انجمن واردکنندگان موبایل: گران بفروشید قطعا برخورد می‌کنیم!

گرانی سوخت نگرانی‌های زیادی را در رابطه با افزایش قیمت در کالاهای فناوارانه به همراه داشته و نهادهای نظارتی را نیز نسبت به این موضوع حساس کرده است. از جمله این نهادها می‌توان به انجمن واردکنندگان موبایل اشاره کرد که در خبری از نظارت شدید خود گفته و مجازات سنگینی را برای گران‌فروشان وعده داده است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، رضا قربانی عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون نظارت و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگویی پیرامون وضعیت بازار تلفن همراه گفت: برای اینکه افزایش قیمت بنزین روی بهای موبایل تاثیر نداشته باشد و جلوی گرانی‌های این حوزه را بگیریم، درخواست جلسه‌ای فوق العاده‌ای داشتیم که تمهیدات لازم را بیاندیشیم.

وی در ادامه افزود: اخطاریه‌های لازم به اصناف برای جلوگیری از گران‌فروشی صادر شده و حداکثر سود عمده‌فروشی با 3 درصد و حداکثر سود خرده‌فروشی با نرخ 7 درصد مورد قبول خواهد بود. هرگونه تخطی از این اعداد موجب پیگیری و برخورد نهادهای نظارتی خواهد شد.

قربانی در پایان گفت: در روزهای اخیر شاهد نوسانات بازار ارز بودیم و از سوی دیگر وزارت صنعت نیز در ثبت سفارشات اختلالاتی داشته که طبیعتا باید این موارد نیز در نظر گرفته شود. ثبت سفارشی که قبل از این طی 48 ساعت انجام می‌شد ولی در حال حاضر به 20 روز رسیده است. بدیهی است که این اتفاقات در قیمت تلفن همراه موثر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH