گوگل کروم

گوگل کروم به‌زودی درخواست نوتیفیکیشن آزاردهنده وب‌سایت‌ها را مخفی خواهد کرد

گوگل می‌خواهد درخواست نوتیفیکیشن وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم را مخفی کند. ظاهر شدن صفحات پاپ‌آپ به‌هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها شاید متعلق به گذشته باشد، اما جدیدترین مورد آزاردهنده و اعصاب‌خردکن در هنگام وب‌گردی، درخواست نوتیفیکیشن است. این درخواست‌ها، به شکل باکس‌های کوچکی در بالای صفحه ظاهر می‌شوند و از کاربر می‌پرسند که آیا تمایلی به دریافت نوتیفیکیشن‌های به‌روزرسانی وب‌سایت بعد از ترک آن دارد یا خیر؟

البته برخی از سایت‌ها دارای محتواهای عالی‌ هستند که اطلاع از آپدیت آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد، اما خیلی از کاربران علاقه‌ای به این کار ندارند و هربار که با درخواست نوتیفیکیشن مواجه می‌گردند آن را رد می‌کنند. و موضوع بدتر اینکه، این سایت‌ها در هر بار بازدید، درخواست نوتیفیکیشن را نمایش می‌دهند.

خوشبختانه، آپدیت آینده کروم 80 این مشکل را به نحو هوشمندانه‌ای رفع خواهد کرد. بطوریکه مرورگر کروم برای دسکتاپ یا موبایل، به‌جای نمایش نوتیفیکیشن‌ها، آن‌ها را به‌طور خودکار مخفی خواهد کرد و با یک پیام کوچک به شما اطلاع خواهد داد که نوتیفیکیشن‌ها مسدود شده‌اند.

با این‌حال، کاربران همچنان اجازه خواهند داشت تا با یک کلیک ساده، نوتیفیکیشن‌ها را فعال کنند. باکس آبی‌رنگ، فقط در بار اولی که قابلیت مذکور به کار گرفته می‌شود، ظاهر خواهد شد.

البته این تنظیم، به‌طور پیش‌فرض فعال نخواهد بود، اما می‌توان آن را از طریق گزینه جدید «quieter messaging» در منوی تنظیمات فعال کرد. این گزینه، برای کاربرانی که پیام‌های نوتیفیکیشن را مدام رد می‌کنند، به‌محض عرضه آپدیت پایدار کروم به‌طور خودکار روشن خواهد شد.

تیم کروم همچنین اواخر امسال امکانات دیگری را برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بر وب‌سایت‌های سواستفاده‌گری که از نوتیفیکیشن‌های وب، برای تبلیغات، اجرای بدافزارها یا اهداف فریبکارانه استفاده می‌کنند، فراهم خواهد کرد.

گزینه مسدود کردن نوتیفیکیشن‌ها، در حال‌حاضر بر روی کانال‌های بتا، Dev و Canary کروم قابل دسترس است و می‌توان آن را با فلگ chrome://flags/#quiet-notification-prompts فعال کرد. البته وبلاگ رسمی کرومیوم برای توسعه‌دهندگان وبی که نمی‌خواهند برای همیشه ساکت شوند، راهکارهایی را برای بهبود نرخ پذیرش کاربران ذکر کرده است.

به نظر می‌رسد که گوگل در آینده قابلیتی به نام Game of the Day را هم به کروم اضافه خواهد کرد که به کاربران اجازه خواهد داد تا مینی‌بازی‌های محبوب را از گوگل دودل‌های گذشته اجرا کنند. این قابلیت بر روی صفحه هوم برخی از کانال‌های Dev و Canary در دستگاه‌های اندرویدی نمایش داده شده، اما هنوز درباره عرضه گسترده‌تر آن صحبتی نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH