اسمارتفون قدرتمند وان پلاس 7T به صورت رسمی معرفی شد

اسمارتفون جدید شرکت وان پلاس با نام وان پلاس 7T همراه با دوربین و صفحه‌نمایش بهبودیافته، به صورت رسمی معرفی شد. هم‌چنین، به لطف تراشه موجود در این تلفن، باتری دستگاه از شارژ سریع 30 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس 7T

مهم‌ترین بخش وان پلاس 7T به دوربین آن مربوط می‌شود. یک مجموعه دوربین سه‌گانه در این هندست تعبیه شده است. لنز اصلی دستگاه با همان کیفیت 48 مگاپیکسل موجود در وان پلاس 7 پرو به مجموعه دوربین وان پلاس 7T اضافه شده است، اما این لنز نسبت به نسخه قبلی از دریچه دیافراگم روشن‌تری (f/1.7) بهره می‌برد.

در کنار لنز اصلی، یک سنسور جدید تله‌فوتو با کیفیت 12 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 2 برابری قرار دارد. شاید متوجه شده‌اید که زوم این لنز نسبت به زوم 3 برابری سنسور وان پلاس 7 پرو کاهش یافته است، اما باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که دوربین تله‌فوتو وان پلاس 7 پرو با رزولوشن 8 مگاپیکسل در مجموعه دوربین این تلفن تعبیه شده بود. البته، برخلاف نسخه پرو وان پلاس 7، لنز تله‌فوتو وان پلاس 7T از لرزشگیر اپتیکال (OIS) استفاده نمی‌کند.

وان پلاس 7T

در سومین سنسور مجموعه دوربین وان پلاس 7T هیچ تغییری ایجاد نشده است و دوربین سوم از یک لنز الترا‌واید 16 مگاپیکسل با میدان دید 117 درجه‌ بهره می‌برد. این لنز، همانند نسخه قبلی خود از حالت تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور (Nightscape) نیز پشتیبانی می‌کند، اما از دو قابلیت جدید بهره می‌برد. اولین ویژگی به حالت تصویربرداری ماکرو مربوط می‌شود که توانایی تصویربرداری از اشیا و سوژه‌ها در فاصله 2.5 سانتی‌متر را دارد. علاوه‌بر این موضوع، دوربین هندست جدید وان پلاس، قادر به ضبط ویدیو‌های آهسته با رزولوشن 720p و نرخ 960 فریم‌بر‌ثانیه است.

صفحه‌نمایش 90 هرتزی Fluid AMOLED وان پلاس 7T به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت آن مطرح می‌شود. این نمایشگر 6.55 اینچی با نسبت تصویر 20:9 از یک شکاف قطره‌ای برای تعبیه دوربین سلفی استفاده می‌کند. اندازه نمایشگر این تلفن نسبت به وان پلاس 7، کمی افزایش یافته است. اندازه شکاف قطره‌ای موجود در این صفحه‌نمایش، حدود یک سوم کوچکتر است، اما هیچ تغییری در دوربین سلفی مشاهده نمی‌شود و از همان لنز 16 مگاپیکسلی در این تلفن استفاده می‌شود.

صفحه‌نمایش وان پلاس 7T علاوه‌بر استفاده از نرخ رفرش 90 هرتزی، از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین، کاربران این تلفن می‌توانند محدوده رنگی وسیعی از فیلم‌ها و تصاویر را مشاهده کنند. البته، باید گفت که مدل پرو سری 7 وان پلاس در این بخش بسیار بهتر بوده و به جای استفاده از رزولوشن QHD از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن +1080p بهره می‌گیرد.

اوج رونشایی این نمایشگر، 1000 نیت بوده که پیشرفت زیادی نسبت به مدل پرو با نرخ 800 نیت پیدا کرده است. یک موتور هپتیک قدرتمند در این تلفن به منظور لرزش بیشتر آن در هنگام انجام کارهای مختلف نیز تعبیه شده است.

اسمارتفون جدید وان پلاس از فناوری شارژ سریع 30 وات با نام Warp Charge 30T برای شارژ باتری استفاده می‌کند. به حرف T در این نام دقت کنید؛ فناوری جدید شارژ سریع وان پلاس توانایی شارژ تلفن تا 23 درصد سریع‌تر از فناوری Warp Charge 30W را دارد.

به عبارت ساده‌تر، شارژ باتری 3800 میلی‌آمپری این تلفن با استفاده از فناوری جدید شارژ سریع در طول یک ساعت از صفر به 70 درصد می‌رسد. همانطور که پیش‌بینی کرده‌ بودیم، وان پلاس 7T از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

پنل پشتی مات این تلفن از شیشه سه‌بعدی کورنینگ گوریلا گلس (3D Corning Gorilla Glass) ساخته شده است و در رنگ‌های آبی (Glacier Blue) و نقره‌ای (Frosted Silver) با یک جلوه لطیف به بازار عرضه خواهد شد.

شیشه گوریلا گلس موجود در پنل جلویی تلفن، تخت است و برای افرادی که هنوز دوست ندارند از تلفن‌هایی با نمایشگر‌های خمیده استفاده کنند، یک گزینه مناسب به نظر می‌آید.

همانطور که انتظار داشتیم، وان پلاس 7T از چیپست اسنپدراگون 855 پلاس بهره می‌گیرد که باعث افزایش سرعت تراشه گرافیکی دستگاه نیز می‌شود. استفاده از این تراشه باتوجه به نمایشگر 90 هرتزی تلفن جدید وان پلاس، یک امر معقول است.

وان پلاس 7T از یک حافظه رم با ظرفیت 8 گیگابایت استفاده می‌کند که نسبت به رم 6 گیگابایتی وان پلاس 7 یک ارتقا محسوب می‌شود. دو گزینه برای حافظه داخلی دستگاه با ظرفیت 128 و 256 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حافظه داخلی وان پلاس 7T از نوع UFS 3.0 است که باعث افزایش سرعت کلی تلفن می‌شود.

وان پلاس 7T به عنوان اولین اسمارتفون عرضه شده با سیستم‌عامل اندروید 10 در هندوستان به فروش می‌رسد. این تلفن در تاریخ 28 سپتامبر (6 مهر) به بازار هندوستان عرضه خواهد شد. نسخه 128 گیگابایت آن با قیمت 38000 روپیه و نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 40000 روپیه در اختیار مشتریان هندوستانی قرار می‌گیرد.

افراد ساکن ایالات متحده آمریکا نیز می‌توانند وان پلاس 7T را با قیمت 600 دلار (مدل پایه) از تاریخ 18 اکتبر (26 مهر) خریداری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH