سن قانونی مصرف ویپ و سیگار از 18 به 21 سال افزایش یافت!

گرچه این‌روزها سیگار کشیدن دیگر برای جوانان کار جذابی نیست، اما به نظر می‌رسد که بچه‌های دبیرستانی بیشتر به سمت سیگار الکترونیکی گرایش پیدا کرده‌اند؛ بطوریکه بر طبق آمار، تعداد افراد نوجوانی که از این سیگار استفاده می‌کنند، نسبت به سال گذشته دو برابر شده و مصرف سیگارهای معمولی در بین آن‌ها کاهش یافته است.

البته باید خاطرنشان کنیم که سیگار الکترونیکی به هیچ‌وجه سالم‌تر از سیگار معمولی نیست و به همین‌خاطر است که دولت آمریکا تصمیم گرفته تا دسترسی به آن‌ها را سخت‌تر کند. کنگره آمریکا به‌تازگی قانون جدیدی را به تصویب رسانده که در سال 2020 اجرایی خواهد شد و سن قانونی مصرف ویپ و محصولات تنباکو را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش خواهد داد.

به گفته وب‌سایت BuzzFeed News، در حالیکه سن قانونی برای مصرف سیگار در سرتاسر آمریکا ۱۸ سال است، اما ایالت‌هایی در این کشور آن را به بیش از ۱۸ سال تغییر داده‌اند و بنابراین قانون جدید سایر ایالت‌ها را هم مجبور به این کار خواهد کرد. به‌هرحال باید منتظر ماند و دید که این قانون تاچه‌اندازه به کاهش تعداد افراد سیگاری کمک خواهد کرد.

البته همه ما می‌دانیم که نوجوان‌‌ها به هر طریقی که شده به سیگار دسترسی پیدا می‌کنند، بااین‌حال، به نظر می‌رسد که وضع چنین قانون‌های می‌تواند یک گام روبه‌جلو در جهت کاهش مصرف سیگار در بین این افراد باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH