رقابت قابلیت تبدیل گفتار به متن گوگل پیکسل 4 با رکورددار گینس!

گوگل پیکسل 4 نه تنها یک اینترفیس جدید برای گوگل اسیستنت ارایه کرده است، بلکه حالا تنها با بلند کردن گوشی قادر به فراخوانی دستیار صوتی و مدیریت سوالات و کارهای مختلف برای آن خواهید بود. این کار باعث می‌شود تا سرعت پاسخ‌دهی اسیستنت بر روی پیکسل 4 افزایش یابد. علاوه بر این، اپلیکیشن جدیدی به نام Recorder نیز بر روی پیکسل 4 معرفی شده که نه تنها صداها را ضبط می‌کند بلکه همچنین می‌تواند به‌طور آنی گفتار را به متن تبدیل نماید. اما نکته جالب این است که اپلیکیشن همه این کارها را بدون اتصال به اینترنت انجام می‌دهد.

برای بررسی کردن قابلیت تبدیل آنی گفتار به متن اپلیکیشن Recorder که مبتنی بر هوش مصنوعی است، تیم وال استریت ژورنال تصمیم گرفتند تا آن را در مقابل یک تندنویس دادگاه به نام Anita Trombetta، که قادر به تایپ تعداد ۲۶۰ کلمه در دقیقه بر روی ماشین تندنویس خود بود، تست کنند. Recorder سپس در برابر Fran Capo، یکی از سریع‌ترین حرف‌زنندگان جهان، و همچنین چهار نفر از کشورهای مختلف آزمایش گردید. از رقبای Recorder خواسته شد تا تک‌گویی معروف «بودن یا نبودن» از نمایشنامه هملت، یک مقاله از سایت خود وال استریت ژورنال و بخشی از متن قوانین حریم خصوصی گوگل را بخوانند.

نتیجه این شد که Recorder برتری خود را در مقابل Anita حفظ کرد. با این‌حال، به هنگام خواندن داستان سه خوک فسقلی (The Three Little Pigs)، که البته برای تمرین و دست‌گرمی بود، در برابر خانم Capo که نامش در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان سریع‌ترین صحبت‌کننده زن دنیا (۱۱ کلمه در هر ثانیه) ثبت شده است، خوب عمل نکرد. البته زمانی که Capo از روی سه متن آماده‌شده، شروع به خواندن کرد، تکنولوژی گوگل با تعداد کلمات جا انداخته کمتر عملکرد بهتری نسبت به او داشت.

و در آخر، قابلیت تبدیل آنی گفتار به متن اپلیکیشن Recorder بسیار بهتر از چهار نفر انتخاب شده از کشورهای نیوزلند، ایرلند، جامائیکا و آلمان ظاهر شد.

Joanna Stern، از اعضای وال استریت ژورنال که این تست را راه‌اندازی کرده بود، گفته است که توانایی‌های Recorder واقعا فوق‌العاده است. در ضمن Stern برای دارندگان سایر دستگاه‌های اندرویدی و iOS که می‌خواهند از ویژگی تبدیل گفتار به متن استفاده کنند، اپلیکیشن Otter را که در اپ استور و گوگل پلی استور وجود دارد پیشنهاد داده است. این اپلیکیشن همان کارهای Recorder را (البته نه به خوبی آن) انجام می‌دهد.

حالا تصور کنید که این ویژگی چقدر می‌تواند برای نوت‌برداری در مدرسه یا محل کار مفید باشد.

گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL از فردا فروش خود را با قیمت پایه ۷۹۹ دلار آغاز خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH