بهترین بازی‌های فکری برای بزرگسالان

به طور کلی، بازی به زندگی شادی می دهد و بیشتر وقت ها بازی های فکری باعث بهبود سلامتی ذهنی و زندگی ما می شود. انجام دادن بازی های فکری فعالیتی نیست که فقط زمانی که حوصله داریم انجام بدیم، انجام بازی های فکری حتی زمانی که حوصله نداریم هم می تونه خیلی لذت بخش باشه! با وجود همه گزینه های بازی های دیجیتالی و کنسول های نسل جدید، بازی های فکری هنوز هم توی فروشگاه ها حضور دارن و بی شک ارزش اون ها بیشتر از بازی های دیجیتالی هست، تحقیقات نشون داده جذابیت بازی های فکری برای بزرگسالان شگفت انگیزه و اونا می تونندر کنار خانواده اوقات خیلی خوبی رو بسازن.

خندیدن یکی از اثرات جانبی بازی های فکریست و یک محرک مهم برای بالا بردن آرامش ذهنی و لذت بردن از تمامی لحظات است. همچنین، خندیدن و داشتن اوقات خوب در کل به کاهش استرس کمک می کند، به همین دلیل بازی های فکری تاثیر زیادی در توانایی کاهش استرس دارند (طبق نظرسنجی Realnetworks، بازی فکری بیش از 53 درصد در تسکین استرس نقش دارد).

انجام بازی فکری در بزرگسالان، از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند و بر اساس تحقیقات افرادی که فعالیت های ذهنی بیشتری انجام میدن، قابلیت تمرکز، تصمیم گیری و سرعت پردازش فکر بیشتری نسبت به دیگران دارند. پس اگر از اون دسته از بزرگسالان هستید که به انجام بازی فکری علاقمند هستید، ما برای شما چند نوع بازی فکری مناسب معرفی خواهیم کرد.

  • بازی جنگا

بدون شک جنگا (یا برج هیجان)، یکی از محبوب ترین بازی های جهان است. جنگا نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان یک بازی لذت بخش و جذاب به حساب می آید. جنگا دارای تعدادی مکعب چوبی است که روی هم چیده میشن و بعد بازیکنا باید طوری این مکعب هارو بردارند که برج چوبی نریزه.

  • بازی اتللو

معرفی اولین نسخه این بازی به سال 1882 بر میگرده، این بازی یک بازی استراتژیک هست و برای برنده شدن باید نقشه های دقیق بکشید و بتونید حرکات رقیب رو به خوبی حدس بزنید. شاید در حال بازی کردن این فکر به سرتان بزند که با همبازی تان در حال برنده شدن هستید، اما ممکن است که ناگهان همه چیز عوض میشه و احتمال برنده شدن در یک لحظه تغییر می کنه.

  • بازی پنتاگو

این بازی به مدت 5 سال بهترین بازی فکری در جهان بود و هشت جایزه بین المللی دریافت کرده است. در این بازی ساده فقط باید مهره ها را به نوبت بذارید و صفحه رو نود درجه بچرخونید. حرکت های ساده توی این بازی خیلی تاثیر گذار هستن و به راحتی می تونن برنده رو جا به جا کنند. پنتاگو اگرچه بازی ساده ای به نظر میاد ولی یک حرکت تا مدت ها ذهن شما رو مشغول می کنه، برای همین بازی کردن این بازی، می تواند به افزایش سرعت و قدرت در تصمیم گیری، تفکر منطقی و تحلیل کمک زیادی کند.

  • بازی مافیا

بازی مافیا، یک بازی گروهی سرگرم کننده و هیجان انگیز است که نبرد بین یک اقلیت آگاه و یک اکثریت نا آگاه را شبیه سازی می کنه. بازیکنان به طور مخفیانه تعیین نقش میشن، این بازی حداقل به 6 بازیکن نیاز دارد و یک بازیکن با رای بقیه بازیکنان، یک نفر به عنوان گرداننده بازیکنان انتخاب می شود.

  • بازی ریسک

بازی ریسک یکی دیگر از بازی های استراتژیک مخصوص بزرگسالان هست، به جرات می تونیم بگیم این بازی قابلیت ساعت ها سرگرم کردن بازیکن ها رو داره، این بازی شامل یک صفحه بازی، 5 دسته ارتش با 40 نفر پیاده نظام و دو تاس است. شیوه این بازی به طوری هست که شما باید با توجه به مهره های خودتون (پیاده نظام ها و بقیه تشکیلات جنگی) به کشور های دور و نزدیک با استفاده از تاس حمله کنید و پایتخت های مختلف کشور هارو به دست بیارید.

  • بازی روپولی

بازی روپولی یکی از قدیمی ترین بازی هاست که مهم ترین هدف آن کسب مهارت های اجتماعی برای هر سن و سالی است، تمام کاری که باید در این بازی جذاب انجام بدید، این است که بازی حریفان خود رقابت کنید، امتیاز بگیرید، پول جمع کنید و رو به جلو پیشرفت کنید! این بازی را می توان با حداقل 4 نفر انجام داد.

بهترین راه خرید بازی های فکری بزرگسالان

بعد از اینکه بین بازی هایی که معرفی شد، تونستیم بهترین بازی که با شخصیت ما یکسان هست رو انتخاب کنیم، نوبت به این میرسه که از کجا باید این بازی هارو تهیه کنیم؟ قطعا بهترین منبع خرید بازی فکری، منبعی هست که به اضافه دارا بودن دسته بندی های متنوع، دارای قیمت مناسب و تخفیف هم باشه؛ فروشگاه اینترنتی دانش لند علاوه بر داشتن دسته بندی های متفاوت بازی فکری مانند: بازی های کارتی، بازی های رومیزی، بازی های ساختنی و، دارای امکان ارسال رایگان و تخفیف ویژه، همچنین نماد دوستاره نیز هست.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “بهترین بازی‌های فکری برای بزرگسالان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH