هواوی P40 و P40 پرو بدون اپلیکیشن‌های گوگل معرفی خواهند شد

هواوی اخیرا اعلام کرد که پرچم‌دار آینده این کمپانی در اواخر ماه مارس سال آینده و در شهر پاریس معرفی خواهد شد. این هندست با رابط کاربری EMUI 10 بر پایه سیستم‌عامل اندروید 10 و خدمات موبایلی هواوی (Huawei Mobile Services) عرضه می‌شود و فاقد اپلیکیشن‌های گوگلی است. این مطالب مستقیما از زبان ریچارد یو؛ ریاست واحد مشتریان هواوی مطرح شدند.

براساس ادعای وی این هندست از طراحی کاملا جدید و متفاوتی بهره برده و کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین، کارآیی تراشه و مدت زمان شارژدهی باتری آن نیز ارتقا خواهد یافت. موارد مذکور از جمله ویژگی‌های شاخص و معمول پرچم‌داران کمپانی به‌شمار می‌روند. بی‌تردید پرچم‌دار آینده هواوی از کارآیی فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها، اسمارت‌فون‌های هواوی P40 و P40 پرو با تراشه کایرین 990 5G روانه بازار می‌شوند و تراشه جدید کایرین 1020 احتمالا در هندست‌های سری میت 40 به‌کار گرفته خواهد شد.

این هندست‌ها از طریق مجاری معمول شامل اپراتورهای مخابراتی و فروشگاه‌ها در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. تنها وجه تفاوت میان هندست‌های سری P40 با گوشی‌های سری P30 به عدم بهره‌گیری آن‌ها از اپلیکیشن‌های گوگلی مربوط می‌شود؛ چرا که در هندست‌های جدید، اپلیکیشن‌های گوگلی با برنامه‌های ساخت هواوی جایگزین خواهند شد.

اسمارت‌فون میت 30 پرو و خدمات همراه هواوی در برخی کشورهای اروپایی به‌صورت محدود عرضه شدند. اکنون هواوی به منظور اطمینان یافتن از وجود اپلیکیشن‌های معروف در اپ استور جایگزین خود بایستی توسعه‌دهندگان برنامه را به خدمت بگیرد و خوشبختانه برای انجام این‌کار چندین ماه فرصت دارد. سیستم‌عامل بومی هواوی موسوم به HarmonyOS هنوز در هیچ گوشی تلفن‌همراهی به‌کار گرفته نشده است. هواوی اخیرا دوباره بر تعهد خود جهت استفاده از پلتفرم اندروید در اسمارت‌فون‌های این شرکت تاکید کرد. با این‌حال غول چینی کماکان قصد دارد دستگاه‌های هوشمند بیش‌تری (شامل تلویزیون‌های هوشمند، اسمارت‌واچ‌ها، اسپیکرها و مواردی از این‌دست) را با سیستم‌عامل HarmonyOS تولید نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH