در صورت فراموش کردن زمان پرواز چه اتفاقی برای بلیط رخ می دهد؟

جا ماندن از پرواز اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی که قصد سفر با هواپیما را دارد رخ دهد. فقط کافی است در ترافیک گیر کنید یا اینکه برنامه هایتان با تاخیر انجام شوند و نتوانید سر ساعت به فرودگاه برسید تا دچار استرس و نگرانی شوید که از پرواز جامانده اید. در چنین مواقعی اگر خیلی خوش شانس باشید احتمال دارد پرواز تاخیر داشته باشد و باز هم بتوانید به پرواز برسید اما همیشه چنین اتفاقی نمی افتد و همه ی پروازها تاخیر ندارد. حال ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود آید که در صورتی که به پرواز نرسیم تکلیف بلیط ما چه خواهد بود؟ چه اتفاقی برای آن می افتد؟

در چنین مواقعی نباید کنترل خود را از دست دهید و دچار غم و ناراحتی شوید بلکه باید مدیریت بحران داشته باشید تا بتوانید مسئله را به بهترین شکل ممکن حل نمایید. اگر در هنگام تهیه بلیط  از وب سایت مستر بلیط قوانین و مقررات سفرهای هوایی را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که قوانینی نیز برای مواردی که فرد ازپرواز جا می ماند و شرایط بلیط آن در نظر گرفته شده است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. با ما همراه باشید تا این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

جا ماندن از پرواز در فرودگاه مبدا

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند موجب شود که از پرواز جا بمانید. اگر از پرواز جا ماندید بهتر است به جای اعصاب خوردی و استرس کارهای زیر را انجام دهید:

  • بررسی پرواز به صورت آنلاین

بررسی و چک کردن پرواز در فرودگاه به دلیل شلوغی و شرایطی که هست زمان بیشتری می طلبد از این رو بهتر است  اگر احتمال می دهید که از پرواز جا مانده اید به صورت آنلاین پرواز را چک کنید تا در فرودگاه وقت شما گرفته نشود.

  • به فرودگاه اطلاع دهید

معمولا گیت های پرواز پس از تایم مشخصی بسته می شوند و پس از آن فرد به هیچ عنوان نمی تواند به پرواز خود برسد اما اگر به فرودگاه اطلاع دهید ممکن است با اطلاع از این موضوع گیت را چند دقیق دیرتر ببندند و شما با وارد شدن به فرودگاه بتوانید خیلی سریع خود را به گیت برسانید و پروازتان را از دست ندهید.

  • برقراری تماس با پرسنل فرودگاه

تماس گرفتن با پرسنل فرودگاه و بیان محترمانه درخواست خود احتمال دارد موجب شود بتوانید خود را به پرواز برسانید. البته این مورد همیشه کارساز نخواهد بود اما گاهی اوقات پرسنل با مطلع شدن از مشکلی که برای شما پیش آمده است پرسنل پرواز را در جریان قرار می دهند و از آن ها می خواهند که چند دقیقه ای منتظر شما باشند و پس از آن پرواز را انجام دهند تا شما بتوانید خود را در این تایم به فرودگاه برسانید.

  • انتخاب پرواز جایگزین

در صورتی که با انجام کارهای بالا نتوانستید به پرواز برسید داد و فریاد زدن داخل فرودگاه نمی تواند نتیجه ای برای شما داشته باشد و فقط باعث بی نظمی و ظاهری ناخوشایند در فرودگاه می گردد که اصلا پسندیده نیست. بهتر است به فکر باشید و با اولین پروازی که حرکت می کند خود را به مقصد برسانید که زمان کمتری تلف شود. البته برای این کار باید مجددا بلیط خریداری نمایید و هزینه هایی را بپردازید.

  • انتظار

بهتر است از چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید و منتظر باشید تا زمان پروازتان فرا رسد هر چند که انتظار کشیدن امری خسته کننده است اما بهتر از  جا ماندن از پرواز و اتفاقات پس از آن می باشد. فرودگاه ها به منظوره رفاه مسافران و سپری نمودن اوقات خوبی برای آن ها رستوران، کافی شاپ و مرکز خرید  داخل سالن های فرودگاه ایجاد نموده اند که در مدت مانده به پرواز می توانید از آن ها دیدن کنید و خود را به یک نوشیدنی دعوت کنید تا زمان پرواز فرا رسد و سر موقع به پرواز برسید.

  • درس عبرت بگیرید

اگر یکبار از پرواز خود جا ماندید سعی کنید که برای همیشه خیلی زود تر از زمان اعلام شده در فرودگاه حاضر شوید و انجام رفتار غیر مودبانه و داد و بیداد خود داری کنید زیرا هیچکس غیر از خودتان مسئول چنین اتفاقی نیست پس دلیلی ندارد که با فریاد کشیدن بر سر دیگران خودتان را تخلیه کنید.

  • از قانون 2 ساعت استفاده کنید

این قانون بین تمامی ایرلاین ها وجود دارد و آن ها تصمیم گرفته اند در مواردی که فرد از پرواز جا ماند و تا 2 ساعت پس از پرواز به فرودگاه مراجعه نمود و دلیل قابل قبولی را ارائه داد فرودگاه بپذیرد و اجازه دهد که با استفاده از پرواز بعدی به صورت رایگان به مقصد برسد.  البته بلیط چارتر دارای قوانین دیگری است و به ندرت پیش می آید که بتوان با جا ماندن از پرواز آن با پرواز بعدی به صورت رایگان به سمت مقصد پرواز کرد. بنابراین بهتر است به محض رسیدن به فرودگاه قبل از هر کاری دلیل نرسیدن به پرواز را بری مسئول فرودگاه توضیح دهید تا شاید این قانون شامل حالتان شود و شانس پرواز مجدد به صورت رایگان را پیدا کنید.

امکان جبران خسارت های پروازی

یکی از سوالاتی که خیلی از افراد که از پرواز جا مانده اند معمولا از پرسنل فرودگاه می پرسند این است که آیا راهی برای جبران خسارت های پروازی وجود دارد؟

جبران خسارت های ناشی از جا ماندن از پرواز  وابسته به ایرلاینی است که مسافر بلیط را از آن خریداری نموده است. بعضی از ایرلاین ها حدود 50 درصد هزینه بلیط هواپیما را به مشتری باز می گردارند. برخی دیگر از ایرلاین ها به مسافر اجازه می دهد که با پرواز بعدی شرکت خود به صورت رایگان پرواز کند و به مقصد برسد. بنابراین بهتر است در چنین مواردی با تشکر از ایرلاینی که بلیط را از آن تهیه نموده اید در اسرع وقت یکی دیگر از پروازهای همان ایر لاین را انتخاب نمایید و با صرف هزینه کمتر خود را به مقصد برسانید. توجه داشته باشید از دور انداختن مدارک سفر خود مانند بلیط هواپیما بپرهیزید و آن ها را تا مقصد به همراه داشته باشید تا در چنین شرایطی مدراکی برای ارائه و اثبات دلایل خود داشته باشید.

 

جا ماندن از پرواز در نمیه راه

تمامی پروازها به صورت مستقیم نیستند مخصوصا پروازهای خارجی که فاصله مبدا و مقصد زیاد باشد قبل از رسیدن به مقصد در فرودگاهی توقف دارند سپس ادامه پرواز به سوی مقصد را انجام می دهند . اگر بلیط خارجی برای سفربه کشورهای دیگر را تهیه کرده باشید احتمالا کلمه پرواز با توقف یا پرواز غیر مستقیم را مشاده کرده اید. گاهی اوقات ممکن است از پرواز دوم برای رسیدن به مقصد جا بمانید در این موارد باید با ایرلاینی که بلیط را از آن خریداری نموده اید تماس بگیرید و شرایط را توضیح دهید تا بتوانند شما را با اولین پرواز بعدی به مبدا یا مقصد بفرستند و میزان هزینه های آن بستگی به نوع ایرلاین و قوانین آن دارد.

سرنوشت چمدان ها در پروازهایی که از دست رفته

گاهی اوقات به دلیل دیر رسیدن به فرودگاه تا چمدان های خود را به بخش بارگیری تحویل می دهید و می خواهید خود را به گیت خروحی برسانید گیت ها بسته می شود و هواپیما پرواز می کند، در نتیجه چمدان های شما با هواپیما به مقصد می روند. اگر چنین اتفاقی برایتان رخ داد موضوع را با پرسنل هواپیما در میان بگذارید تا این مسئله را پیگیری کنند و چمدان های شما را در کوتاه ترین زمان ممکن با پرواز بعدی به دست شما برسانند و شما بتوانید تکلیف سفرتان را مشخص کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH