Mate X

هزینه 12 میلیون تومانی برای تعویض نمایشگر هواوی میت ایکس!

چندی پیش هواوی، گوشی خاص خودش یعنی میت ایکس را در چین به‌صورت رسمی عرضه کرد. قیمت این گوشی که دارای نمایشگری منعطف  است، 2400 دلار یعنی در حدود 29 میلیون تومان است که آن را تبدیل به یکی از گران‌ترین گوشی‌های عرضه شده در تاریخ می‌کند!

البته دلیل اصلی برای این قیمت بالا، همان طراحی خاص و نمایشگر منعطفش است که میت ایکس را کالایی متفاوت کرده و اگر فردی دارای بودجه کافی و البته علاقه وافر به صنعت موبایل باشد، یکی از خریداران این محصول هواوی خواهد بود. اما نکته‌ای که هواوی جدیدا به آن اشاره کرده، به هزینه تعمیرات گوشی بازمی‌گردد، جایی که رقم بسیار بالایی برای تعویض نمایشگر دستگاه در نظر گرفته شده است.

هواوی می‌گوید در صورتی‌که نمایشگر میت ایکس نیاز به تعویض داشته باشد، هزینه‌ای 1007 دلاری برای تعمیرش بر روی دست مشتری باقی می‌گذارد، بعنی کاربر مجبور است در حدود 12 میلیون تومان برای تعویض نمایشگر که البته بخش اصلی در این دستگاه نوین است، به سازنده بپردازد.

زمان عرضه میت ایکس

قطعه گران بعدی در میت ایکس، پردازنده دستگاه است که مبلغی 510 دلاری برای تعویضش در نظر گرفته شده است. دوربین دستگاه هم 100 دلار و باتری آن 50 دلار قیمت دارد که البته این دو مورد آخر، آن چنان به جیب مشتری فشاری وارد نخواهد کرد. ضمن آنکه این اسمارت فون منحصربه‌فرد، از سرویس‌های گوگل هم بهره‌ای نمی‌برد (با توجه به قطعی فعلی اینترنت در ایران، پس به درد ما هم می‌خورد!).

البته میت ایکس در حال حاضر فقط در بازار چین عرضه می‌شود و برای همین قیمت‌های فوق، تنها در این کشور اعتبار دارد و اگر فروش جهانی نیز برایش آغاز گردد، قاعدتا اعداد و ارقام ذکر شده دچار تغییراتی خواهد شد. از آن جایی هم که تولید گوشی‌های با نمایشگر خمیده تازه در ابتدای مسیرشان قرار دارد، می‌توان انتظار کشید که با عرضه گسترده‌تر، قیمت گوشی‌ها و قطعات‌شان نیز پایین‌تر بیاید.

اما اگر شما به هر دلیلی قصد تهیه یک هواوی میت ایکس را داشتید، بایستی حسابی مراقب گوشی گران قیمت خودتان باشید و از آنجایی که نمایشگر دستگاه با اندازه بزرگش به سمت بیرون تا می‌شود، امکان خراشیده شدن صفحه و یا شکستن نیز دور از ذهن نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH