بارگیری فراتر از حد انتظار پنل‌های OLED سامسونگ دیسپلی برای گوشی‌های آیفون‌

به‌رغم روابط پرتنش اپل و سامسونگ دیسپلی، سازنده کره‌جنوبی همچنان بزرگترین تامین‌کننده پنل‌های OLED برای گوشی‌های آیفون است. فروش این پنل‌ها به قدری خوب بوده که انتظار می‌رود میزان بارگیری آنها فراتر از حد انتظارات باشد. براساس آمار، بسته به اینکه حجم فروش ماه دسامبر چقدر باشد، کل بارگیری آنها چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون پنل خواهد بود.

سامسونگ دیسپلی تقریبا ۹۰ درصد از پنل‌های OLED استفاده شده در آیفون‌ها از جمله مدل‌های آیفون 11 پرو را می‌سازد. ال‌جی دیسپلی هم بین ۷ تا ۸ میلیون پنل را برای آیفون 11 پرو مکس تامین می‌کند. در جدول پایین، عملکرد سامسونگ را در ماه‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

نکته جالب اینکه، پیش‌بینی‌ها برای ماه سپتامبر، ابتدا فقط ۶.۹ میلیون دستگاه بود، اما با توجه به تقاضای بالا برای مدل‌های آیفون 11 پرو، سامسونگ دیسپلی میزان بارگیری‌ها را به اندازه ۴۰ درصد افزایش داد.

میزان بارگیری پنل‌های ۵.۸۵ و ۶.۴۶ اینچی OLED برای آیفون‌ها
جولای ۳.۹ میلیون
آگوست ۸.۴ میلیون
سپتامبر ۹.۹ میلیون
اکتبر ۹.۸ میلیون (برآورد اولیه)
نوامبر ۵ میلیون (برآورد اولیه)

این اتفاق کاملا برعکس چیزی است که اوایل امسال رخ داد؛ یعنی زمانی که تقاضای پایین برای آیفون XS منجر به سفارش‌های کم و کاهش سود عملیاتی ۴۷۸ میلیون دلاری در سه ماهه اول برای شرکت کره‌ای شد. اما در سه ماهه دوم، به‌لطف بازپرداخت غرامت ۶۸۳ میلیون دلاری از طرف اپل به‌خاطر پس فرستادن پنل‌ها، سامسونگ دیسپلی یک سود ۶۴۱ میلیون دلاری را در این بازه زمانی گزارش داد.

بد نیست بدانید که پنل‌های LCD آیفون 11 نیز توسط شرکت‌های JDI، ال‌جی دیسپلی و شارپ تامین می‌شوند. انتظار می‌رود که همه مدل‌های آیفون 2020 از پنل‌های OLED بهره ببرند؛ البته به‌جز آیفون SE2 که همچنان از نوع LCD استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH