کمپوست کردن جسد انسان

تبدیل جسد انسان به خاک مفید برای باغبانی توسط یک شرکت آمریکایی!

در کشورهای غربی هنگامی که زندگی یک انسان تمام می‌شود، دو گزینه معمول پیش روی فرد قرار می‌گیرد: دفن یا سوزاندن و خاکستر کردن. تا چند سال آینده شرکتی آغاز به فعالیت خواهد کرد که گزینه سومی را پیشنهاد می‌کند: کمپوست کردن. Recompose نام شرکتی است که مقر آن در سیاتل واشنگتن قرار دارد و از سال 2021 فعالیت خود را در زمینه کمپوست کردن جسد انسان آغاز می‌کند. این شرکت جسد انسان را در فرآیندی موسوم به recomposition به کمپوست تبدیل می‌کند.

کمپوست کردن جسد انسان

این شرکت که متعلق به سهامی عام است، توسط Katrina Spade تاسیس و مدیریت می‌شود. در سال جاری میلادی بود که لایحه‌ای قانونی در واشنگتن به تصویب رسید و به موجب آن این ایالت تبدیل به اولین ایالت آمریکا شد که در آن می‌توان به صورت قانونی جسد انسان را تبدیل به کمپوست کرد. در واقع Recompose شرکت تازه تاسیسی نیست، اما به تازگی به لیست شرکت‌هایی که خدمات زیست‌پذیر ارایه می‌دهند، افزوده شده است. در این شرکت اجساد انسانی در محل مخصوص شش گوش و تجدیدپذیری تحت عنوان Recomposition Vessels قرار می‌گیرند تا به خاک تبدیل شوند.

این فرآیند در واقع همان خاکسپاری سبز است که درون یک محفظه صورت می‌پذیرد. در وبسایت شرکت آمده است: “اجساد در داخل تکه‌های چوب خوابانده می‌شوند و عمل هوادهی به خوبی انجام می‌گیرد؛ بدین ترتیب محیطی ایده‌آل برای کار میکروب و باکتری‌های مفید به وجود می‌آید. در نهایت، و پس از گذشت سی روز، جسد کاملا تبدیل به خاکی می‌شود که می‌تواند بعدها میزبان زندگی جدیدی باشد.”

کمپوست کردن جسد انسان

به محض پایان این پروسه، خانواده و بازماندگان فرد مرحوم دعوت می‌شوند تا در صورت تمایل، تمام یا بخشی از خاک تولید شده را جهت استفاده در باغ یا باغچه، با خود ببرند. به صورت کلی، هدف این شرکت از تاسیس و همچنین تصویب قانون مربوط به کمپوست کردن جسد انسان در راستای محافظت بیشتر از طبیعت است. این اعتقاد وجود دارد که با سوزاندن جسد و یا دفن در تابوتی چوبی، آسیب‌هایی هر چند جزیی به طبیعت وارد می‌شود و این شرکت در پی آن است تا مراسم تدفین کاملا سبزی را برای اجساد فراهم کند.

کمپوست کردن جسد انسان

Recompose عنوان کرده است که هر فرد می‌تواند با ترجیح این روش به روش‌های سنتی خاکسپاری و سوزاندن و البته هزینه مبلغی در حدود 5500 دلار برای این سرویس، از آزادی حجم زیادی از دی‌اکسید کربن به جو زمین جلوگیری نماید. البته تولید خاک نیز در این روش وجود دارد که خود اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. Spade پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: “چیز با ارزش‌تر برای من، تولید خاک مفید است تا عدم آزادسازی دی‌اکسید کربن. این که پس از مرگ میزبان درختی برای زندگی باشید، معنای زیادی دارد.”

1 در مورد “تبدیل جسد انسان به خاک مفید برای باغبانی توسط یک شرکت آمریکایی!”

  1. ابر آمد و زار بر سر سبزه گریست بی بادهٔ گلرنگ نمی‌شاید زیست
    این سبزه که امروز تماشاگه ماست تا سبزهٔ خاک ما تماشاگه کیست

    هر ذره که بر روی زمینی بوده‌است خورشید رخی زهره جبینی بوده‌است
    گرد از رخ آستین به آزرم فشان کان هم رخ خوب نازینی بوده‌است

    3
    11

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH