گلکسی S11 پلاس از یک سنسور تله‌فوتو بهبودیافته با ماژول زوم اپتیکال پریسکوپ استفاده خواهد کرد

آخرین شایعات حکایت از آن دارند که اولین پرچمدار 2020 سامسونگ، در تاریخ 28 فوریه در سان‌فرانسیسکو آمریکا رونمایی خواهد شد. در همان رویداد، شرکت دومین گوشی تاشو خود را هم معرفی خواهد کرد. برخلاف گلکسی فولد که قیمتی برابر ۱۹۸۰ دلار دارد و حول محور قائم خم می‌شود، گلکسی فولد 2 احتمالا قیمتی زیر ۸۴۰ دلار خواهد داشت و حول محور افقی خم خواهد شد. گلکسی فولد 2 هم مثل موتورولا ریزر در جیب جا خواهد شد و بعد از باز شدن، به‌صورت یک گوشی نسبتا بلند در خواهد آمد. این را مقایسه کنید با گلکسی فولد اصلی که هنگام باز شدن تبدیل به یک تبلت ۷.۳ اینچی می‌شود.

در مورد سری گلکسی S11 هم مجددا شاهد سه نسخه متفاوت گلگسی S11e، گلکسی S11 و گلکسی S11 پلاس خواهیم بود. برخلاف سال‌های گذشته که سامسونگ مدل‌های پرچمدار خود را در اکثر مناطق با چیپست خانگی اگزینوس معرفی می‌کرد و تنها در چند کشور محدود مانند چین و آمریکا از تراشه اسنپ‌دراگون استفاده می‌نمود، امسال ممکن است تغییر بزرگی در این‌باره اتفاق بیفتد. چند روز پیش، گزارشی در کره جنوبی منتشر شد که می‌گفت مدیران سامسونگ فکر می‌کنند که عملکرد اسنپ‌دراگون 865 بهتر از اگزینوس 990 است و در نتیجه خانواده گلکسی S11 در همه مناطق، به‌جز اروپا که در آنجا از اگزینوس 990 استفاده خواهد شد، مجهز به چیپست کوالکام خواهد بود. ضمنا گلکسی S11 پلاس قرار است از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز بهره بگیرد.

نرم‌افزار، بهترین راهکار برای بهبود زوم دوربین اسمارتفون نیست

بخش عکاسی اسمارتفون‌ها جایی است که نبرد اصلی سازندگان همچنان در آنجا ادامه دارد و در حالیکه اپل امسال آیفون‌های خود را در این بخش به یک سطح بالاتر ارتقا داد، انتظار می‌رود که سامسونگ هم پاسخ درخوری به آن بدهد. شواهد موجود حاکی از آن هستند که سامسونگ به‌دنبال بهبود سنسور تله‌فوتو با استفاده از ماژول زوم اپتیکال پریسکوپ خواهد بود که بر روی یکی از دو دوربین تله‌فوتو گلکسی S11 پلاس استفاده خواهد شد. قرار است یکی از دوربین‌های تله‌فوتو، دارای زوم اپتیکال 2x و دیگری (ماژول پریسکوپ) دارای زوم اپتیکال 5x باشد. این‌ دو دوربین در کنار سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S11 پلاس باعث خواهند شد تا کاربران امکان دستیابی به زوم هیبریدی 50x و زوم دیجیتالی 100x را پیدا کنند. این قابلیت ممکن است تحت نام Space Zoom تبلیغ شود. Ice Universe، افشاگر معروف حوزه تکنولوژی، اخیرا عکسی از یک ماژول زوم اپتیکال پریسکوپ منتشر کرده بود که احتمال می‌داد بر روی گلکسی S11 پلاس استفاده خواهد شد.

ماژول زوم اپتیکال پریسکوپ

سامسونگ اوایل امسال شرکت Corephotonics را خریداری کرد. این شرکت به سازنده چینی اوپو کمک کرده بود تا تکنولوژی زوم پریسکوپ را بر روی سیستم زوم بدون‌افت‌ کیفیت 10x خودش استفاده کند. سامسونگ حدود ۱۶۰ میلیون دلار برای خرید این کمپانی، که تقریبا ۱۵۰ پتنت مرتبط با زوم دارد، خرج کرد و به نظر می‌رسد که خرید مهمی برای سامسونگ بوده باشد. در حالیکه عکاسی محاسباتی در طول یکسال گذشته سروصدای زیادی به پا کرده است، اما واقعیت این است که بخش زوم دوربین اسمارتفون‌ها تنها یکی از آن قابلیت‌هایی است که به‌جای اتکا بر روی نرم‌افزار، به یک راهکار سخت‌افزاری و اپتیکال نیاز دارد. اوپو سیستم زوم بدون‌افت‌ کیفیت 10x خودش را سال گذشته در نمایشگاه MWC بارسلونا معرفی کرد.

گلکسی S11 پلاس احتمالا مجهز به پنج سنسور از جمله یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این دوربین از فناوری ترکیب پیکسلی برای تولید عکس‌های بهبودیافته ۲۷ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. همچنین یک دوربین اولتراواید بهبودیافته، دو سنسور تله‌فوتو و یک سنسور عمقی مدت زمان پرواز (ToF) هم در پشت دستگاه وجود خواهند داشت. سنسور ToF، مدت زمانی را که طول می‌کشد تا یک اشعه فروسرخ به یک شی برخورد کند و به گوشی برگردد اندازه‌گیری می‌کند. با این داده‌ می‌توان اطلاعات عمقی بسیار دقیق‌تری را برای کاربرد واقعیت افزوده بهبودیافته، برای حالت بوکه در عکس‌های پرتره و شاید برای یک سیستم تشخیص چهره امن فراهم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH