کالبدشکافی پیکسل 4XL از تراشه اسرارآمیز به‌کارگیری شده در این هندست پرده برداشت

پیکسل 4 همانند هندست پیشین گوگل یعنی پیکسل 3a احتمالا در میان خبرسازترین گجت‌های اخیرا عرضه شده قرار دارند و این گوشی کماکان دارای اسرار و جوانب ناشناخته دیگری است. تیم فنی iFixit به منظور درک بهتر موضوع اقدام به کالبدشکافی جدیدترین هندست گوگلی نموده است.

اعضای تیم به کالبدشکافی پیکسل 4XL پرداخته و متوجه به‌کارگیری کوچک‌ترین تراشه ردیاب تجاری در این هندست شدند. تراشه مذکور به‌عنوان مغز متفکر ناوبری غیرلمسی در گوشی عمل می‌کند. گوگل به منظور متحول نمودن الگوی پیمایشی رابط کاربری در هندست‌های پیکسل خود از حاشیه فوقانی نسبتا عریض بهره گرفته است. در این راستا، کمپانی از یک پلتفرم تشخیص ژست‌های حرکتی رونمایی کرد. تا این لحظه، نمونه اولیه فناوری مذکور موسوم به Motion Sense صرفا در اختیار گوگل قرار دارد.

تراشه مورد استفاده در این پلتفرم، محصول یکی از پروژه‌های گوگل با نام Project Soil است. این تراشه با استفاده از یک فناوری ادراکی جدید و رادار مینیاتوری به شناسایی ژست‌های تعاملی غیرلمسی می‌پردازد. اندازه کوچک این تراشه موجب شد تا تیم iFixit برای تعیین موقعیت آن دچار مشکل شود. یافتن تراشه مذکور مستلزم جابه‌جا نمودن پکیج کوچکی شامل قطعه گوشی، میکروفون و حسگر نوری است. تراشه کوچک و اسرارآمیز Soil در این قسمت مخفی می‌شود؛ پدیده‌ای که مهارت مهندسی شاخص گوگل را نمایش می‌دهد.

“اگرچه اکنون فناوری راداری برای مدتی طولانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و از جنبه نظری احتمالا پیش‌پاافتاده به‌نظر می‌رسد؛ اما مهارت فوق‌العاده گوگل در استقرار یک سیستم کامل درون پکیج مستطیلی‌شکل منحصربه‌فرد و فاقد اجزای متحرک حقیقتا قابل تحسین است. این پدیده، متخصصان حوزه فناوری را شگفت‌زده کرده و ماهیت فناوری راداری پیچیده مورد استفاده در پکیج اسرارآمیز مستطیلی‌شکل را توضیح می‌دهد. فناوری مذکور قادر به تشخیص کلیه حرکات کاربر خواهد بود.”

تراشه اختصاصی Pixel Neural Core یکی دیگر از مشخصه‌های داخلی جالب‌توجه اسمارت‌فون پیکسل 4XL به‌شمار می‌رود. این تراشه مسئولیت اجرای پردازش‌های سنگین روی تصاویر را بر عهده دارد. به‌کارگیری پردازنده صوتی 4 هسته‌ای Knowles 8508A، اجرای فرآیند آوانویسی (تبدیل گفتار به نوشتار) زنده به‌صورت بی‌نقص را تضمین می‌کند. همچنین تراشه امنیتی سفارشی گوگل موسوم به Titan M نیز به حفاظت هرچه بهتر از داده‌های حساس کمک خواهد کرد. نهایتا کسب امتیاز تعمیرپذیری 4 از 10 توسط پیکسل 4XL بدان معناست که واگذاری کلیه امور تعمیراتی دستگاه به افراد خبره، اقدامی منطقی‌تر به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH