مایکروسافت از گوشی تاشو سرفیس Duo مجهز به سیستم عامل اندروید رونمایی کرد

مایکروسافت در آخرین سورپرایز خود در رویداد سرفیس، گوشی تاشو جدید سرفیس Duo را با سیستم عامل اندروید معرفی کرد.

طراحی دستگاه، شباهت زیادی به لپ‌تاپ سرفیس نئو (Neo) با نمایشگر دوگانه دارد که آن هم در همین مراسم رونمایی گردید. با این‌حال، سایز آن در مقایسه با نئو کوچک‌تر است. سرفیس Duo، از دو نمایشگر ۵.۶ اینچی که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارند بهره می‌برد و موقع باز شدن کامل، تبدیل به یک تبلت ۸.۳ اینچی می‌شود.

سرفیس Duo

هر کدام از صفحات نمایش Duo، همزمان اپلیکیشن‌های متفاوتی را اجرا می‌کنند. ضمن اینکه دستگاه این قابلیت را دارد که به حالت افقی در بیاید و به نمایشگر دوم خود اجازه دهد تا به عنوان یک کیبورد یا کنترلر بازی مورد استفاده قرار گیرد. اندروید به کار رفته در آن، به نظر می‌رسد که یک نسخه لایت باشد و شباهت زیادی به سیستم عامل ویندوز 10X که بر روی سرفیس نئو اجرا می‌شود، دارد.

به گفته وب‌سایت Wired، سرفیس Duo از چیپست اسنپ‌دراگون 855 بهره می‌برد، اما مشخصات طراحی آن هنوز نهایی نشده است. برای مثال، هنوز معلوم نیست که آیا دستگاه اصلا مجهز به دوربین پشت خواهد بود یا نه.

سرفیس Duo

در حالیکه به نظر می‌رسید Panos Panay، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت، در مراسم امروز، تمایل چندانی به «گوشی» نامیدن سرفیس Duo نداشت، اما به‌هرحال این رونمایی، قدم بزرگی از طرف مایکروسافت برای بازگشت به عرصه اسمارتفون‌ها، آن هم بعد از مرگ پلت‌فرم ویندوزفون در سال ۲۰۱۷، محسوب می‌شود.

سرفیس Duo هم مانند سرفیس نئو احتمالا تا کریسمس ۲۰۲۰ روانه بازار نخواهد شد و گویا مایکروسافت تصمیم دارد تا به توسعه‌دهندگان، زمان بیشتری برای ساخت اپلیکیشن‌های خود برای این سخت‌افزار جدید بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH