ناراحت و سفت را دارند. شما واقعاً فرصتی برای استراحت و تجدید قوا ندارید و روز بعد برای شما واقعا افتضاح خواهد بود. با این کار شما به جای لذت بردن از تعطیلات خود تمام سفر را خواب خواهید بود.

اگر نمی‌خواهید روی چمدان‌ها و کیف‌های خود بخوابید، می‌توانید در مورد قیمت و چگونگی استفاده از سالن استراحت فرست کلس تحقیق کنید. به عنوان یک قاعده، قیمت‌ها چندان بالا نیستند و شما فرصتی برای گذراندن زمان در یک فضای راحت‌تر خواهید داشت.

7- پرداخت هزینه برای اضافه بار

بهتر است قبل از رسیدن به فرودگاه از وزن چمدان خود مطلع شوید، در غیر این صورت ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که باید تصمیم بگیرید که آیا هزینه کیف‌های سنگین خود را پرداخت می‌کنید یا وسایل خود را در همان لحظه آخر دوباره بسته بندی می‌کنید؟

اگر فرصتی برای وزن کردن چمدان‌های خود ندارید، باید آن را در فرودگاه انجام دهید. فرودگاه‌ها همیشه وسیله‌ای برای وزن کردن چمدان‌ها دارند و بعضی اوقات مسافران برای این سرویس هزینه‌ای پرداخت می‌کنند، هرچند می‌توانند به یک پیشخوان نیز مراجعه کنند و وسایل مورد نیاز خود را به صورت رایگان وزن کنند.

6- بسته بندی چمدان‌ها

برخی از مسافران بعد از بسته بندی چمدان، متوجه می‌شوند که چیزی را در داخل آنها قرار داده‌اند که به آن نیاز دارند، بنابراین مجبورند بسته بندی را باز کنند. اگر می‌خواهید وسایلتان ایمن باشند، بهتر است چمدانی بخرید که قفل دارد.

کسانی که نگرانند چمدان‌هایشان کثیف شود، معمولاً کاور برای چمدان خود خریداری می‌کنند، اما گفته می‌شود که آنها معمولاً به راحتی پاره می‌شوند. ظاهرا کیسه‌های قابل شستشو بهترین گزینه هستند.

5- ورود به دومین خط محل بازرسی

به عنوان یک قاعده، دو خط اول پیشخوان بازرسی شلوغ‌ترین صف‌ها را دارند. سعی کنید صفوف را رد کنید و در خطوط پایانی خواهید فهمید که صف‌ها در آنجا طولانی نیستند.

یک اشتباه دیگر که مردم در بازرسی مرتکب می‌شوند این است که، آنها اغلب لوازم جانبی و وسایل ریز خود را در قسمت زیر سبد بازرسی قرار می‌دهند و روی آنها را با لباس می‌پوشانند. این احتمال وجود دارد که پس از برداشتن کت خود، وسایل را به راحتی فراموش کنید، بنابراین بهتر است از سبد جداگانه برای این وسایل کوچک استفاده کنید.

4- فراموش کردن قانون وجود مایعات در چمدان دستی داخل کابین

بیشتر مردم می‌دانند که نمی‌توانند بیش از 100 میلی لیتر داخل کابین ببرند، اما این قانون هنوز هم باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. برخی از ما فراموش می‌کنیم که شامپوی خود را درون چمدان‌های بار قرار دهیم و آن را در چمدان‌های دستی خود نگذاریم، برخی دیگر این قاعده را نادرست می‌دانند و تصور می‌کنند که مجاز به انتقال مایعات بیشتر هستند. در کل، بقیه افراد حاضر در صف مسافران باید منتظر بمانند تا این مسافر تمام وسایل غیر مجاز را از چمدان خود خالی کند.

مایعات نمی‌توانند بیشتر از 3 ظرف باشند و در کل، تمام مایعات در کنار هم نمی‌توانند بیش از 33 ظرف (1 لیتر) باشند. همچنین، همه آنها باید در یک کیسه شفاف بسته بندی شوند. علاوه بر این، برخی از فرودگاه‌ها حتی قوانین سختگیرانه‌تری دارند. به عنوان مثال، در ورشو لهستان، شما باید محصولات آرایشی خود (کرم پودر، خط چشم، ریمل و غیره) را درون کیسه‌های شفاف قرار دهید.

3- پس از عبور از بازرسی، به دنبال خستگی در رفتن بروید

شما با خود فکر می‌کنید که بعد از بازرسی تمام کارهای شما به پایان رسیده است و وارد مغازه‌های بدون مالیات می‌شوید. به هر حال، در برخی از فرودگاه‌ها مانند میلان یا تسالونیکی، این فروشگاه‌ها قبل از پیشخوان‌های کنترل گذرنامه قرار دارند. در این حالت می‌توانید زمان و پرواز خود را از دست بدهید.

بهتر است گیت خود را از قبل پیدا کنید و بررسی کنید که مقصد صحیح است یا خیر. حتی بعد از اینکه گیت را پیدا کردید، باید اطلاعات را بر روی صفحه نمایش هر از گاهی بررسی کنید، زیرا این گیت در آخرین لحظه تغییر می‌کند و دیگر فرصتی برای پیدا کردن آن ندارید.

2- خوردن غذاهای غیر معمول قبل از پرواز

وقتی در خارج از کشور هستید همیشه می‌خواهید غذاهای محلی را بچشید. اما قبل از پرواز خوردن مقدار زیادی غذای عجیب و غریب توصیه نمی‌شود، زیرا نمی‌دانید معده شما چگونه به این غذاهای غیرمعمول واکنش نشان می‌دهد. سوء هاضمه و سایر مشکلات معده بر اثر خوردن غذاهای خطرناک می‌تواند سفر شما را خراب کند و یا حتی بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

1- وحشت

حتی اگر چیزی پیش نیاید و پرواز شما به تعویق بیفتد یا لغو شود، اگر گم شوید، یا مدارک خود را گم کنید، وحشت مطمئناً اوضاع را بدتر می‌کند. در این موارد، باید نفس عمیق بکشید و برای کمک گرفتن به افسران فرودگاه مراجعه کنید. آنها تمام دستورالعمل‌های لازم را به شما می‌دهند.

امیدواریم این اطلاعات به شما در جلوگیری از موقعیت‌های ناخوشایند در فرودگاه کمک کند. آیا می‌خواهید نکات بیشتری به این لیست اضافه کنید؟

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “11 کاری که ما باید قبل از پرواز از آنها اجتناب کنیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH