تمسخر نمایشگر 90 هرتزی گوگل پیکسل 4 توسط شرکت وان پلاس

کمپانی چینی وان پلاس در جدیدترین توییت خود، صفحه‌نمایش 90 هرتزی اسمارتفون گوگل پیکسل 4 را مسخره کرد. البته، این اقدام به صورت غیرمستقیم انجام شد و وان پلاس در توییت خود اعلام کرده بود که نمایشگر وان پلاس در “هر زمان و هر مکان” با نرخ رفرش 90 هرتزی کار می‌کند.

در تصویر زیر نیز اسکرین‌شات توییت وان پلاس را مشاهده می‌کنید:

تمسخر پیکسل 4 وان پلاس

با مشاهده این توییت می‌توان به راحتی متوجه شد که وان پلاس قصد تمسخر صفحه‌نمایش گوشی جدید گوگل پیکسل 4 را دارد، زیرا نمایشگر‌ اسمارتفون‌های جدید وان پلاس در هر شرایط نوری از نرخ رفرش 90 هرتزی پشتیبانی می‌کنند، اما با کاهش روشنایی صفحه‌نمایش گوگل پیکسل 4 به زیر 75 درصد، نرخ رفرش آن به 60 هرتز کاهش می‌یابد.

هرچند که گوگل اعلام کرده است که این مشکل را برطرف خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که وان پلاس از این مشکل نهایت استفاده را کرده و گوگل را به باد تمسخر گرفته است.

علاوه‌بر این، وان پلاس نیز بعد از چند دقیقه، توییت مربوط به این موضوع را از صفحه توییتر خود پاک کرد. دلیل حذف این توییت به طور واضح مشخص نیست، اما چند تئوری را می‌توان در رابطه با حذف آن مطرح کرد.

اولین تئوری این است که صفحه‌نمایش اسمارتفون‌های وان پلاس در “هر زمان و هر مکان” با نرخ رفرش 90 هرتزی کار نمی‌کنند.

گوشی‌های وان پلاس 7 پرو، 7T و 7T پرو از نمایشگر‌هایی با نرخ رفرش 90 هرتز استفاده می‌کنند. هنگامی که مسئله مربوط به کاهش نرخ رفرش نمایشگر اسمارتفون گوگل پیکسل 4 مطرح شد، وب‌سایت AndroidAuthority با تغییر میزان روشنایی نمایشگر اسمارتفون‌های وان پلاس متوجه شد که نمایشگر هندست وان پلاس 7T در هر شرایط نوری از نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌گیرد، اما مشخص شد که نرخ رفرش نمایشگر سایر اسمارتفون‌های وان پلاس در شرایط مختلف نوری کاهش می‌یابد، زیرا تمامی اپلیکیشن‌ها از این نرخ رفرش پشتیبانی نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا نرخ رفرش صفحه‌نمایش تلفن‌های وان پلاس 7 پرو، 7T و 7T پرو به 60 هرتز تنزل کند.

تمسخر پیکسل 4 وان پلاس

البته، راه‌حلی برای استفاده از نرخ رفرش 90 هرتزی برای اسمارتفون‌های وان پلاس وجود دارد، اما شرکت وان پلاس به دلیل مشکلات مربوط به تخلیه باتری آن را پیشنهاد نمی‌کند. برای استفاده از این نرخ رفرش، کافیست با مراجعه به تنظیمات گوشی، گزینه Force 90 Hz refresh rate را فعال کنید تا نمایشگر تلفن در شرایط مختلف نوری مجبور به استفاده از این نرخ باشد.

در نتیجه، می‌توان گفت که دلیل حذف توییت وان پلاس به عدم بهره‌گیری نمایشگر تلفن‌های این شرکت از نرخ رفرش 90 هرتزی در “هر زمان و هر مکان” مربوط می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH