بازار طلای بازر اعتبار دارد؟

به طور کلی دو نوع فعالیت دیجیتال در حوزه طلای آب شده در کشور وجود دارد. این گزارش ابتدا مروری بر این دو نوع فعالیت کرده و پس از جستجو قابل اعتمادترین گزینه را به خوانندگان معرفی می کند.

دو نوع معاملات طلا در فضای دیجیتال در جریان است:

  1. طلای دیجیتال بدون پشتوانه
  2. معاملات شفاف طلای دیجیتال با پشتوانه فیزیکی

طلای دیجیتال: شامل معاملاتی است که در فضای مجازی انجام می شود و هیچ گونه پشتوانه فیزیکی ندارند و به اصطلاح به آن معاملات طلای کاغذی می گویند. این نوع معاملات شفافیت کمی دارد و نیازی به احراز هویت هم ندارد و به دلیل ماهیت معاملات اعتباری که دارد، به نوعی قمار به حساب می آید. برای مثال طلایی که در گروه های معاملاتی ای مانند ” آرون” و یا اتاق های معاملاتی تلگرامی انجام می شود از این نوع هستند.

معاملات شفاف طلای دیجیتال با پشتوانه فیزیکی: این معاملات که اولین موردی که برای انجام آن نیاز است احراز هویت مانند سیستم های بانکی است. همچنین تمامی معاملات در این مورد شفاف است و قابلیت رهگیری دارد. مهم ترین مولفه این نوع معاملات، وجود پشتوانه طلای فیزیکی به ازای خریدهای دیجیتالی است که اعتماد بالایی برای خریداران به همراه دارد.

نه تنها می توان به اپلیکیشن سرمایه گذاری در طلای آب شده بازر اعتماد کرد، بلکه یک پلتفرم ضروری برای اقتصاد کشور به حساب می آید.

طلا به عنوان حقیقت محض و پول اصلی شناخته می شود. حدود 5000 سال است که طلا وظیفه حفظ ارزش و ثروت انسان را بر عهده داشته است. طلا به عنوان سرمایه گذاری به صورت  طلای آب شده، سکه، شمش و حتی طلای زینتی استفاده شده است.

بازار طلا تغییر ماهیت داده است!

شروع رشد قیمت دلار و ارز در واقع رشد در تمامی اجناس بخصوص طلا است، چراکه قیمت طلا به میزان بالایی به قیمت دلار و ارز وابسته است و هرگونه تغییر جزئی در قیمت دلار، بلافاصله در قیمت طلا نیز نمایان می شود. از این جهت است که طلا در چند سال اخیر از کاربرد یک کالای زینتی و لوکس با هدف زیبایی، به یک دارایی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش ثروت تغییر ماهیت داده است.

در چند سال اخیر که شاهد کاهش ارزش ریال در برابر دلار و همچنین تورم بالا هستیم، قیمت طلا نیز رو به رشد بوده است. در چنین شرایطی که از ارزش پول ملی ایران روز به روز کاسته می شود، افراد به هر دری می زنند تا دارایی خود را حفظ کنند و مانع از کاهش ارزش آن شوند.

بازار طلا نیز این موج گرانی بی تاثیر نمانده است ، مردم و به خصوص زوج های جوان، تمایل کمتری برای خرید طلای زینتی از خود نشان می دهند و خرید ها بیشتر به سمت خرید طلای آب شده و سکه حرکت کرده است. طبق آمارهای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، حدود 60 الی 80 درصد کل معاملات بازار طلای کشور، مربوط به خرید و فروش طلای آب شده است و حدود 10 درصد نیز سکه و مابقی مربوط به طلای زینتی و جواهرات است. اما چرا طلای آب شده و اینکه چه مزیتی در طلای آب شده نسبت به سایر منسوجات طلا وجود دارد؟

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده در واقع همان طلای زینتی افراد است که پس از کهنه شدن و فروش دوباره، ذوب شده و به صورت قطعه های چند گرمی طلا در می آید، که به اصطلاح به آن طلای آب شده می گویند. طلای آب شده ماده اولیه کارگاه های طلاسازی در ایران است.

چرا طلای آب شده برای سرمایه گذاران جذاب شده است؟

دلیل جذابیت طلای آب شده این است که طلای زینتی هزینه های مازادی بر قیمت طلا برای خریدار به همراه دارد که شامل: اجرت ساخت حدود 10% ، سود طلافروش حدود 7% و مالیات 9% است که تمام این موارد به قیمت پایه طلا می افزاید. زمان فروش نیز درصدی از قیمت آن به دلیل دست دوم بودن کم می شود. در مجموع حدود 35% از سرمایه خریدار تبدیل به طلا نمی شود. به عبارتی اگر برای سرمایه گذاری طلای زینتی به جای طلای آب شده خریداری کنید:

حدود 35 % از سرمایه شما تبدیل به طلا نمی شود که در این حالت برای یک سرمایه گذاری، مقرون به صرفه، به نظر نمی رسد.

با توجه به اینکه هوش مالی مردم همگام با سطح سواد عمومی افزایش پیدا کرده است، دیگر افراد حاضر نیستند سرمایه خود را در بازار هایی سرمایه گذاری کنند که سوددهی کمی برایشان داشته باشد. البته در کنار بازار طلا، بازارهای موازی دیگری مانند بورس و مسکن هستند که ریسک نسبتا بالاتری دارند.

شرایط کنونی اقتصادی کشور به گونه ای است که سرمایه گذاری در طلا یک گزینه مناسب  برای افراد به شمار می رود و می تواند ارزش ثروت آن ها را حفظ کند. طلا همواره یک سرمایه گذاری امن و مطمئن بوده است به همین دلیل در لاتین به آن سرمایه گذاری امن(safe haven) گفته می شود.

اپلیکیشن بازر و ابداع روش سرمایه گذاری خرد در طلا!

امروزه تکنولوژی بیش از پیش در زندگی انسان ها نفوذ کرده است و بیشتر کسب و کارها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه روند دیجیتالی شدن کسب و کارها، یکی از سنتی ترین بازار های داخلی ایران، یعنی بازار طلا، نیز از این پیشرفت جا نمانده است و خود را با روش های اینترنتی فروش انطباق داده است.

اپلیکیشن بازر که برخواسته از تجربه و خلاقیت فعالین چندین ساله بازار طلای ایران است، راه حلی را برای سرمایه گذاری با کمترین مبالغ در طلای آب شده فراهم کرده است. اپلیکیشن بازر با توسعه تکنولوژی سرمایه گذاری خود، امکان خرید طلای آب شده در حد یک گرم را فراهم کرده است. افراد می توانند با پس انداز های اندک خود، اقدام به خرید طلای آب شده کنند و با توجه به توسعه اخیر این پلتفرم امکان تحویل طلا از 2 گرم به بالا فراهم شده است. بر اساس بررسی های اخیر سامانه بازر در حال انتقال ذخایر طلای به بانک هاست و این موضوع هم از جهت افزایش اعتماد عمومی و هم بالا بردن امنیت ذخایر طلا، دستاوردی بزرگ محسوب می شود.همواره ایجاد بسترهایی، برای تسهیل سرمایه گذاری به نفع اقتصاد کشور است؛ به ویژه اگر برای سرمایه گذاری در بازارهایی همچون طلا طراحی شوند. بنابراین برای اعتماد به پلتفرم هایی مثل بازر می توان تنها یک جمله گفت:

نه تنها می توان به اپلیکیشن سرمایه گذاری در طلای آب شده بازر اعتماد کرد، بلکه یک پلتفرم ضروری برای اقتصاد کشور به حساب می آید.

آی‌تی‌رسان در تهیه این مطلب نقشی نداشته و توسط تیم بازر تهیه شده است

8 در مورد “بازار طلای بازر اعتبار دارد؟”

  1. سلام من بیش از یکساله دارم با بازر کار میکنم و تا 200میلیون هم خرید و فروش داشتم ، بسیار امن و خوبه و مورد اطمینان ، خداییش پرسنل خیلی خوبی داره و همیشه جوابگو هستند

  2. این همه داستان نوشتین یه خط درست و شفاف راجع به سازوکار بازر و اینکه چجوری میشه اعتماد کرد رو نوشتین
    مثلاً اینکه
    ۱. معاملات با پشتوانه کالای فیزیکی حتما باید سقف خرید داشته باشه چون حجم کالای فیزیکی محدودیت داره و اینجا هیچ اشاره ای نشده
    ۲. این سازوکار باید ضمانتی داشته باشه که اگر بازر به تعهداتش عمل نکرد چی میشه؟ مثلاً طلا رو نداد یا پولو
    ۳. یه شماره شامد زده رو سایتشون که اونم در خود سامانه وجود نداره

    1
    34
    1. منم راستش خیلی وقته میخوام توسط بازر طلا بخرم ولی واقعا نمیدونم چطوری باید اعتماد کنم.هنوز نتونستم با خودم کنار بیام.یالااقل ی ارگانی باشه ک وابسته بهش باشه ک تحقیق کنیم ازطریقش سوال کنیم ک قابل اعتماد هست یا نه

      1
      10
      1. من با این اپلیکیشن دارم کار میکنن و از نزدیک هم با مدیریت اون آشنا شدم بسیار افراد امین و کاردرستی هستند و با خیال راحت باهاشون کار کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH