سامسونگ و اپل

سامسونگ نسل جدید اسمارت‌فون‌های خود را بزرگ‌تر می‌کند و اپل، کوچک‌تر!

برای اولین بار در تاریخ خانواده گلکسی S، تمامی اعضای یازدهمین سری از این محصولات دارای صفحه نمایشی بزرگ‌تر از شش اینچ و باتری‌هایی با گنجایش 4000 میلی‌آمپر و فراتر از آن خواهند بود. آخرین گزارش‌ها از کره حکایت از آن دارند که گلکسی S11e دارای صفحه نمایشی 6.2 اینچی، S11 صفحه نمایشی 6.5 اینچی و نسخه پلاس از این خانواده با صفحه نمایشی 6.8 اینچی عرضه خواهند شد. برای درک بهتر از بزرگی اندازه صفحه نمایش این اسمارت‌فون‌ها باید گفت در حال حاضر صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس به عنوان یک فبلت، 6.8 اینچی است.

گلکسی S11

از طرف دیگر، آی‌فون‌های اپل صفحه نمایش چندان بزرگی ندارند و به خاطر حس نوستالژیک آی‌فون‌های 4.7 اینچی قدیمی شرکت، تقاضای بالایی نیز برای این نوع از آی‌فون‌ها وجود دارد؛ به عبارت دیگر احتمال آن وجود دارد که اپل در نسل جدید اسمارت‌فون‌های خود نه تنها صفحه نمایش را بزرگ‌تر نکند، بلکه اندازه‌ها را نیز کاهش بدهد. در همین خصوص، طرفداران کوپرتینویی‌ها تا چند ماه آینده منتظر یک آی‌فون 4.7 اینچی هستند که شباهت زیادی به آیفون 8 خواهد داشت.

خبرهایی نیز به گوش می‌رسد که جانشین آی‌فون پرو مکس در سال جدید به صفحه نمایشی 6.7 اینچی مجهز خواهد شد، اما حتی با این وضعیت نیز این اسمارت‌فون از رقیب اصلی خود، یعنی گلکسی S11 پلاس، حداقل بر روی کاغذ کوچک‌تر خواهد بود. البته باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشیم که سامسونگ با حفظ اندازه کلی هندست و حذف حاشیه‌ها، تغییرات گفته شده را در اسمارت‌فون‌های خود اعمال می‌کند و به همین علت در حال حاضر دست بالا را در بین رقبا دارد.

سامسونگ و اپل

همانطور که بارها در اخبار مختلف شنیده‌ایم، اعضای بالارده خانواده گلکسی S11 به لنز جدید 108 مگاپیکسلی شرکت مجهز خواهند شد که قابلیت زوم اپتیکال پنج برابری دارد. درست به مانند آی‌فون 12 پرو مکس، گفته می‌شود گلکسی S11 پلاس نیز تنها دارای مدل 5G خواهد بود و در کنار امکانات مختلف مربوط به حوزه تصویربرداری، از یک دوربین ToF نیز بهره‌مند خواهد بود.

با توجه به مطالب گفته شده، به نظر می‌رسد در سال جدید میلادی و با ارایه پرچم‌داران دو شرکت، اسمارت‌فون‌های اپل و سامسونگ یک بار دیگر و با شدت بیشتر، رو در روی هم قرار خواهند گرفت. و البته تفاوت رقابت امسال در آن است که هر دو رقیب با اسمارت‌فون‌هایی بزرگ‌تر وارد میدان می‌شوند. در ضمن باید به این نکته نیز اشاره شود که به لطف طراحی Premium Hole Infinity، پرچم‌داران جدید کره‌ای‌ها مجهز به باتری‌هایی بزرگ‌تر و با گنجایش بیشتر خواهند شد. با این تفاسیر، صفحه نمایش، دوربین، باتری و پشتیبانی از شبکه 5G حوزه‌های اصلی رقابت پرچم‌داران دو شرکت در سال جدید خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH