واقعیت مجازی و افزوده

واقعیت مجازی و افزوده تا سال 2030 بیش از 4 میلیارد دلار به اقتصاد امارات کمک خواهند کرد!

انتظار می‌رود که تا سال 2030، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) سهمی 4.1 میلیارد دلاری را در اقتصاد امارات متحده عربی به خود اختصاص دهند. این میزان به معنای یک درصد رشد در تولید ناخالص داخلی بوده و همچنین تأثیر شگرفی را نیز بر روی سطح اشتغال این کشور خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش‌های شرکت PwC Middle East، از این رقم هنگفت، 2.8 میلیارد دلار مربوط به واقعیت افزوده و 1.3 میلیارد دلار نیز مربوط به واقعیت مجازی خواهد بود. علاوه بر این، این فناوری برای تمامی صنایع، به‌ویژه مراقبت‌های بهداشتی و بخش‌های خرده‌فروشی امارات متحده مفید خواهد بود. این فناوری بیش از 40000 شغل را در این کشور ایجاد خواهد کرد. 

سال گذشته، وزارت سلامت و پیشگیری امارات متحده برنامه‌هایی را اعلام کرد که طی آن‌ها از واقعیت مجازی در رابطه با فیزیوتراپی بیماران سکته مغزی، بیماران مبتلا به اختلالات تعادل، کودکان مبتلا به اختلالات پیشرفته، بیماران فلج مغزی و سندرم پارکینسون استفاده می‌شود.

شرکت آب و برق دبی (Dewa) و همچنین گمرک این شهر، این فناوری‌ها را ادغام کرده تا تجربیات مشتریان و کارمندان خویش را با هم ادغام کنند. مهندسان و تکنسین‌های شرکت آب و برق دبی از کلاه‌ها و عینک‌های ایمنی هوشمند استفاده می‌کنند تا با یکدیگر ارتباط سریعی داشته و تعمیرات را هدایت کنند.

علی الحسینی؛ رئیس بخش دیجیتال شرکت PwC Middle East گفت که فرصتی تکرار نشدنی در مقابل خاورمیانه قرار گرفته و این منطقه می‌تواند دگرگون شود. به‌کارگیری فناوری‌های نوظهور، تأثیر بزرگی را بر کلیت کسب‌و‌کار، جامعه و اقتصاد این منطقه خواهد گذاشت.

وی گفت: “هیچ منطقه‌ای نتوانسته که بهتر از امارات متحده به سمت این نوآوری‌ها و تغییرات حرکت کند. ازآنجایی‌که واقعیت مجازی و افزوده سرانجام به بلوغ می‌رسند، ما از هردوی این فناوری‌ها انتظار داریم که اقتصاد امارات متحده را به‌طرز چشمگیری بهبود بخشند. این فناوری‌ها نحوه فعالیت سازمان‌ها در این کشور را بهبود می‌بخشند، باعث می‌شوند تا انتقالات یکپارچه شده و فرآیندها نیز مؤثرتر باشند، و مهم‌تر از همه اینکه مردم آموزش بهتری داشته و از تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای بهره‌مند شوند.”

بخش مراقبت‌های بهداشتی، بزرگترین مشارکت‌کننده خواهد بود

انتظار می‌رود که واقعیت مجازی و افزوده سهمی 1.5 تریلیون دلاری را در اقتصاد جهانی تا سال 2030 به خود اختصاص دهند. همچنین انتظار می‌رود که این دو فناوری افزایش قابل‌توجهی را در سهم فعلی 46.4 میلیارد دلاری خود از تولید ناخالص داخلی جهانی، ایجاد کنند.

با در نظر گرفتن یک تریلیون دلار از 1.5 تریلیون دلار کلی، از این دو فناوری همچنان واقعیت افزوده بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی جهانی منتهی به 2030، به خود اختصاص می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که فنلاند با 7 میلیارد دلار، آلمان با 1.3 میلیارد دلار و بریتانیا با 69.3 میلیارد دلار و به ترتیب با 2.64 درصد، 2.46 درصد و 2.44 درصد، بیشترین افزایش را در تولید ناخالص داخلی منتهی به سال 2030، تجربه کنند.

بخش مراقبت‌های بهداشتی، افزایشی 350.9 میلیارد دلاری را در تولید ناخالص داخلی جهانی فراهم خواهد کرد، درحالی‌که واقعیت مجازی و افزوده در بخش خرده‌فروشی و مشتریان نهایی، افزایشی 204 میلیارد دلاری و توسعه محصولات و سرویس‌ها نیز افزایشی 359.4 میلیارد دلاری را در تولید ناخالص داخلی جهانی تا سال 2030، فراهم می‌‎آورند.

ریچارد باکسشال (Richard Boxshall)؛ اقتصاددان ارشد در مؤسسه PwC Middle East می‌گوید: “واقعیت مجازی و افزوده در حال تغییر جهان بوده و ما تنها بخشی از پتانسیل‌های آن‌ها را تجربه کرده‌ایم. این فناوری‌ها تجربه‌ای متفاوت‌تر از سایر تکنولوژی‌ها را ارایه داده و در صورت استفاده درست، باعث شکوفایی کسب‌و‌کارها می‌شوند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH