احتمال عرضه گلکسی S11 سامسونگ با دوربین 108 مگاپیکسلی قوت گرفت!

بعد از اصلاحاتی که سامسونگ برای کامل‌تر کردن طراحی Infinity مدل‌های قبلی گلکسی S و نوت انجام داد، حالا انتظار می‌رود که این شرکت کره‌ای همه توجه خود را معطوف به افزایش قدرت دوربین سری گلکسی S11 بکند.

این‌روزها که تقریبا همه گوشی‌ها از بدنه‌های فلز‌وشیشه‌ای تمام‌نمایشگر استفاده می‌کنند، داشتن دوربین و باتری قوی می‌تواند جزو مزیت‌های آن‌ها محسوب شود و حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ متوجه این موضوع شده است.

در طول دو سال گذشته و بعد از استفاده دوربین‌های زیاد بر روی گوشی‌های نوکیا و لومیا، هواوی تصمیم گرفت تا سخت‌افزار دوربین اسمارتفون‌های خود را به‌طرز قابل‌توجهی بهبود ببخشد و حالا می‌توان گفت که سایر شرکت‌ها هم در حال اتخاذ این استراتژی هستند.

با این‌حال، انتظار می‌رود که سامسونگ با به کار گرفتن یک سنسور خانگی ۱۰۸ مگاپیکسلی بر روی گلکسی S11، که دارای رزولوشن بسیار بالا و قابلیت‌های زوم هیبریدی و کراپینگ فوق‌العاده‌ای خواهد بود، همه رقبا را کنار بزند.

اما براساس خبری که به‌تازگی توسط Ice universe، افشاگر مطرح حوزه تکنولوژی، در توییتر منتشر شده، سامسونگ برای پشت‌سر گذاشتن رقبای خود در این زمینه، احتمالا از دو سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

Ice universe، در توییت خود نوشته است که: سامسونگ تنها از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده نخواهد کرد، بلکه از یک سنسور CMOS جدیدی که دارای همان اندازه ۱۰۸ مگاپیکسلی است نیز بهره خواهد جست. بنابراین فکر نکنید که همه سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی، از نوع HMX هستند.

گلکسی S11

سنسور HMX، در همکاری مشترک سامسونگ با شیائومی توسعه یافته بود و بر روی گوشی می نوت 10 استفاده گردید. البته ظاهرا سنسور به‌کاررفته بر روی این گوشی در رابطه با سرعت دوربین و شارپ‌بودگی تصاویر، پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده است.

با این‌حال، سنسور HMX در ثبت جزییات بی‌رقیب بوده و سامسونگ برنامه‌هایی برای استفاده از یک نسخه بهبودیافته آن بر روی گلکسی S11 خود دارد. این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهبودیافته قرار است فقط مختص S11 باشد و قطعا از نظر کیفیت تصاویر بهتر از نمونه بکار رفته در می نوت 10 خواهد بود.

ضمنا باید به نرم‌افزارهای بسیار پیشرفته دوربین و همچنین یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی هم بر روی S11 اشاره کرد که همه این‌ها در کنار هم، این گوشی پرچمدار را تبدیل به یکی از قدرتمندترین دستگاه‌ها در بخش دوربین خواهد کرد.

اخیرا تصویری از مراحل تست یک کیس گوشی به بیرون درز پیدا کرده بود که گفته می‌شد مربوط به گلکسی S11 است و همانطور که مشاهد می‌کنید بریدگی بزرگی برای دوربین آن در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH