اولین اسمارتفون ماژولار مبتنی بر بلاک‌چین دنیا معرفی شد

اولین اسمارتفون ماژولار مبتنی بر بلاک‌چین دنیا معرفی شد. این گوشی که Blok on Blok یا به اختصار BOB نام دارد توسط Pundi X، یکی از بزرگترین شبکه‌های فروش غیرمتمرکز ارزرمز، توسعه یافته است. این هندست در جریان نمایشگاه CES 2019 به نمایش درآمده و موفق به دریافت جایزه CES 2020 Innovation Award Honoree شده است.

شرکت Pundi X، یک سرویس ارزرمز XWallet و همچنین یک دستگاه XPOS برای خرید، فروش و پذیرش ارزهای دیجیتالی دارد. با این‌حال، اسمارتفون BOB که قبلا XPhone نامیده می‌شد، قرار است اکوسیستم کاملا غیرمتمرکزی را برای کاربران فراهم کند تا آن‌ها کنترل کاملی را بر روی داده‌های خود داشته باشند.

گوشی BOB دارای یک سیستم عامل اوپن سورس به نام Function X بوده و از آنجاییکه از اکوسیستم بلاک‌چین استفاده می‌کند، هر کاری بر روی آن، از ارسال پیام و برقراری تماس گرفته تا مرورگری وب و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها، همگی بر روی یک شبکه غیرمتمرکز اتفاق خواهند افتاد. این کار باعث امنیت بسیار بالای آن خواهد شد.

افزون‌بر اینها، ما شاهد اجرای اندروید 9.0 پای در حالت معمولی این گوشی خواهیم بود که همه قابلیت‌های یک هندست اندرویدی معمولی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت. دستگاه همچنین مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 660 کوالکام، پردازنده گرافیکی 512 آدرنو و رم و حافظه ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی است. کاربران می‌توانند حافظه داخلی آن را تا ۵۱۲ گیگابایت نیز ارتقا دهند.

گوشی بلاک چین BOB

اسمارتفون BOB مجهز به یک نمایشگر ۴.۹۷ اینچی آمولد با کیفیت FHD (یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۶:۹ است. گوشی همچنین از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.0 و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گوشی بلاک چین BOB

ظرفیت باتری دستگاه ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه، یک سنسور اثرانگشت، یک جک هوفون ۳.۵ میلی‌متری، اتصال NFC، بلوتوث و پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو هم برای آن در نظر گرفته شده است.

به‌علاوه، ما با یک گوشی ماژولار سروکار داریم؛ به این معنی که کاربران می‌توانند آن را با استفاده از اجزا مختلف، شخصی‌سازی کنند و ظاهر منحصربه‌فردی به آن ببخشند. اسمارتفون BOB قرار است با یک کیت اسمبل MOD و تعدادی اجزای استاندارد بارگیری شود و کاربران می‌توانند قطعات سفارشی بیشتر را از وب‌سایت شرکت خریداری کنند.

گوشی بلاک چین BOB

قیمت خرده‌فروشی BOB برابر ۵۹۹ دلار آمریکا تعیین شده و از طریق اپلیکیشن XWallet و وب‌سایت Kickstarter قابل دسترس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH