اسمارت‌فون گوگل پیکسل 4 از مشخصه جدید Live Caption برخوردار خواهد بود

پیش‌تر و در فصل بهار، کمپانی گوگل از یک مشخصه جذاب موسوم به Live Caption (زیرنویس زنده) رونمایی کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود این مشخصه به‌همراه سیستم‌عامل اندروید 10 ارایه شود؛ اما نهایتا گوگل اعلام کرد که این مشخصه برخلاف قابلیت Live Transcribe (آوانویسی زنده) صرفا برای گوشی‌های منتخب عرضه خواهد شد. تا این لحظه مشخصه Live Caption بر روی هیچ هندستی عملیاتی نشده است؛ اما ظاهرا با عرضه پیکسل 4 وضعیت متحول خواهد شد.

کد لو رفته از برنامه داخل گوشی در واقع نمایان‌گر بسته قابل نصبی است که به نحوه عملکرد مشخصه زیرنویس زنده اشاره دارد. این قابلیت به شکل یک لایه شناور در کلیه اپلیکیشن‌های پخش‌کننده صدا نمایان شده و به‌ شکلی مناسب، اصوات را به زیرنویس زنده تبدیل می‌کند. اعضای انجمن XDA Developers به ارزیابی این قابلیت در اپلیکیشن‌های یوتیوب، Google Podcasts، گوگل فوتوز، آمازون پرایم ویدیو و نت‌فلیکس پرداخته و شاهد عملکرد آن در کلیه برنامه‌های مذکور بودند.

 

همان‌طور که در دموی ویدیویی فوق قابل مشاهده است؛ موقعیت مکانی لایه شناور غالبا ایده‌آل نبوده و زیرنویس‌ها نیز بعضا ناقص هستند. این مشکل هنگام استفاده از واژگان جدید تشدید خواهد شد. به‌عنوان مثال، واژه OnePlus 7T به‌صورت 17 زیرنویس می‌شود. اما به‌طور کلی این مشخصه همانند موهبتی برای کلیه کاربران به‌شمار خواهد رفت.

همان‌طور که در تصویر اسکرین‌شات ملاحظه می‌کنید؛ با پایین کشیدن نوار وضعیت می‌توان مشخصه Live Caption را فعال یا غیرفعال کرد. این موضوع حقیقتا بهره‌مندی از مزایای چنین قابلیتی را تسهیل خواهد کرد. چنان‌چه قادر به شنیدن محتوای صوتی یک ویدیو نیستید و با زبان اصلی فیلم آشنایی ندارید؛ در این‌صورت استفاده از زیرنویس به درک بهتر موضوع کمک می‌کند.

البته مشخصه Live Caption صرفا در گوشی‌های پیشرفته قابل دسترس خواهد بود؛ چرا که این قابلیت برای عملکرد مناسب نیازمند منابع سخت‌افزاری قابل‌توجه است. اما با عرضه اسمارت‌فون پیکسل 4 طی حدود 2 هفته آینده، کاربران احتمالا قادر به ارزیابی کامل این قابلیت جدید خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH