دموی تبلیغاتی اسمارت‌فون پیکسل 4 منتشر شد

عرضه اپلیکیشن‌ها و به‌روزرسانی‌های مختلف برای یک محصول احتمالا موجب خرسندی خریداران آن خواهد شد. رونمایی از ورژن جدید دستیار صوتی گوگل اسیستنت بر روی اسمارت‌فون پیکسل 4 موجب می‌شود تا ارایه فرامین یا پرس‌وجوها به گوشی تا حد زیادی تسهیل شود. این اظهارات بر اساس شایعات انگشت‌شماری است که طی هفته جاری از طریق انتشار ویدیوهای تبلیغاتی پیکسل 4 توسط وب‌سایت 9to5Google لو رفت. پیش‌تر گوگل در جریان رویداد I/O خود در ماه مه از ورژن ارتقایافته دستیار مجازی رونمایی کرد و از آن زمان به بعد، پیرامون ژست‌های کنترلی جدید Motion Sense توضیحاتی را ارایه نمود. اما این‌بار نحوه عملکرد دستیار جدید عینا به نمایش گذاشته شده است.

راه‌اندازی دستیار صوتی ابدا دشوار نیست و بدین منظور تنها بایستی عبارت “Hey Google” را بیان کرد. در مدل‌های سال 2017 پیکسل 2 نیز این‌کار از طریق فشردن بخش‌های جانبی گوشی انجام می‌شود. به هرحال بسیاری از کاربران تنبل هستند و ترجیح می‌دهند که با برداشتن گوشی از روی میز، دستیار صوتی مقابل دیدگان آن‌ها نمایان شود؛ خصوصا آن‌که فراخوانی مشخصه جدید گوگل اسیستنت با نام “مکالمه ممتد” نیز مستلزم باز بودن این دستیار صوتی است. گوگل در جریان سخنرانی ایراد شده در رویداد I/O به معرفی مشخصه مذکور پرداخت. در این‌حالت اصوات برنامه بیش از آن‌که به رفتار تحکم‌گونه کاربر با ربات گوگلی شبیه باشد؛ به یک گفتگوی دوطرفه شباهت دارد (اگرچه کلیه فرامین کماکان از جانب کاربر صادر می‌شوند).

بر اساس اظهارات وب‌سایت 9to5، گوگل کماکان روی مشخصه “Raise To Talk” کار می‌کند. لذا پیرامون عرضه احتمالی این مشخصه به‌همراه ورژن جدید گوگل اسیستنت هیچ‌گونه توضیحی ارایه نشده است. در خصوص ویدیوهای تبلیغاتی اخیرا لو رفته نیز هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی از جانب گوگل منتشر نشده است. با این‌حال نخستین بار نیست که شاهد لو رفتن اخبار جدیدی پیرامون سری پیکسل 4 پیش از معرفی احتمالی آن‌ها در ماه آینده هستیم.

در خصوص مشخصه Motion Sense نیز یکی از ویدیوهای منتشر شده توسط وب‌سایت 9to5، کاربران را در حال پاسخ‌گویی به تماس تلفنی، تعویض ترک‌های موسیقی یا قطع کردن صدای آلارم از طریق حرکات موج‌گونه دست نمایش می‌دهند. کلیه قابلیت‌های فوق، پیش‌تر از سوی گوگل موردتایید قرار گرفته‌اند؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که صحت‌وسقم این دموهای تبلیغاتی در مقایسه با شایعات بی‌شمار منتشر شده در فضای اینترنت، بیش‌تر است. مشخصه Motion Sense از فناوری موسوم به Project Soil بهره می‌گیرد. این فناوری به منظور ردیابی حرکات محیط اطراف از حسگرهای ردیاب استفاده می‌کند و گوگل از سال 2015 روی توسعه آن کار کرده است.

ویدیوهای تبلیغاتی دیگر به نحوه عملکرد ورژن جدید گوگل اسیستنت در کنترل اپلیکیشن‌ها و یادآوری محتوای پیام‌ها و ارجاع پاسخ‌های کاربر به یک شخص مشخص؛ بدون تعیین هویت وی توسط کاربر اشاره می‌کنند. بعلاوه رابط کاربری برنامه نیز بسیار رنگارنگ‌تر و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

اگرچه پیشرفت‌های جدید دستیار صوتی احتمالا بسیار ارزشمند به‌نظر می‌رسند؛ اما این موضوع موجب عدم توجه کارشناسان به مشخصه جنجالی فیس آنلاک در پیکسل 4 و توان رقابت آن با اپل نشده است. بدین منظور ابتدا بایستی ببینیم که گوگل فرآیند گردآوری داده برای توسعه این مشخصه را به چه ترتیبی انجام داده است. این‌کار از طریق بهره‌برداری از جمعیت‌های آسیب‌پذیر و گردآوری داده‌های چهره آن‌ها برای پایگاه‌داده سیستم انجام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH