گوشی تاشو TCL با نمایشگر سه‌گانه در راه است!

همین چند هفته پیش بود که گلکسی فولد سامسونگ روانه بازار شد. نمایشگر این دستگاه به سمت داخل خم می‌شود و در هنگام باز شدن، تبدیل به یک صفحه ۷.۳ اینچی می‌گردد. گوشی تاشو دیگری که اواخر این ماه عرضه خواهد شد هواوی میت X است که از نمایشگرهای تاشونده به سمت داخل و خارج استفاده می‌کند و در حالت کاملا باز به یک صفحه ۸ اینچی تبدیل می‌شوند. در حالیکه ما نمونه اولیه هندست تاشو شیائومی با یک نمایشگر تاشونده دوگانه را دیده‌ایم، امروز CNET خبر از ساخت نمونه اولیه یک اسمارتفون تاشو با نمایشگر سه‌گانه توسط شرکت TCL را داده است.

TCL که برخی از گوشی‌های بلک‌بری مانند Key2 و هندست کوچک تحت لیسانس Palm را تولید می‌کند، در حال تلاش برای تبلیغ برند شرکت برای محصولاتی به‌غیر از دستگاه‌های تلویزیون عرضه شده در خارج از چین است. در حال‌حاضر، نمایشگر نمونه اولیه اسمارتفون کار نمی‌کند. با این‌حال، شاهد مشخصات فوق‌العاده‌ای مانند یک نمایشگر تقریبا ۱۰ اینچی (در حالت کاملا باز)، یک ست‌آپ دوربین چهارگانه و یک پورت USB-C بر روی آن هستیم. این گوشی در صورت ساخت، یک پرداخت رنگین‌کمانی خواهد داشت و شامل هیچ جک هدفونی نخواهد بود.

گوشی تاشو TCL

کدام فرم فکتور، مورد توجه مشتریان قرار خواهد گرفت؟

خبر خوب برای ما این است که خوشبختانه می‌توانیم همه این فرم فکتورهای مختلف تاشو را یک‌جا ببینیم. البته از آنجاییکه میت X، در آمریکا قابل دسترس نخواهد بود، دستگاه تاشوی بعدی‌ که همگان در آمریکا انتظار آن را می‌کشد موتورولا ریزر 2019 است. حدس زده می‌شود که این هندست تا آخر امسال روانه بازار گردد. در واقع، موتورولا پیشاپیش دعوت‌نامه‌های آن را برای تاریخ 13 نوامبر ارسال کرده‌ است. با این‌حال، باید توجه داشته باشیم که گوشی تاشو ریزر، فرم فکتور کاملا متفاوتی نسبت به گلکسی فولد، میت X و دستگاه بدون نام TCL دارد. ریزر، به جای باز شدن در امتداد محور قائم جهت تبدیل شدن از حالت گوشی به تبلت، حول محور افقی خم خواهد شد تا تبدیل به یک اسمارتفون اندرویدی با یک نمایشگر بلند و نازک ۶.۲ اینچی یا ۶.۵ اینچی و نسبت تصویر ۲۲:۹ گردد.

گوشی تاشو TCL

دستگاه، بعد از بسته شدن، به‌راحتی در جیب جا خواهد شد؛ درست مانند گوشی ریزر اصلی که در فاصله بین سال‌های 2004 تا 2008 بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه فروخت. اما در مورد سرفیس Duo مایکروسافت باید بگوییم که با اینکه نمایشگر دوگانه آن به سمت بالا خم نمی‌شود، اما شاهد نمایشگرهای جداگانه‌ای بر روی آن هستیم که در یک لولا به هم وصل شده‌اند. لولای آن به دستگاه اندرویدی مایکروسافت کمک خواهد کرد تا تشخیص دهد در کدام حالت قرار دارد و براساس آن، رابط کاربری خود را تنظیم کند. برای مثال در حالت لپ‌تاپ، دستگاه در جهت افقی باز شده و در پایین آن، صفحه‌ای شامل یک کیبورد مجازی QWERTY و در بالای آن، صفحه‌ای به عنوان نمایشگر نشان داده خواهد شد. در حالت خیمه‌ای (Tent) نیز دستگاه مانند یک V برعکس، با یک ساعت آلارم در یک طرف آن، باز خواهد شد. این حالت، وضعیتی است که کاربر قبل از خواب، بر روی میز کنار خود ایجاد خواهد کرد.

سرفیس Duo قرار است در تعطیلات کریسمس سال 2020 در اختیار مشتریان قرار بگیرد. البته مایکروسافت این واقعیت را پنهان نکرده است که Duo از دو نمایشگر جدا از هم استفاده می‌کند. با این‌حال، کاربر می‌تواند با آنها مثل یک صفحه‌نمایش بزرگ یا دو نمایشگر جداگانه رفتار نماید.

گوشی تاشو TCL

اگر گوشی تاشو TCL با نمایشگر سه‌گانه وارد فاز تولید انبوه بشود، در این صورت مجهز به دو لولا به نام Dragonhinge خواهد بود که بر روی نمونه اولیه هم به کار گرفته شده‌اند. دستگاه به هنگام تا شدن به سمت بالا، همانطور که می‌توانید تصور کنید، ضخامت بیشتری پیدا خواهد کرد. نمایشگرها تشکیل حرف Z یا S را می‌دهند و زمانی که بسته می‌شوند، نمایشگر بالایی به‌عنوان صفحه‌نمایش خارجی عمل می‌کند. لولاها هم مانند گلکسی فولد سامسونگ به سمت داخل تا می‌شوند. با این‌حال، سوال اصلی اینجاست که آیا کسی تمایلی و یا حتی نیازی به یک نمایشگر ۱۰ اینچی که بعد از تا شدن تبدیل به توده‌ای ضخیم از صفحات می‌شود، دارد؟ و آیا این دستگاه اصلا در جیب جا خواهد شد؟ در حال‌حاضر ما تا حدودی می‌دانیم که سرفیس Duo و موتورولا ریزر در جیب شلوار جا خواهند شد.

گوشی تاشو TCL

1 در مورد “گوشی تاشو TCL با نمایشگر سه‌گانه در راه است!”

  1. خیلی جالب نبود فکر نمیکنم واقعا کاربردی باشه لااقل تا وقتیکه از قطر کاسته نشود این گوشی نیاز به فناوری بالاتری جهت نازکتر شدن دارد.وگرنه در این حد واقعا ی چیز زمخت و زشت بود.من که هیچ وقت حاضر نیستم این مدل گوشیها را بخرم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH